Bijrijdpaard ging er gigantisch van door met mij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Bijrijdpaard ging er gigantisch van door met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 00:14

Vandaag reed ik voor het laatst op mijn bijrijdpaard/pony. Hij gaat namelijk naar een nieuw baasje.
Mijn zusje en een vriendin gingen mee om te filmen.
Hij was de hele weg al vrij fris, denk door het weer. Op een gegeven moment kwamen we op het laatste lange zandpad. Hier doe ik normaal een paar oefeningetjes met hem, wijken, achterwaarts, volte, enz.
Vanuit het niets galopeerd hij weg en hij was niet te houden. Ik ben een echte schijterd wat dat betreft want ik durf dus echt niet in rengalop met hem. Hij komt nl. van de renbaan en kan ongelovelijk hard.
Ik was dus echt bang, ik ben nog nooit zooooo hard gegaan. Ik dacht alleen maar: Blijven zitten en ophoudingen maken. Ik moest echt gaan staan in de beugels. Dit zandpad komt dus uit op de grote weg en ik zag mn hele leven al aan me voorbij flitsen Knipoog
Op een gegeven moment kreeg ik hem gelukkig een behoorlijk stuk voor het eind van de weg terug.
Het grappige is dat dit dus allemaal op film staat! Ik heb me bescheurd van het lachen toen ik het terug zag. Vooral het commentaar van mij zusje: Dit is echt niet grappig meer hoor!

De oorzaak weet ik nog steeds niet. Het feit dat ik zonder sperriempje reed, misschien schrok hij ergens van. Hij had iig wel lol want z'n oortjes staken mooi naar voren. Hij heeft dit echt nog nooit eerder gedaan.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 00:39

hahaha lijkt me wel grappig om terug te zien op film ja *LOL*
Misschien dacht hij : nu ga ik iets doen waardoor ze me NOOOOOOOOIT meer zal vergeten Tong uitsteken Schijnheilig

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 08:37

ben blij dat het goed is afgelopen. Niets is vervelender dan niet meer de controle hebben over het paard waar je op zit.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:17

Oei, het had veel slechter kennen aflopen.
Ik heb het niet op paarden die buiten op hol slaan.
Heb het 1 keer met Ilkkah gehad, was 1 van de eerste keren dat ik op ilkkah naar buiten ging "ik nog een klein meisje van 11 met een gewicht van een veertje, op een groot woest paard Lachen"
Nou ilkkah ging dus in galop over het asfalt, nouw ik heb nog nooit zoveel angst gehad op ilkkah, brrrrr
Maar heel grappig dat je zusje het heeft gefilmt!
Kan je altijd nog even terugkijken over "de geweldige crossrit Tong uitsteken"

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:21

hahaha lijkt me zeer grappig omdit laterna terug te zien Haha!

annemaria
Berichten: 43
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:25

Dat is inderdaad even schrikken, wij hadden het een paar weken geleden op het strand. We dachten even een rustig galopje te gaan doen, maar het werd alleen wat harder en langer. Het was dat er wat in het water lag wat mijn vriendin haar paard eng vond en er voor uitweek, want anders waren we bij de haringvlietdam beland. En dan hadden we een heel eind terug moeten rijden. Heb er wel erg om kunnen lachen maar het moment zelf is niet zo prettig.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:06

ik haat dat, controle-verlies.........!!!!!!
daarom ben ik ook zo'n schijterd om buiten te rijden en te hard te skieen.........ja lach maar hahaa.
autorijden daarentegen ga ik ervan uit dat de rem altijd werkt.....

maar gelukkig dat het goed afgelopen is!!!!!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:50

Dat zal vast eng zijn geweest voor je. Misschien wou hij je over je angst heen helpen! als hij er toch plezier in had, maar in elk geval hebben jullie het allemaal overleefd! *LOL*

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 18:04

Op dit moment denk ik dat ik het nu wel een keer zou durfen. Maar dat gaat helaas niet, hij gaat volgende week namelijk weg.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:13

Ik weet hoe het voelt, heb het een keer met Kado meegemaakt, en liever NOOIT weer!!!! Maar echt jammer dat Musky weggaat Verdrietig Maar straks mag je lekker met Kado naar buiten, en ervandoorgaan doet hij niet zomaar hoor *tegenwoordig liever lui dan moe buiten Knipoog*

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 20:43

Ja ik heb ook heel veel zin om weer met Kado te beginnen. Hij is en blijft toch echt mijn favo hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:49

Hij vond het vast tijd om je kennis te laten maken met een hogere versnelling . Ik kan me wel voorstellen dat je geschrokken bent. Jammer dat hij weg gaat trouwens...

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:27

Waar was het? Driene bos?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 15:03

Nee ik rijd altijd bij het buurserzand, richting Haaksbergen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:18

Misschien was het dat het paardje voelde dat t de laatste keer was.
Zo'n actie onder het mom van: ik zorg dat jij dit noooit vergeet! Extreme duivel

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:09

hihi lijkt me idd wel gappig om tergu te zien.gelukkig is het allemaal goed afgelopen!en de volgende keer lekker in rengalop gaan hoor!(het is zooooo heerlijk)

Stal_Fiore

Berichten: 9342
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:11

Haha... hij zal wel gedacht hebben: "die zal ik nog wel even pakken de laatste keer, even laten zien wat ik kan..."