Paardenmensen en ......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Paardenmensen en ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 16:32

.......Mensen met paarden.

Wanneer iemand nu een paardenmens is is denk ik niet aan criteria gebonden, dit heeft m.i. meer met ervaring, verstand en een heleboel gevoel te maken. Makkelijker is het om iemand in de andere categorie te plaatsen.
Dus wanneer is iemand geen paardenmens, maar een mens met een paard? Liefst getapt uit eigen ervaringen Schijnheilig

Ok, hier dan de eerste Knipoog
Paard heeft rugpijn en loopt scheef. Op de vraag of het zadel wel goed past antwoordt de eigenaresse "Ja hoor, want ik heb geen last van doorrijden" Verward

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:40

Meisje bij mij op stal heeft haar jonge merrie als sinds veulen af aan. Dier heeft altijd op stal gestaan, echt een 'knuffelveulen'. Meisje voed niet op, blijft erbij dat 'ze me aardig moet vinden'...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:40

Euh....Paardenmensen zijn mensen die er onvoorwaardelijk voor hun paard zijn.Niet alleen maar aan wedstrijden en winnen denken,en de verzorging boven het rijden enz stellen.
Paardenmensen zijn mensen die het paard als een goede vriend zien,en niet als 'genotsmiddel' of iets om mee te showen of mee te winnen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:42

Tja die willen gewoon niet zien dat hun paard iets heeft Scheve mond Zolang ze maar kunnen rijden.

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 16:51

Jady schreef:
Euh....Paardenmensen zijn mensen die er onvoorwaardelijk voor hun paard zijn.Niet alleen maar aan wedstrijden en winnen denken,en de verzorging boven het rijden enz stellen.
Paardenmensen zijn mensen die het paard als een goede vriend zien,en niet als 'genotsmiddel' of iets om mee te showen of mee te winnen.


Dit topic gaat dus juist niet om wanneer iemand wel een paardenmens is, maar juist wanneer niet en dan nog het liefst met leuke voorbeelden Tong uitsteken

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:03

paard loopt duidelijk kreupel in de bak, antwoord eigenaar "ja dat geeft niet, zo loopt hij altijd!"

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:41

Paard is al net kreupel en toch gaan opjagen tijdens longeren dus ik vraag of die niet ziet dat zijn paard kreupel is : 'Ja nou en? Ze gaf een trap tegen het hek en toen werd ze kreupel dus geeft ze maar nog een trap om beter te worden'

Ben toen boos weggelopen omdat ik anders niet zo aardig meer ben Boos!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:13

Mensen bij mij in de buurt met een enorm vrijstaand huis(pas helemaal opgeknapt) nemen 2 paarden ,want dat staat zo leuk bij het huis( Verward Schijnheilig ).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:57

Grijnsz, ik heb een goedkoop paard gekocht, volgens de vorige eigenaar heeft die geen ijzers, geen dekens, geen bijvoer en geen ontwormingskuren nodig.

Hoop wel voor bovenstaand paard dat die nooit wat gaat mankeren......stel je voor dat het geld moet kostten

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:59

Meisje die ik ken haar pony loopt super stijf,zeg je Alien loopt heel erg stijf met haar achterbenen waarop ze antwoord:
ja dat weet ik doet ze om mij te pesten,maar als ik op er op zit is ze heel pittig,ze bokt dan heel veel Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:05

Iemand die twee keer in de week op stal komt om wat brok in de voerbak te schudden en een rondje te rijden. De rest van de week zie je ze niet (op een self-service stal).
Of: Nee, mijn pony hoeft nog niet naar de smid, de ijzers zitten nog niet los (ijzers zitten er al 6 maanden onder).

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:32

Iemand zijn paard begint steeds te bokken bij het aangalopperen.
Ja, hij is altijd zo vrolijk... Leuk hé! Verward Scheve mond

In plaats van adt er goed naar gekeken wordt door de dierenarts of er niet iets is met de rug of het zadel...
Mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.
Vrolijkheid kan, maar als het steeds op het zelfde moment plaatst vind, moet er toch eens naar gekeken worden lijkt mij! Lachen

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:27

Arabendu"]
[quote="Jady schreef:
Euh....Paardenmensen zijn mensen die er onvoorwaardelijk voor hun paard zijn.Niet alleen maar aan wedstrijden en winnen denken,en de verzorging boven het rijden enz stellen.
Paardenmensen zijn mensen die het paard als een goede vriend zien,en niet als 'genotsmiddel' of iets om mee te showen of mee te winnen.


Dit topic gaat dus juist niet om wanneer iemand wel een paardenmens is, maar juist wanneer niet en dan nog het liefst met leuke voorbeelden Tong uitsteken
[/quote]

Ahum....sorry...Leesfoutje...Haha!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:04

*tijn* schreef:
Iemand zijn paard begint steeds te bokken bij het aangalopperen.
Ja, hij is altijd zo vrolijk... Leuk hé! Verward Scheve mond

In plaats van adt er goed naar gekeken wordt door de dierenarts of er niet iets is met de rug of het zadel...
Mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.
Vrolijkheid kan, maar als het steeds op het zelfde moment plaatst vind, moet er toch eens naar gekeken worden lijkt mij! Lachen


hier ben ik het niet mee eens. ik heb ooit op een manege gereden en daar was een paard dat altijd bokte tijdens het galopperen. er was met dat dier niets aan de hand en ook het zadel was gewoon goed. sommige paarden hebben dat nou eenmaal. ik denk zelfs in dit geval dat zo´n paard er in geval van lichamelijke klachten of slecht tuig in draf er meer last van zou hebben dan tijdens de galop (nu heb ik het puur over het manegepaard) gezien een hoop (beginnende) manege ruiters meer moeite hebben met draf dan met de galop.

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:09

duivelintje"]
[quote="*tijn* schreef:
Iemand zijn paard begint steeds te bokken bij het aangalopperen.
Ja, hij is altijd zo vrolijk... Leuk hé! Verward Scheve mond

In plaats van adt er goed naar gekeken wordt door de dierenarts of er niet iets is met de rug of het zadel...
Mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.
Vrolijkheid kan, maar als het steeds op het zelfde moment plaatst vind, moet er toch eens naar gekeken worden lijkt mij! Lachen


hier ben ik het niet mee eens. ik heb ooit op een manege gereden en daar was een paard dat altijd bokte tijdens het galopperen. er was met dat dier niets aan de hand en ook het zadel was gewoon goed. sommige paarden hebben dat nou eenmaal. ik denk zelfs in dit geval dat zo´n paard er in geval van lichamelijke klachten of slecht tuig in draf er meer last van zou hebben dan tijdens de galop (nu heb ik het puur over het manegepaard) gezien een hoop (beginnende) manege ruiters meer moeite hebben met draf dan met de galop.
[/quote]
Je geeft zelf al aan dat het paard wel is nagekeken. Dat soort dingen moet je ook doen, om echte klachten uit te kunnen sluiten.
En zoals ik al zei, voor sommige paarden is het een gewoonte, en hebben geen pijn.