ik vindt dit allemaal maar niks(dekengedoe)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

ik vindt dit allemaal maar niks(dekengedoe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:25

dit weer...de paarden die buiten staan in de regen. ,moet je wel een dek op of niet...ik ben ook niet in de gelegenheid om telkens heen en weer te rijden...hebben ze het wel of niet koud>

Je kan het aan het onderste deel van de oren voelen heb ik eens gehoort, maar ja ik ga ook weer niet de hele tijd heen en weer om te voelen aan de oortjes Bloos!

Ik heb dus nu wel een deken omgedaan, maar ben dan ook weer bang dat ze er verstrikt in kan raken! Want echt toezicht(behalve touristen als die durven Cool ) dus ik weet het allemaal niet zo, ik zal blij zijn als ze straks per 1 nov. op stal staat daar is gewoon toezicht en ben ik van dat gedoe allemaal af!

Hoe doen jullie dit? de meningen over wel/niet een dek is ook hemelsbreedverschil hier op bokt is me opgevallen!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:53

hahah een shetje met een dek op dat is wel humor...weet je ik heb een arabier en ze zeggen die kunnen veel hebben, want ze komen uit de woestin, maar ze zijn zo dun en ze heeft amper een vacht! A; zet ik dr met min 10 buiten die vacht krijgt ze amper, en dat maakt me zo onzeker, wat moet ik...Okee jullie geven me weer even wat moed...dus het kan best goed gaan zonder toezicht, deze deken heeft ook maar een buiksingel en die zit vrij vooraan...als ie er twee had gaf me dat een veiliger gevoel, maar ja het is een deken gemaakt voor paardenn dus er zal wel over nagedacht zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:47

ik weet niet of dit kan maar als het straks weer beter is dan doe ik die deken het liefst weer zo snel mogelijk af, of is dat nu juist ongezond? Vatten ze dan sneller kou want eens een deken altijd een deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:58

MirandaB schreef:
Rij je ermee of helemaal niet ?? etc etc.


Hoi Miranda...weer eenandere mening dus, ik heb ook meningen gehoort van een arabier kan er juist heel goed tegen( denk aan de woestijn) en nu weer jou verhaal, ik weet gewoon niet meer wat ik denken moet Huilen

Ja ik rijdt er wel mee, ongeveer 4 a 5 keer per week, over het strand niet echt dressuurmatig. Maar ik vindt het gewoon een rot idee, het is nu jartsikke loud onder de duinen waar ze staat, het waait het regend...wat moet ik daar nu mee aan? Ik heb nu maar een deken opgedaan, maar die twijfels he...kijk als het nu een 100% waterdichte deken was, allah...maar als het echt heel erg en langdurig regent lekt ie iets door op de rug zag ik al(ietsje hoor) en hij zit ook niet echt strak om dr heen, een buiksingel maar..

bah ik haat dit weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:01

nee daar ben ik het met je eens geen watjes van maken daarom ga ik nu ook voor een ongevoerde regendeken, daar heb ze nu genoeg aan, maar het is gewoon het iddee, lig je zelf in je warme bedje staat je paardje in een zware noordwester in de regen op het land...dat gevoel is een beetje tegenstrijdig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:48

ja Franca die zal ik ook zeker aanschaffen een ademende deken kan nooit geen kwaad, eentje zonder voering, ik heb me laten informeren dat een HH een hele goede beslissing is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:31

vikki schreef:
... en dat een arabier meer haren heeft dan andere paardenrassen... Ik geloof dat een arabier 3 haren heeft waar een (gemiddeld) ander paard er 1 heeft.... .

weer wat geleerd Vikky. dit wist ik echt niet! OK dan!

Ik vindt het zo raar die arabier van mij heeft bijna nooit een dikke vacht in de winter, ja iets meer haartjes iets dikker maar geen dikke vacht, geen teddybeer, en als het vriest staan die haartjes rechtovereind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:58

en rijdt je er dan ook gewoon op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:09

haha ik ben wezen kijken bij mn paardje, en ze stond daar in een fikse bui in een noordwester storm, maar kurk droog en lekker warm onder de deken, dus hij is waterdicht!
Ik ben ontzettend blij, ja ik had geen vertrouwen in dat oude dek, en er zit maar een buikriem aan dus niet echt dicht op het lijf, maar het is droog, al zag het er allemaal wel troosteloos uit, ze stond lekker met dr kont in de wind, naast dr maatje te grazen...opgelucht! Ik kan weer lekker slapen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, BranwenGC, Maanon_, Mark0919, Myrthe_bz, Wil_Fem en 44 bezoekers