Zadels passen, lange avond!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Zadels passen, lange avond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 01:31

Vandaag ben ik samen met Bea, Sophie en Melanie (dochter van Bea) op pad geweest om een aantal zadels te passen voor Nikita. Heenweg ging harstikke goed stapte braaf in de trailer en daar aangekomen ging ze er keurig uit.

Aantal zadels geprobeerd, en uiteindelijk vond ik de wintec 500 met cairsysteem wel het fijnste. Dit is dus met lucht gevuld ipv wol. Het verschil is eigenlijk tussen een gewoon matras en een waterbed. Dit zadel vormt zich dus compleet naar de paardenrug echt heel erg netjes.

Nikita was erg braaf daar, in het bakje wat ze achter de winkel hadden konden we lekker rijden en de verschillende zadels proberen, kopje koffie tussendoor, relaxed.

Het zadel van Sophie bleek een gebroken boom te hebben, balen dus voor haar, wel interessant om te zien hoe zo'n zadel in elkaar zit.

Toen alles weer ingeladen, paard in de trailer... Wou de auto niet starten. Met heel veel gas ging die een klein stukje vooruit, eerst bij die winkel een twintig minuten geklooid en toen konden we met horten en stoten wegrijden (arme spikkel) naar twee kilometer was dit ook niet meer wat.

Toen de ANWB gebeld, zouden er tussen 10 en 50 minuten zijn. Meteen maar Jeroen (mijn huisgenoot) gebeld of die niet even met de auto wou komen om de trailer over te nemen zodat spikkel tenminste naar stal kon en de rest van mijn reisgezelschap al naar huis.

Zo gezegd zo gedaan, Jeroen was er binnen een twintig minuten, paard uit de trailer (midden in Wijk bij duurstede) trailer omhangen en paard weer inladen Haha! (deed ze superbraaf trouwens Haha! ) Jeroen met de dames richting stal en ik wachten op de ANWB

Die man kwam al met een kwartier, dus dat viel weer mee.... Bleek het allemaal een elektronisch probleem te zijn wat verholpen kon worden door de accupool los te draaien en daarmee de computer te reseten.... Moet morgen wel even naar de garage om em even na te laten kijken...

Ik toen ook naar bunnik, spikkel stond al op stal, snel alles opgeruimd en om een uurtje of twaalf weer thuis....

Eventjes een paar zadels passen dus!

Ben wel heel blij met dit zadel, gaat iig veel rugproblemen voorkomen Haha!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:24

hoi maar je heb wel een zadel naar je zin en dat is ook belangrijk. wat een dag zeg jullie zullen wel heerlijk hebben geslapen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:32

Ik heb een flairzadel gehad met lucht erin (leenzadel) zat SUPER fijn en lag idd ook perfect. Let wel goed op dat je goed in de gaten houd dat hij niet leegloopt en het is ook vrij kwetsbaar dus wees voorzichtig. En een pompje erbij krijgen is ERG handig.

Ik zit nog steeds op mijn 2 zadels te wachten. Leys heeft zo'n moeilijke rug dat hij op maat gemaakt moet worden Huilen . En bij die andere moet ook een hoofdstel en voortuig gemaakt wordt in het redwood Pling .

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 10:21

gisteren voor het eerst thuis ermee gereden... moet wel opnieuw leren zitten Boos! en flinke spierpijn in de bovenbenen. Paarderuggetje was al voelbaar meer ontspannen na een halfuurtje dressuren. Haha!