Orbaldo zijn eerste show

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Orbaldo zijn eerste show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 13:04

Gister zijn we de hele dag in Leek geweest waar Orbaldo zijn eerste show onder het zadel mocht lopen.
Er was een prachtige locatie nml op het plein voor Nienoord in Leek.
Wel lastig rijden de 'bak'liep over 1/3 bestrating en 2/3 gras.
Ook de organisatie was niet echt top.
Daar er mensen gewoon maar weer naar huis gingen omdat het zo vreselijk uitliep dat ze hun show niet meer wilde rijden of omdat de omroeper als maar fouten maakte in het ingestuurde verhaaltje.
Doordat er een show uitviel kon ik wel redelijk op tijd rijden.
Orbaldo moest eerst aan de hand en daarna onder het zadel.
Gezien zijn frissigheid bedacht ik dat ik beter eerst kon losrijden, afzadelen de ring in, opzadelen en weer de ring in.
Euhm het liep iets anders.
Voor ik goed en wel zat vloog ik al bokkend het 2/3 hectare grote parkeerterrein over >;) .
Nouja dat wil zeggen de eerste hondermeter hing ik er nog aan vast en na een niet al te zachte landing ging Orbaldo alleen verder.
nadat hij uitgebokt was kon een man hem pakken.
Toch maar even wachten tot Jos er was mocvht die 'm even vasthouden.
Ondertussen een longeerlijn geleend van de mensen van de lusitano (thanx!)
Even Longeren en er weer op.
2 rondjes aan de longeerlijn en toen los.
Ondanks dat hij vreselijk gespannen was liep hij echt super.
helemaal aan het dansen en eigenlijk was hij best braaf.

Op naar de ring.Dat moest via een smal weggetje en een ophaal brug.
natuurlijk stond er een aanspanning midden in de weg en moest ik heel krap erlangs.
naetjes gevraagd of ik er langs mocht en ze negeerde mijn vraag gewoon! Dus Yootha vragen.
Ik moest niet zeuren het paard moest het maar leren.
Jaja ik moest al in de ring zijn.
Goed Orbaldo dus op zijn achterbenen erlangs en in het voorbijgaan nog naar de fries geslagen (ja ik zei het toch.)Toen de ophaalbrug over en dat durfde hij echt niet.
Natuurlijk weer commentaar van zogenaamde paardenmensen. (als hij dat niet durft moet je 'm thuis laten) *zucht* de meeste mensen hebben geen smalle ophaal bruggetjes in hun achtertuin hoe wil je dat oefenen?
Mensen van andere stamboeken ging zich er mee bemoeien en jee ik werd helemaal verrot gescholden door een stel Misselijk van de shetlanders.
Alles maar genegeerd.
gelukkig was iemand van de lusitano's (echt wat lief) zo vriendelijk om 'm aan de hand mee te nemen.
Iemand van de ijslanders (ookal zo lief) plantte haar ijsco ervoor en binnen 2 sec. was hij de brug over. Cool

Binnegekomen had ik een ander paard onder mijn kont ofja wel dezelfde natuurlijk maar thuis wil hij nog wel eens wat traag zijn. hier was hij super verruimen en terugkomen alles net zo makkelijk.Alsof hij wist dat iedereen keek hij was gewoon aan het dansen.
van de muziek en het klappen van het publiek trok hij zich niets aan.
Even afgroeten naar de vips (oa prinses margriet) en weer de brug over (natuurlijk meteen achter zijn ijsco vriendin aan)
Mijn tong uitgestoken naar de shet mensen en daar moest ik ineens iedereen een handje geven omdat de mensen het zo mooi vonden Bloos

Ik ben nog steeds hardstikke trots op mijn lastpost in een 7 maanden tijd zo hard vooruit gegaan!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:09

wauw dat is wel wat anders als die trouwe lottel he *LOL*
wel gaaf dat het uiteindelijk zo goed ging en ik weet zeker dat jouw dekhengst beroemd gaat worden als ik dit zo lees.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:41

Dat klinkt alsof Orbaldo even flink heeft laten zien dat hij er was! Konden ze niet om hem heen in ieder geval!
Gaaf dat hij zo fijn liep, dat geeft dan net even dat extraatje.
Ook een fotootje gemaakt? Of geen tijd voor gehad?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:44

Hij deed het idd heel goed Kim. Zeker als je Theun hoort zeggen het is me wat die Orbaldo. Hij zegt net dat Orbaldo uit de as is herezen. De mensen van de Lusitano's waren echt top. Het is trouwens ook een bokker. Ingrid de Jong van Ordeiro bedankt. OK dan! Reino de andere lusitano was trouwens een schatje. Lovers Kim heeft trouwens ook nog op Biretta en Macilda gereden. *LOL* Die stonden namelijk op haar zadeldekje.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 13:52

Ik hoop dat yootha foto's heeft.
verder werd er veel geflitst toen ik aan het rijden was.waaronder door de fotograaf van het groningerpaard dus ik hoop dat ik al snel heel wat foto's heb

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:45

Super zeg, dat hij zo braaf was!

Wat ik wel een eng idee vind, is dat je er de laatste weken twee keer afgevallen bent tijdens evenementen en er dus een hengst los liep tussen de andere paarden...

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:17

Als je hier in de buurt een keer een show rijd kom ik zeker kijken, fijn dat hij verder zo braaf is.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:34

Pfff, wat een avonturen beleef je weer met hem!
Wel top dat hij zich in de ring van zijn beste kant liet zien!
Ook wel prettig dat er nog paardenmensen zijn, die niet aan de kant commentaar staan te leveren en niet meewerken, maar even meedenken en helpen! Top!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:58

Hmm, Orbaldo met Isolda trekjes Extreme duivel
Ben erg benieuwd naar de foto´s

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:20

gefeliciteerd KIM.Een geweldige presentatie met jouw groninger hengst.Wij hebben werkelijk genoten van de show van de zoon van onze hengst.Jammer dat je het logo van de ver.HET GRONINGER PAARD moest afplakken. Ik weet zeker dat je veel plezier van deze hengst zal krijgen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:25

Ach, met alles moet je beginnen he, als ik het zo lees deed Orbaldo get top, zeker voor zo'n jong broekie Knipoog Gaat ie ook mee naar Paard en Koets?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:26

Gaaf zeg!
Jammer dat sommige mensen het altijd beter weten, maar ook mooi dat er nog lieve mensen zijn Knipoog

Die Orbaldo wordt nog wel 'ns 'n volleerd showpaard. Misschien moet je volgende keer Lottel ook maar meeslepen Tong uitsteken Heeft ie tenminste een GOED voorbeeld

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:38

Dus ze konden niet om hem heen? Top hoor Kim! Op naar de volgende show!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 17:43

Ik denk wel dat hij mee gaat naar paard&koets.
eerst 25 oktober nog een pass de deux op de hengstenkeuring van het groningerpaard samen met Mats.

Tja ik ga er niet voor mijn lol naast liggen Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:50

Nimber schreef:
Tja ik ga er niet voor mijn lol naast liggen Haha!

En da's juist zo leuk om te doen Tong uitsteken *grinnik*

Volgens mij word dat heel eeh spannend op P&K Haha! Alleen heeft de omroepster dan niets meer te vertellen over die supergeweldige Kim Telgen, met haar fantastische Groninger Lodewijk Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:51

Jeetje Nimber, was je niet stijf daarna of zo? Ik denk dat je in je carriere met Orbaldo al vaker zand hebt gehapt dan met Lottel?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:27

Kimmie ik was gisteren hardstikke trots op jou hoor, meid wat is die hengst bij jou vooruit gegaan OK dan!

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:18

Jij beleeft toch wel heel wat met Orbaldo. Gelukkig kun je het nog allemaal navertellen. Maar het is natuurlijk ook heel anders dan thuis. (en leerzaam). Zou wel eens willen zien, wanneer ie zo vlot gaat (en jij erop blijft zitten natuurlijk). Zou wel mooi zijn wanneer ie thuis dat vlotte ook heeft, maar dat komt vast wel, want jullie gaan al flink vooruit.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:41

Ach, er is voor beide partijen wat te zeggen natuurlijk, ik snap dat jij je hengst ervaring wilt op laten doen. Maar ik zou het ook niet zo heel tof vinden als je dat op een terrein zou doen waar ik ook aan het rijden ben.
Maar gelukkig is alles goed afgelopen en is alles nog heel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:47

zulke dingen kunnen altijd gebeuren. Op de streekdagen was er een ZZ combinatie die een show/clinic gaven. Moesten ook over een bruggetje heen. Paard recht overeind, ammazone ernaast.. Tja, banketstaaf, maar doe je niks aan.
Toen Jamaica flipte op de streekdagen vroeg ook iemand waarom neem je hem dan mee? Tja, omdat ik thuis geen publiek en luidsprekers heb misschien....

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:31

Ja maar Stef, ik heb liever een loslopende ruin of merrie tussen de andere paarden dan een loslopende hengst.
Natuurlijk, Kim valt er ook niet voor de lol af en zulke dingen kunnen altijd gebeuren, maar toch vind ik het een eng idee. Een hengst in je nek terwijl je op je (hengstige?) merrie rond rijdt lijkt me nou niet echt een pretje.
Nu zeg ik niet dat Orbaldo dat doet, maar hij is toch een hengst.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:08

is wel zo, maar ik kom niet zo vaak op concours, maar als ik eens op concours ga kijken, loopt er altijd wel een keer een paard los. Hetzij ruiter eraf gevallen, het zij halster kapot getrokken, etc etc. En ook hengsten. Dat is IMO het risico. Ook een ervaren hengst kan het inene in zijn bol krijgen

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:09

Denk dat Kim best weet wat ze doet.Als ze echt dacht dat hetuit de hand zou lopen dan was ze niet gegaan.Maar het is gewoon zo dat als hij eenmaal weer los is dat hij ook weer heel makkelijk is te vangen dus dat valt dan wel mee.trouwens het is ook een goede les voor hem want hij zal het toch ee eker moete leren.Is allee zo jammer dat er zoveel mensen met paarden rondlopen daar,die alles denken te weten.Niet met hun karretje aan de kant gaan,in de weg blijven staan en ongegronde kritiek geven.Maar ja daar doe je helaasniks aan

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:01

Wij waren ook uitgenodigd om met de Shires naar Leek te komen, maar omdat we ook al net de keuring hebben gehad hebben we voor de eer bedankt. Zo te lezen aan jouw verhaal over de organisatie maar goed ook Haha! .

Goed dat je gewoon lekker alles doet met Orbaldo. Een paar weken geleden zijn we met de Shires in Orvelte geweest en daar gingen ze behoorlijk aan de stuiter, ja de Shires. Thuis zo braaf als het maar kan, shows gewend en toch op dat moment tegen het oncontroleerbare aan Boos! . Het blijven dieren. Als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar, komt het best wel goed.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:17

Je moet hem gewoon meenemen naar P&K Kim, wil hem wel eens zien *LOL* Wat voor show doen jullie?