Hysterische Lisa

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hysterische Lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:11

Vanavond voor het eerst met Lisa naar springles geweest en om kort te gaan: het was een drama Scheve mond
Thuis wilde ze al niet ze de trailer oplopen terwijl de anderen op stal stonden.
Maar met 2 lange lijnen en 4 snoepjes stond ze er toch met 5 minuten op.
Toen ze in de gaten had dat de klep dicht was en ze toch echt alleen weg ging werd ze al lichtelijk hysterisch en begon als een gek te keer te gaan, gelukkig hebben we erg stevige trailer die het een en ander kan hebben.
Snel gaan rijden en toen stond ze rustiger maar ze bleef de hele weg als een gek gillen, we konden haar in de auto horen.

Bij de vereniging kwam ze al aardig nat de trailer af en bleef gewoon door hinneken.
Met het opzadelen was ze super vervelend en probeerde ze er een paar keer tussen uit te schieten , toen ik het hoofstel om wilde doen sprong ze al 1,5 meter hoog en zeker 4 meter naar voren (een soort oxer zonder hindernis Tong uitsteken ).
Toen ik er eindelijk op zat bleef ze heel erg gespannen, ik voelde haar gewoon trillen onder het zadel.
Het was nogal druk met 9 ruiters in de bak en ik zag het eigenlijk al niet zo zitten, ze kwam een paar keer omhoog, draaide zich dan gelijk om en vloog dan in volle vaart achteruit Verward

Eerst maar even balkjes draven, niet dus!!!!!
Eerst omhoog komen en dan proberen 5 balkjes in een keer te springen.
Ze was gewoon compleet over de rooie.
Ik ben dus maar de bak uitgegaan, heb haar min of meer uitgestapt en afgezadeld.
Ook nu hadden we met laden weer de lange lijnen nodig maar onderweg was ze wel wat rustiger.

Eerst maar eens thuis heel hard trainen en haar wat vaker alleen meenemen, ze word gewoon hysterisch als ze alleen weg moet.
Kleine draak Extreme duivel

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:54

He wat balen zeg! Zeker als je er helemaal met de trailer heen gegaan bent. Maar veel oefenen en veel uitstapjes maken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:26

Was het niet gewoon omdat ze het veulen mistte? Is het veulen al gespeend? En als het al gespeend is, hoe lang is dat geleden?

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 06:24

Ik dacht al dat er meer in haar zat. Haha!
Wat balen voor je. Je kan wel een keer met haar naar ons bos toekomen. Ik heb nu een klein ponietje staan die wel een ritje kan maken, misschine kan ik anders het paard van mijn buurvrouw lenen, dan wordt het een groot ritje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:55

Het veulen is al 2,5 week weg en die heeft ze nog geen dag gemist, het gaat er meer om dat ze alleen van huis moet zonder Händell en Ilindra.
Als ik alleen met haar het bos in ga probeert ze ook wel eens zo debiel te doen maar dan heb ik alle ruimte om haar voorwaarts te houden.
In een bak met 6 hindernissen en 9 paarden is dat wat lastiger Haha!
Ze had ook gelijk door dat ik niet genoeg de ruimte had om haar even goed door te rijden.
Ze moet gewoon vaker alleen van huis, dan went ze er van zelf wel aan.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:33

Haha! Yihaa Lisa.. You go girl
Succes maar met die kleine draak, daar ga je nog wat mee beleven volgens mij *LOL*

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:37

Jeetje jammer!!!! Heel succes met haar, zal vast wel weer goed komen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:34

O gutjes, wat wil je oook... zaterdag nog 3,5 uur buitenrit in Lunteren, daarna konden we lezen over de herscholing voor een trekkerband, en nu weer naar springles....
Arme, arme Lisa Haha! Ik begrijp het volkomen, voor haar hoeft die paardensport kennelijk niet zo nodig Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:43

Wat een ettertje joh.
dat wordt nog een klus werk met die pony.
Succes ermee }>
Maar ik merkte zaterdag ook al dat ze erg aan Händell plakte.

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:19

hoi,
Wat een lief schatje!? ..... ......fijn he merries die niet meewerken Schijnheilig ....en dan rennen ze weg als er een opgevoede hengst aankomt Verward .....
succes met je dame Haha! ...en hou je zelf en haar heel Knipoog ...komt wel goed!!!
veel oefenen !!!!!...[zo worden ook alle babytjes in de wereld gemaakt Bloos en dat lukt ook zo]....hahahaha..... maar het lukt vanzelf wel bij jullie ..ervaring zat daar .....
gr,sas.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:28

Leuk, zo'n vlieger. Kom je 'n keertje rijden? Of geloof je niet meer dat Rowan heel rustig en braaf is? (na de Lunterenrit gelooft denk ik niemand dat meer, en het is thuis heus een halve heilige.. bijna saai!)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:43

het was wel een leuk gezicht hoor. het zag er wel uit als een bommetje die elk moment kon ontploffen.
idd flink oefenen en over een poos dan gaat het vast super met jullie

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:52

balen zeg :S Succes met het afleren Tong uitsteken

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:15

duidelijk de gelderse kant in haar groningers doen zoiets nooooooit Schijnheilig

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:45

Die Lisa! Eigenlijk heeft ze nu wel een beetje haar zin gekregen. Kon je niet nog in een buitenbak even alleen rijden of was die binnenbak de enige mogelijkheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:00

Ik heb haar nog in de kleine binnenbak gereden, daar kon ik haar gewoon aan de voorkant los laten en naar voren houden zonder gevaar anderen ondersteboven te rijden.
Als je haar voor wat los laat en goed voorwaarts houdt zodat ze zich niet sterk kan maken op de hand en kalmeert ze vanzelf wel weer.
Ik heb dan alleen even wat ruimte nodig Haha!

Morgen gaat ze een tijdje naar Kim want Ustinov komt tijdelijk naar huis dus kom ik een stal tekort.
Kan ze mooi een beetje afkicken van Händell en Ilindra en leren dat er niks gebeurd als je een tijdje van huis af bent.
Ze moet gewoon wat meer ervaring opdoen.
Het is wel een 10 jarige maar kwa gedrag lijkt het soms net een jong paard Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:02

He leuk dat de grote reus even naar huis komt, dat worden weer nieuwe Cheese! !!!! Bent benieuwd hoe ze gaat reageren bij kim.