wat een zadel allemaal niet kan doen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

wat een zadel allemaal niet kan doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 12:22

Sinds 1 1/2 week heb ik nu een nieuw zadel. Mijn oude zadel werd een beetje krap bij zijn schoft. Dus maar mijn rekening geplunderd. En de zadelpasservice van hippo laten komen. Eerst een ainsley erop (vind het zelf een heel fijn zadel). Lag voor het oog goed. Maar tijdens het rijden was hij er een beetje narrig op. Waarschijnlijk drukte het net iets te veel op zijn schouder. Toen de KN symfhonie erop (was iets boven mijn budget, au) Nou hij ontspande direct en ging meteen ook een stuk ruimer bewegen. Echt super. OK dan!
Maarja als ik dan toch al in de dure zadels zat. Dan ook maar de KN tango erop. Nou zo wel ik als woody vonden het drie keer niks. Wat wordt je in dat zadel in een houding gedwongen zeg. Die wrongen zijn echt verschrikkelijk. (vind ik dan) .
Dus is het toch de andere KN geworden. En het rijden gaat de laatste tijd zo lekker. Misschien toch maar eens proberen om hem binnenkort ook op de wedstrijden uit te brengen.

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:47

Hahahah, wat grappig, onlangs ook naar een nieuw zadel wezen kijken. Ik had een daaleman zadel, maar mijn paard ging hierop steeds slechter lopen en weigerde op een gegeven moment voorwaarts te gaan.
Een tijdje het zadel van mijn stalgenoot gebruikt. Een Prestige Top Dressage. Super zadel en mijn paard liep er heel goed mee.

Zadelpasservice laten komen en ik wilde als laatste de Prestige proberen. Diverse zadels erop gelegd en gereden. Toen de KN symphonie, wauw, wat zat dat lekker. Hij liep er super op. Daarna als laatste de Prestige. Het zat niet lekker, mijn knieen kwamen over de beenwrongen heen.

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nu een KN symphonie. Ik heb nog nooit zo lekker gereden met mijn paard.

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:55

Welke maat boom en welk merk had/was je oude zadel? En welke maat boom heb je er nu in?

Heel mooi zadel trouwens en fijn dat ie jou net zo goed past als je paard.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 12:59

Had eerst een euroriding jade.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:09

Absoluut: sinds ik mijn zadel heb verruild voor mijn oude Passier, zit ik veel stiller, met name mijn benen. Bovendien ligt dit zadel bij 4 van mijn 5 paarden goed op de rug. Voor mij voorlopig niets anders meer! Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:38

Lekker hoor, dat je paard ineens zo super gaat lopen dankzij het nieuwe zadel, zal dus toch wel wat lekkerder op zijn rug liggen dan het oude zadel.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:40

ik zoek al een half jaar naar een passend zadel, alle zadels zakken er links achter af, behalve een Wintec dressuur...die ligt goed en hij loopt er lekker mee, er is echter 1 probleempje: ik ga bij het 1e drafje door mijn rug....

Nu ga ik een Barefoot proberen, een boomloos zadel....als dat niet lukt, ga ik gewoon mennen!!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 21:17

ja een goed passend zadel is echt fantastisch en het zit ook nog lekker Haha!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:48

fijn man dat het nu met een ander zadel weer lekker gaat echt toppie!! hoor wel wanneer je eerste wedstrijd is hè Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:49

Dat zijn betere geluiden wat fijn dat je uit je dipje bent!
Starten is een goed idee en een goeie motivatie kun je ergens naartoe werken.
Hou je ons op de hoogte ?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 21:52

waarschijnlijk wil ik volgende maand of die maand daarop gaan starten als het zo door gaat.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:31

Goed zo meis!laat ze maar poepie ruiken!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:47

Tyrza schreef:
Absoluut: sinds ik mijn zadel heb verruild voor mijn oude Passier, zit ik veel stiller, met name mijn benen. Bovendien ligt dit zadel bij 4 van mijn 5 paarden goed op de rug. Voor mij voorlopig niets anders meer! Lachen


Ik zweer ook bij passier. Ligt op 9 van de 10 paarden als een huis en zit heerlijk! Geen gedwongen gedoe, ik zit er altijd heerlijk op.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:40

Ik heb mijn zadel laten verbreden naar maat 34 (paard bleek maat 34 al te hebben). En sindsdien loopt hij ook weer als een zonnetje. Het kan inderdaad soms heel veel uitmaken, zo'n zadel Knipoog

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:19

En wat vond je van de jade???

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:27

Oud topic Lachen