Pap en mam en hun eerste paardrijles OP het paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Pap en mam en hun eerste paardrijles OP het paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 21:04

Ja ja, vandaag was het zover na al weken zeggen dat ze het wel wilden leren, pap en mam kregen vandaag hun eerste paardrijles. Cool Ze hadden beide zoiets van 'goh, ik zou ook wel willen kunnen rijden om straks eens het bos in te kunnen'. Ze wilden alleen geen les meer nemen op de manege. We hebben thuis makke paarden genoeg staan en de grondbeginselen kunnen wij ze ook wel leren. Dusssss.....

Mam begon al met 'als we nu een dag in de week vastzetten dat pap en ik gaan rijden'. Okee prima, we kiezen de maandag. Dus vandaag was de primeur. Instructrice Ilona dus beslist dat mam op Jurga zou gaan en pap op Harald. Maar ja, pap had zoiets van 'ja leuk, daar lig ik na twee rondjes al af'. Ik lachen, want Harald is supermak. Maar goed, pap wilde toestemming van Ronald om zijn paard te mogen lenen. Ik dus gebeld en het mocht natuurlijk best. Ronald zei dus dat 'ie ook nog zou komen om de stal te doen. Mam zei toen al: 'Zeg maar niet tegen pap dat Ronald zo komt, anders gaat 'ie er niet op Tong uitsteken'. Dus ik stallen gemest en pap en mam haalden hun paarden uit de wei. (het leek wel een manege *LOL* ) Paarden gepoetst en daar kwam Ronald aan. Pap dus heel verschrikt "Oh nee, daar is Ronald, nu ga ik er niet op hoor!!! Ik schaam me dood!" (Had hij ook al gezegd over Maaike, als die kwam ging hij er ook niet op hehe.) Mam en ik hem dus overgehaald. Ronald hielp pap zadelen en ik liet mama zadelen en legde alles even uit.
Pap zat ondertussen al te paard en Ronald liep met Harald aan het halstertouw naar de bak. Ik mama geholpen met opstijgen en ook naar de bak. We hebben ze uitgelegd waar het stuur zat en de rem en ze toen zelf lekker laten rondsturen.

Mama zat er heel netjes rechtop en stil op, ze had alleen een merrie met een eigen willetje onder haar kont Schijnheilig die de bak tweemaal uitliep of richting Harald kuierde. Haha! Op een gegeven moment ging het hartstikke goed. Het is ook moeilijk om overal aan te denken als je het voor het eerst doet.

Papa zat er ook netjes op, alleen bewoog hij af en toe teveel zijn hele lichaam mee, maar dat komt ook wel goed. Hij had het sturen al heel snel door en stuurde netjes door de bak. Toen hij klaar was zei hij heel verbaasd "Harald is hartstikke braaaaaf!" Ehm ja pap, dat zei ik toch!

Pap en mam vonden het allebei erg leuk en gaan er zeker mee door. OK dan! Echt toppie! Roy en ik gaan ons menbewijs nog wel halen, dan mam nog mennen en we kunnen een heus menteam oprichten. Dan hebben we vier rijders, die ook als groom kunnen fungeren, plus de paarden onder het zadel trainen, vier paarden en twee wagens plus tuigen. Ik ga maar vast een teamnaam verzinnen en die op jassen en petjes laten drukken Tong uitsteken.

Ik kan niet anders zeggen dan: ik vind het zooooo top dat mijn ouders me zo steunen in mij hobby en zo gek zijn met de paarden! *I'm so lucky!!!* Zij staan achter mij en ik help hem altijd, dus samen zijn we heel goed op elkaar afgespeeld onderhand. We plannen wedstrijden en ritten om elkaar heen en zo is iedereen tevreden en de paarden hebben een welkome afwisseling. Jup, zo kan ik het nog jaaaaaaaaaaaaaaaaren volhouden.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane



Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 21:23

En ik heb ze niet eens gepushed! Da's het stomme. Ik roep al heel lang dat mama een goede is voor paardrijden, lekker strabant. Maar ze zat er eens op en pap ook en toen hadden ze het er niet over (is al twee jaar terug ofzo). Nu kwamen ze er zelf mee en in eerste instantie was ik erg verbaasd! Maar wel erg tof!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 21:26

Foto's zijn gemaakt door mijn stalgenoot, dus die volgen nog weleens.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 13:05

De spierpijn valt mee, maar ze hebben nog niet gedraafd, dat scheelt. Foto's volgen zo gauw ik ze van Ronald heb en de volgende keer zal ik zelf de digi meenemen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 17:23

Sypheron schreef:
Ik heb ook echt zin om mijn menbewijs te gaan halen!


Daar maak je me erg blij mee!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 21:35

Ja, ik ben me erg bewust van mijn situatie!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 15:25

Neuh, we hebben er nu vier, dus dat past straks precies! *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny95, JornaR, Mark0919, Sjafrane, tienus63 en 37 bezoekers