15 nov vertrekt mijn baby....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

15 nov vertrekt mijn baby....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 23:36

Vorige week zijn er mensen bij Mystery wezen kijken, ze waren op slag verliefd, en de koop was snel gesloten. Omdat hun zelf druk in een verbouwing zitten, blijft ze nog 6 weken, en 15 nov komen ze haar halen. Aan de ene kant geen fijne datum, ben de 14e jarig en dan gaan we naar de 3 musketiers, de 15e vier ik mijn verjaardag, maar misschien maar beter, dan heb ik wat afleiding.
Ze krijgt een goed tehuis, en niet zo gek ver weg, half uurtje op de scooter. Vriendelijke mensen, en een vriendinnetje (vos shetje, merrieveulen ook)
Ik heb gedaan wat ik wilde, ik heb een keer het hele proces mee gemaakt van dekking, dracht, geboorte en opvoeding...
Ik heb een keer een veulen gefokt...
Een veulen dat een maand te vroeg geboren werd, een veulen dat kwijt was, een veulen dat alle tegenslag zonder moeite overleefde, en ons maar vreemd aan stond te kijken als we ons weer over haar stonden te verbazen.
Een schitterend veulen wat na een paar maanden een onderbijt ontwikkelde, en hierdoor afgekeurd werd voor het stamboek...
Een veulen dat het karakter van beide ouders mee kreeg, en door een kind van 3 over het erf gezeuld werd....
Een veulen van mijn meissie, wat ik altijd zo graag wilde...
Een veulen wat niet kan blijven, omdat ik er de plek, tijd en geld niet voor heb..
Ik heb alles mee gemaakt, heb alles gedaan wat ik wilde, heb om haar gejankt, heb om haar in een scheur gelegen.

Honey nog een keer laten dekken? Het hele proces nog een keer mee maken? Nog een keer zo'n koddig beestje waar we een apart weitje voor moeten maken omdat ze te klein is voor de normale heining?

Ik betwijfel het....

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:26

knap gedaan hoor Stef en je hebt een moeilijke maar in mijn ogen goede beslissing genomen!

sterkte!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:47

knap dat je afstand kan nemen van een beesje wat je helemaal zelf hebt groot gebracht !!! *LOL* ...
Heel veel sterkte ermee iig Ach gut

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:50

Dat zijn de mindere kanten van het fokken, je kunt niet alles houden.
In ieder geval is Mystery in goede handen, en als ik het zo hoor zeker de wereld nog niet uit...! Ik hoop dat je de gelegenheid krijgt om haar vaker op te gaan zoeken....

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:51

wat een moeilijke beslissing, maar ik denk wel de goede,
ze krijgt nu verder een goede tijd, en je kan haar misschien ook nog opzoeken
sterkte 15 november!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:14

Ik weet wat je voelt Stef!!!!!!!!
Ik ben wat harder geworden door het handelen, maar zelf fokken?daar begin ik NOOIT meer aan, tenzij ik van te voren weet dat ik het veulen kan houden.

Ik zit nu met een hoop verdriet over de pups van mijn eigen 2 honden, mijn kinderen, waarvan de 1e gister is vertrokken.
Ik voel me heel, heel akelig.
Dit is dan ook de 1e en de laatste keer, dat ik een nest hondjes fok!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:23

Getver dat zijn echt de mindere kanten.
Maar zelfs dat went wel weer.De eerste keer dat je een paard verkoopt is ook beroerd maar de keren daarna gaat dat ook steeds beter gewoon omdat je weet dat het beter is.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:49

Krijg tranen in mijn ogen als ik het zo lees, sterkte...