Ik krijg zo een nieuw zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Ik krijg zo een nieuw zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 08:48

Vingers aflikken Zometeen, om 12 uur, komt de zadelpasservice, en gaan we een nieuw zadel kopen! Ik heb m'n paard nu +- 3 mnd en leende eerst een zadel, maar nu ga ik een eigen kopen! Een dressuurzadel moet 't worden, en we hebben de Rossner Amerika (plus) en de Rossner Sydney (plus) en de Zaldi Kent en de Wintec Pro en Wintec 500 mee laten nemen... we hebben die zadels uitgezocht in de Divoza afgelopen zaterdag, en nu gaat 't passen beginnen...!

Heeft iemand misschien 1 van de zadels en daar goede/slechte ervaringen mee?

Ik heb d'r echt zin in! Bloos

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:53

De Rossner Amerika heb ik op mijn vorige paard gehad en vond ik een fijn zadel OK dan! (fijner dan de Sydney).

Hoe vond je de Zaldi Kent? Ik ga binnenkort ook een dressuurzadel kopen en ben wel benieuwd naar dit zadel!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:13

wij hebben een rossner amerika en dat is een fijn zadel, maar de zweetbladen verkleurden heel erg...(springzadel trouwens)

Wintec vind ik hopeloze dingen...het ligt vaak voor geen meter en echt lekker zitten vind ik ze ook niet Dat suede is me veel te stroef.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:33

Ik heb een Wintec Pro voor Jaike en ik vind hem goed zitten, maar als ik ooit nog eens geld teveel heb wil ik een Phryso zadel

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 10:07

Hmm, bedankt! En Barb, het Phryso zadel vond ik niet lekker zitten, heb ik in de winkel geprobeerd, en vond het heel, heel, heeeel erg breed zitten! Ik ga nu naar m'n paardje, laat jullie straks horen wat het geworden is!!

O, en ja, ik heb er steeds meer zin in! *LOL*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:43

Succes! Ben benieuwd of je zal slagen met een zadel
Zou wel gaaf zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:24

ikzelf heb een wintec 500 it heel stabiel, en je paard kan nog eens een rare stap zetten en je blijft gewoon zitten waar je hoort te zitten!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:22

dat blijf ik op een ander zadel ook hoor chiqa Knipoog
Maar dat suede is zo stroef, dan kun je niet eens glijden En daarom vind ik het waardeloos, ik zit helemaal vast voor mijn gevoel Verward

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:25

Leuk zeg! Ik heb verder geen ervaringen met slechte/goede zadels, dat krijg je als eeuwige manege ruiter Knipoog

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:53

'k Heb zelf een Wintec pro. Bevalt me super. Als je centen genoeg hebt is een duur leren zadel kwalitatief beter, en ze zitten mischien ook lekkerder (heb ik mijn vraagtekens bij). Maar voor een middenklasser is de wintec pro top. Ik heb hem nu zo'n beetje drie jaar, en na een schoonmaakbeurtje ziet ie er weer als nieuw uit (is nu wat stoffig).

Mijn vriendin heeft een Rossner op haar Fries liggen. Welk type weet ik niet. Ik vind hem niet zo lekker zitten, geeft nauwelijks steun.

Ik denk dat een zadel erg persoonlijk is. Probeer ze lekker uit en neem die die jij het lekkerst vind zitten (en die goed past natuurlijk)!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:15

Ik heb een wintec 500 op mijn paardje ligen en vind het zalig zitten
en deze heeft geen suede bovenkant dus van stroefheid heb je geen last.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 17:33

Nou meiden, ik heb gepast en gekeken en heb de Rossner Amerika!
Hij zat erg lekker, alleen was ie iets te breed voor m'n paard en moet ie nu op maat worden gemaakt, dus ik heb 'm pas over anderhalve week.
Maarja, beter dan dat ie niet goed ligt op de paardenrug heh! Ben er erg blij mee Lachen

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:33

wel fotos he

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 17:41


veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 17:43

O :S dat was leuk verzonnen die link, maar dan kom je dus op de website.. als je hem zien wilt moet je even naar de shop gaan, op dressuurzadels klikken, en dan op Rossner Amerika!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:51

Dierenlover schreef:
hopen dat je een goed zadel vind!

heeft ze al gevonden

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:53

Afbeelding
deze

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 13:55

Ja dank je passie, dat is m!
mooi heh *LOL*

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:20

ja zeker

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:30

gomir schreef:
dat blijf ik op een ander zadel ook hoor chiqa Knipoog
Maar dat suede is zo stroef, dan kun je niet eens glijden En daarom vind ik het waardeloos, ik zit helemaal vast voor mijn gevoel Verward

Niet alle wintecs hebben suede hoor!!!
En je kan ze ook laten bestellen in het kunstleer!!!
Gr.Danie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:43

gomir schreef:
dat blijf ik op een ander zadel ook hoor chiqa Knipoog
Maar dat suede is zo stroef, dan kun je niet eens glijden En daarom vind ik het waardeloos, ik zit helemaal vast voor mijn gevoel Verward


ja dat geloof ik graag hoor Gomir, maar ik heb geen suede zadel ik heb een wintec 500, heb jij dan de 2000?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:16

ik heb er gelukkig helemaal geen een Knipoog

Mijn zusje heeft een wintec 500 gehad volgens mij(was zeker geen 2000 iig), maar dat zat niet en het lag na drie maanden ook niet meer (schoof steeds de hals van de pony op en daar hoor ik meer mensen over...)

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:51

Maar je zegt dat je een dressuurzadel zoekt, dan hoort de wintec 500 er niet bepaald tussen. Dat is een veelzijdigheid richting springen. Haha! Een behoorlijk verschil dus.
Ik heb voor Trix een wintec 500. Een heel groot voordel vind ik dat het echt heel netjes blijft.

Afbeelding
Het zadel dat hier op Trix ligt is een wintec 500, die is dus alleen op de kniestukken met suede bekleed, de rest is kunstleer.
Ik vind hem heel fijn zitten, hij glijdt idd een beetje, maar dat blijf ik toch altijd houden op Trix. Hij ligt ook alleen iets naarvoren als Trix heeft lopen bokken. Maar goed, dat had ik bij elk zadel dat erop heeft gelegen.

Toch zou ik als ik jou was voor een rossner gaan. Dat lijkt me gewoon toch fijner. Trix heeft alleen een wintec omdat dat een lekker gemiddeld zadel is, in niet zo'n hoge prijsklasse. En je kan de boom verwisselen, dus 't kan in principe op elk paard.
Maar anders had er wel een andere op gelegen, denk ik. Als het mijn eigen pony was. Schijnheilig Van de andere kant ben ik er ook wel erg tevreden mee. Lachen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:54

Je hebt al een zadel gevonden, zag ik. Toch een rossner. Ik ben blij dat je er blij mee bent. OK dan!