Brief KNHS

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Brief KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 22:32

Hebben jullie de brandbrief van de KNHS over de slechte financiele situatie ook gekregen en wat is jullie mening hierover?

Ik vind het nog steeds van de zotte dat het meer geld moet kosten nu het 1 grote organisatie is, dan toen het allemaal aparte bonden waren.

Wat mij betreft is de fusie geen succes en pleit ik voor een 'nieuwe oude' NBVR.

Barst maar los ....

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:34

Huhnee ik heb er geen brief over gehad..
Misschien komt hij nog.

Ik ga met jou mee. Ik zie tot nu toe weinig voordelen van de fusie

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:35

Ik heb nog geen brief gehad.
Maar ik vond het voor de fusie een stuk makkelijker om wedstrijden te rijden bij de NBVR.
Nu zijn er soms zulke vage regeltjes gekomen Rolleyes

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:39

haha nou idd een paar vage regeltjes zijn er wel..
(Kan er nu even niet opkomen, maar ik weet presies wat je bedoeld)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 22:41

Zou ik die brief misschien hebben gekregen in mijn hoedanigheid van jurylid ??

Maar er staat duidelijk boven:

"Aan:
Allen betrokken bij de KNHS"

Lijkt me dat dat alle leden zijn Verward

Dat is ook de reden dat ik het topic hier zet en niet op wedstrijden.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:51

Ik vond de NBVR ook fijner, ik zou sowieso iig wel een paar dingen terug willen draaien, bv. die net nieuwe regeling met jury's dat de jury niet 2 proeven mag jureren(indoor) dat maakt t echt veel lastiger.
Ook met de nieuwe wp-regeling ben ik het niet eens.
Maar daar gaat t niet over.

Ik heb de brief ook niet gehad, maar ik had al wel signalen opgevangen dat t niet echt lekker zat, alleen het feit al dat ze te ver achterlopen met administratie enzo.M'n moeder belde laatst ook een keer, maar t kon alleen s'ochtends in verband met ??? iig iets van besprekingen ofzo.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:57

oh nee he, gaan ze het FPS nadoen ofzo....

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:03

Ik heb em ook gekregen, maar ik ben kringbestuurder. Tot nu toe vind ik dat er maar weinig voordelen zijn aan de fusie. De enige vooruitgang is een beter contakt met de verenigingen uit de andere (oude bond) zodat de evenementen wat beter op elkaar kunnen worden afgestemd. Verder heb ik ook het idee dat de meeeste goede zaken uit de oude NBVR (tov de KNF) zijn verloren gegaan. Verder in mijn ogen veel te veel aandacht aan opleiding (laat dat aan commeriele bedrijven over!) en aan recreatie.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:04

Ik heb hem ook gekregen, misschien wel ivm mijn taak als wedstrijdse. of functie als jurylid.

Maar er gebeurd dus inderdaad wat ik al voorspelde een paar jaar geleden.

Ik heb toen gezegd ze houden het nog geen 4 jaar vol ( het lijkt erop dat dit dus nog korter wordt)

de fusie was iets gecompliceerder als wel gedacht. Nog even en dan krijg je weer een afsplitsing en dan hebben we weer twee bonden enz enz. Dus dan gaan we weer terug naar de oude situatie

Ik denk dat ze er te makkelijk ove gedacht hebben, en dit ook naar de leden (wij dus) zo tegebracht hbben. En zichzelf rijk gerekend hebben en dat viel ook al tegen dus.

Dan moet alles gaan draaien en dan komt er iets te veel werk om de hoek kijken. En natuurlijk het feit dat van de oude "bloedlijnen"zoals ze het zelf zo mooi noemde lang niet alle mensen ( en juist dus die de kennis bezaten) in de juiste kring/regio/etc. besturen zijn gekomen.

Veel van deze mensen met kennis zijn afgehaakt omdat ze het er toen al niet mee eens waren en al bang waren dat het een grote logge bureaucratie zou worden.

En ik denk en voorspel dus dat deze mensen gelijk hebben gekregen en nog meer zullen krijgen. De koppen rollen met bosjes en in de onderste lagen zijn het vaak de goede mensen die eruit stappen.

En deze bestuurders die voor onze belangen te behartigen, hebben we zo hard nodig.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:05

Toevallig had ik het met mijn instructeur nog over alle veranderingen.We gaan met al die regeltjes een beetje terug naar het jaar nul,maar dat we het allemaal ook gewoon maar pikken.Het wordt er al met al niet leuker en makkelijker op!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:07

Mijn moeder heeft 'm ook gekregen, op de site van de KNHS staat het volgende:
Citaat:
Maandag 29 september stuurt de KNHS een brief over de huidige financiële situatie naar o.a. de verenigingen, kringen, regio's, officials, juryleden, regioconsulenten en leden van de discipline- en adviescommissies. In deze brief wordt ingegaan op de oorzaken van de ontstane situatie en op de oplossingsrichting die de KNHS voor ogen heeft.

De volledige brief kunt u als PDF-bestand downloaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 02:11

Oplossingsrichting? Dat is zoiets als in de richting van een oplossing denken, als in oplossingsgerichtheid?? De oplossing ligt in de knip van de leden, dat is vrij duidelijk uit de brief op te maken, er staat zelfs hoeveel.

Mijn conclusie is vrij simpel, bij de KNHS kunnen ze niet begroten, geen kostenramingen maken, verkeerde mensen op de verkeerde plekken en er wordt nog eens geld over de balk gesmeten ook. Bovenstaande is uiteraard geconstateerd door een peperduur adviesbureau.

Het is wel jammer dat je die verrekte KNHS nodig hebt, het gaat mij nog even te ver om mijn lidmaatschap op te zeggen geloof ik.

Oude NBVR, ja graag!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:46

Ach die finaciele situatie valt nog wel wat mee.
Solvabel genoeg dunkt me.
Een tientje contributieverhoging lost zowat alle problemen op.
Wat is nou een tientje als je deelnemer aan de paardensport bent!!!

Ik heb me trouwens wel hoogst verbaasd over het sturen van een dergelijke brief.
Alsof dat GEEN geld kost.
Volgens mij hadden ze die portokosten beter anders kunnen besteden!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:05

Lang leve de DER! Op de website van de DER is bij nieuws de brief geplaatst. Dus iedereen die nieuwsgierig is naar de inhoud, moet maar even DER-lid worden en dan mag ie de brief lezen.

Nee hoor grapje, je moet geen lid worden (mag natuurlijk wel), maar de brief staat er wel.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:10

De brief staat al lang op de site van de KNHS
Dus daar hoef je niet zo moeilijk over te doen.........

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:45

Raar , maar als oud KNF-er heb ik juist het gevoel dat ik nu opgescheept zit met allerlei rare regels van de NKB en NBVR. Blijft staan dat we uiteindelijk straks beter af zullen zijn. Vergeet niet dat ze op dit moment met nog steeds te veel dubbele functies zitten........
Die brief is overigens verzonden aan kring/verenigingsbestuurders en NBVR-leden die induvidueel lid zijn denk ik. Ik heb bij ons op de club begrepen dat de lidmaatschapsgelden omhoog moeten, besef wel dat de bondsafdracht belachenlijk laag is bij de KNHS in verhouding tot andere sportbonden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:10

Ben ik het mee eens Hanna.

We kunnen nu wel terugkijken op hoe het allemaal was (NBVR regelde de wedstrijden inderdaad een stuk beter), maar 3 organisaties die naast elkaar opereren was natuurlijk ook belachelijk.

Uiteindelijk komt het vast allemaal wel goed.
Bij dergelijke veranderingen zijn er altijd wel mensen die tegen zijn, en steeds weer zand tussen de tandwielen strooien. Allemaal bang voor hun baantje.........
Gewoon geduld dus.

Zolang ik maar gewoon kan rijden........

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:16

De brief:
http://www.knhs.nl/uploads/downloads/Fi ... ieKNHS.pdf

Voor degenen zonder Acrobat Reader een paar stukjes uit de brief:

Donderdagavond 25 september heeft de Ledenraad met het Federatiebestuur vergaderd over de financiële situatie van de KNHS. Uit de stukken die de Ledenraad voorafgaand aan de vergadering toegezonden had gekregen was helder dat de KNHS voor 2003 afstevent op een tekort van € 0,5 mln. Dit tekort is een gevolg van vooral lagere inkomsten dan begroot. Naar verwachting zal de financiële problematiek bij ongewijzigd beleid voor 2004 substantieel groter worden.

· Verhogen van de contributie naar tenminste € 10 voor leden.
· Een verhoging van de tarieven met gemiddeld tenminste 15%.
· Doorberekenen van de premie WA-verzekering aan de verenigingen.
· De afdracht van de KNHS aan de regio’s (thans € 350.000,-) terugbrengen naar het niveau van vóór de
fusie (€ 225.000,-).

De opbrengst van deze maatregelen zou op een bedrag van € 1,4 mln. komen. Daarbij tekende de
penningmeester tegelijkertijd aan dat als de overheidssubsidie inderdaad in 2004 al in één keer weg zou vallen
de contributie voor dat jaar verder verhoogd zou moeten worden, aangezien hij dan circa € 250.000,- meer nodig
lijkt te hebben.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:07

Doet mij er aan herinneren dat ik mijn startkaart nog moet opzeggen.
Misschien dan ook mijn lidmaatschap maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:10

En ik vond in mijn regio de NKB juist super.
Wil het zo weer terug hebben.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:24

Ze geven zichzelf enorm hoge lonen en dan komen ze in de financieele problemen.. Tja, had je maar eerder aan de leden moeten denken... Wij moeten nu voor Endurance ook startkaarten gaan kopen, nou die kopen we pas in Februari ofzo! Als het kan gaan we zelfs voor een buitenlandse vereniging starten, het is zo'n enorm zootje, en dan krijg je ook allemaal blablabla antwoorden als je ergens een probleem mee hebt ofzo, sorry hoor, Way to go KNHS! Zij zijn groot en ik is klein!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:25

gillian schreef:
oh nee he, gaan ze het FPS nadoen ofzo....

dat was het eerste wat in mij opkwam toen ik de brief las Boos! lekker he en wij mogen weer voor de financien opdraaien Boos! verhogingen van zo'n 40% niet normaal meer en wat kunnen we er tegen doen?..... het lijkt het FPS wel

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:32

Ctal schreef:
Ik vond de NBVR ook fijner, ik zou sowieso iig wel een paar dingen terug willen draaien, bv. die net nieuwe regeling met jury's dat de jury niet 2 proeven mag jureren(indoor) dat maakt t echt veel lastiger.
Ook met de nieuwe wp-regeling ben ik het niet eens.
Maar daar gaat t niet over.


Inderdaad!
Ik snap zoiezo niet dat het zoveel geld kost, hoor!
Een startkaart kost weet ik het hoeveel geld (€31,50) voor een stom papiertje, dan moet je ook nog eens lidmaatschap betalen voor een of andere rijvereniging en de KNHS (€55), startcoupons kosten geld (€12) en als je een proefje rijdt, kost het ook nog eens €10 per proef!
Natuurlijk hoef je niet te starten, maar dat is juist het probleem. Ze zitten nu in een monopolipositie!
Mmm... met de nieuwe winstpuntenregeling zou je toch denken dat de inkomsten alleen maar groter worden...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:54

Ik ga met Kawa mee, maar wrom? Het is ook wel een beetje gevoelsmatig denk ik. Feit is wel dat voor de fusie hier al veel over gesproken is en tot op heden Dhr. Kloosterman nog aardig gelijk lijkt te krijgen ook... Heb er toendertijd een hele poos met hem over staan praten op een avond van de Overijsselse bond. Kortom, het verbaast me niks.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:08

heerlijk, verhoging van de leges...
wat gaan ze nu dan rekenen PER startcoupon, 2 euro soms?!

Belachelijk dat zo'n administratiekantoor zo veel inkomsten nodig heeft om draaiende te blijven. Elk commercieel bedrijf zou er lachend rijk van worden. Mismanagement; poppekast spelen, bobo-gedrag, logge organisatie-structuren. HEt kan zo veel makkelijker....en ook goedkoper. Bezuinig eerst maar eens op dat glossy ogende periodiekje wat geen hond leest omdat er heel veel niks in staat...

Die club moet terug gaan naar de reden waarvoor ze ooit zijn opgericht. Het dienen van de basis-sport en haar leden. Een vereniging hoort dat non-profit te doen. En inmiddels kost een simpele start voor een proefje alleen al minstens 10 euro aan startgeld en coupon. Dat is wel dik 22,50 gulden. Om daar nou weer eens 10 tot 15 % over heen te klappen....