Jur was draakje gisteravond!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 10:11

Ik ging dus rijden maar omdat het al schemerig was, heb ik het licht bij de bak aangedaan. Binnenkort komen er lanterenpalen langs de lange zijde, maar nu staat er nog 1 paal aan de korte zijde die met een verlengsnoer aan moet. Geeft behoorlijk veel licht, maar 1 hoek is donker.

Maar goed, ik reed dus op de lange zijde richting die lamp, dus alles wat buiten de bak gebeurt, kan je niet goed zien omdat dat dus donker is. Plotseling vliegen er ergens een stel eenden op. Jur spring 180 graden om, geeft een bok na en raced weg. Ik kon gelukkig wel blijven zitten.

Maar daar bleef het niet bij! *LOL*
Nu was alles eng. Die kant waar ze was geschrokken, de donkere hoek, een hoek achterin de bak was plotseling ook eng. Pfff wat een draak kan het dan zijn. Vroeger werd ik dan vreselijk kwaad en dan werd ze nog erger maar tegenwoordig kan ik goed rustig blijven, gelukkig. Ik heb toch nog wel lekker gereden hoor, maar wat is ze af en toe toch een etterbakkie!

Maar wel een lief etterbakkie! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:45

Ik ken het gevoel zóóó goed! Haha! Die Jurren, af en toe wil je ze door de blubber trekken en af en toe Lovers !!! Ergste bedreiging die ik ooit heb gemaakt tegen Jur: "Als je nog ff zo doorgaat hang je zometeen met vier gebroken benen in de takels in Utrecht!" En oei, wat meende ik dat, want ik was Bóós met een hoofdletter!!! Maar, het heeft nooit uitgevoerd hoeven worden Knipoog . Maar ja, draakjes hebben ook zo hun charmes!!! Vraag maarten naar de rodeo op les gnagna. Maar.... ik bleef zitten haha. I won, I won!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:54

*LOL* Volgens mij ligt het idd aan de namen hoor dames!!! Die Jurren van jullie kunnen volgens mij soms behoorlijk vreemd uit de hoek komen Knipoog Hmm, jullie kunnen ze dus allebei goed onder controle gehouden zo te lezen Haha! Hihi, Ilona met haar Jur, was idd een ontzettend komisch gezicht maar wel mijn complimenten dat je haar weer zo netjes en snel op 'het rechte pad' hebt gekregen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:16

O, wat klinkt dit toch weer bekend! De bak bij mijn vorige stal lag midden in een polder/park gebied. Nergens verlichting, dus stikdonkere omgeving. Alleen fel licht in de bak en wat licht op het erf.

De paarden zagen dan ook geen moer, maar hoorden wel dingen die ik niet kon horen... Gaf leuke situaties! Haha!

Bovendien lagen er een onverlicht fietspad en ruiterpad vlak langs de bak, plotseling doemden er dan knipperende rode lichtjes op... fietsen of soms honden met knipperlichtjes aan hun halsbanden die daar werden uitgelaten!!! Nog nooit heb ik een paard zijn hart zo voelen bonken tussen mijn voeten.... Toon was doodsbang, arme ziel!

Ook een keer: ruiters met zijn vieren met verlichting... Toon hoorde hoefgetrappel maar zag alleen maar op en neer gaande lichtjes die dichterbij kwamen.... Hij was errug ongerust! Haha!

Gelukkig is Toon geen type wat bokkend de bak rond gaat rennen, maar evengoed voelde ik me wel eens niet zo fijn... Ik snap dus wel wat je meemaakt!

Het went op een gegeven moment wel, alhoewel sommige paarden erg op hun hoede blijven.

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 12:18

Nou ik zal je eerlijk zeggen dat zij het vroeger meestal van mij won en dat ik heel wat heb afgejankt omdat het weer niet lukte! Pfff wat was zij lastig! *LOL*

Maar toch is het me gelukt om haar voor me te winnen en heeft ze op wedstrijden altijd wel haar best gedaan, maar thuis met trainen is ze me nog steeds vaak te snel af! Nou ja dat houdt wat spanning erin he! Bloos

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:34

Ik lag er laast ook bijna naast hoor. Beugels kwijt, teugels kwijt, ineens aan de andere kant van de bak en nog andersom ook Verward Fijn he, die oplettende paarden, als ze eens zo goed op ons gingen letten als op de omgeving zouden we het nog ver kunnen schoppen *LOL*