Gijs heeft paardgereden!!!!! op TEXEL

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Gijs heeft paardgereden!!!!! op TEXEL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 19:41

Gijs en ik waren het weekend uitgenodigd door mijn oma voor een weekend texel.......

Ik mocht als klein kind altijd meehelpen op Manege Kikkert in De koog, dus ik dacht bij mezelf dat ik het wel leuk zou vinden om met Gijs daar eens een buitenrit te maken. Ikke bellen en ja hoor we konden zaterdag ochtend om 11 uur terecht........ Wij daar om 10:45 aankomen en hadden ze het vergeten op te schrijven.... ging het feest dus bijna niet door omdat ze ook geen andere paarden meer vrij hadden. Toen ben ik maar naar Elzenhof geweest en daar konden we om 11:00 uur nog mee met een stap/draf uurtje. Gijs mocht op Werner en ik mocht op Marco (geweldig kim op een haf, en wat voor een haf Haha! ). Gijs steeg toch wel met knikkende knieen op maar naarmate we langer onderweg waren ging hij toch wel lekkerder zitten. Het draven kreeg hij niet onder de knie omdat hij het ritme maar niet te pakken kreeg, stiekumpies had ik wel een beetje medelij met Werner, maarja die paarden hebben zelfontlasting uitgevonden en kunnen die paar drafpasjes wel hebben denk ik dan maar.
Gijs vond het gelukkig allemaal wel leuk en begrijpt nu ook waarom ik wel eens zeg " joh pak nou een les of 15, dan kan je eens mee een ritje maken als we ergens zijn" Ik denk dat hij nu wel eens wat serieuzer ingaat op het rijden want dit vond hij toch wel leuk.


Gijs en ik zijn op de motor naar Texel gegaan vrijdag ochtend en hebben daar geslapen in het hotel de 14 sterren. Er was daar ook een vrij groot menconcours dus we werden vroeg al gewekt door paarden en koetsen, we zijn nog even gaan kijken bij de dressuur en dat was ook erg leuk.

Al met al dus weer een geslaagd weekend........... texel is echt heel leuk. Haha! Haha!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:42

Leuk joh!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:56

Leuk zeg!! Heb er niks anders op te zeggen Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:58

foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:39

Leuk joh!

Je had wel even langs kunnen komen Knipoog
Ik woon echt superdicht bij de boot Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:03

mooi he texel, ik weet het plekje waar je over schreef ik ben er nl. geborden...
Heb je nog foto's gemaakt?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 08:43

We hebben helaas geen foto's gemaakt. Ik ben er nog steeds van over het nagenieten. Mijn oma is 84!!! en gedraagt zich nog als een jonge vent af en toe.... Zaterdag avond na 2 flessen rose (met 3 man) en de man 3 spanish koffie gaat ze een beetje raar praten en vergeet ze dingen maar verder is het nog zo een ontzettend kwiek mens echt ongelooflijk

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:52

Wat leuk zeg!!!
En gaat Gijs lessen nemen?Jammer dat je geen foto,s hebt gemaakt Clown
Die van mij vind buitenrijden ook hardstikke leuk maar les nemen wil hij echt niet Tong uitsteken

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:35

Ik vind toch wel erg lief dat hij voor jou op het paard gaat.

Die van mij wil best een keer met mij mee om trailer te rijden, maar je krijgt hem met geen 10 paarden erop.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:50

dit verhaal doet me denken aan de tijd dat ik elke zomer naar Terschelling ging en ze daar op de manege werkelijk waar aan iedereen die maar wou rijden paarden meegaven... ook de niet zulke ervaren ruiters onder ons Haha! alleen vraag ik me af of ze na een twee uursrit op het strand, met het nodige zandhappen, nog wel zin hadden om 15 lessen te nemen voor meer van zulke ritten Haha!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:50

Stoer hoor dat je Gijs zover hebt gekregen! Marc wil nog steeds niet.... Maar ik geef de moed nog steeds niet op.
Als puber heb ik ook een zomervakantie op manege kikkert geholpen. Ik was toen denk ik een jaar of 15, dus dat zal zo'n 14 jaar geleden zijn geweest. Hoe lang is het voo rjou geleden dat je daar was?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 16:57

van mn 10 de tot 12 de dat is 22 jaar geleden Haha! Haha! Wijgingen elke vakantie naar texel toe vanaf mn 10de tot mn 12de en we verbleven in en bungalow vlak bij kikkert. Dus kimmie stond braaf elke ochtend om 9 uur klaar om de paarden uit het land te halen. En dan gingen we gewapend met alleen een hoofdstel de peerden ophalen (achterin een toen oranje busje).

Dat was nog in de tijd dat je als 12 jarige als begeleiding meeging met een groep Verward

Waren echt geweldige vakanties, echt leuk

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:02

Leuk, mijn vriend rijdt (hobbelt Knipoog )zo nu en dan op Sheril en heeft in Oostenrijk en Corsica ook een buitenrit gemaakt. In Corsica zijn we echt de bergen in geweest, echt heel gaaf.
Overigens heb ik ook een paar keer op de Elzenhof gereden, was erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:08

whaaaa! gaaf! echt zonde dat je geen foto's hebt gemaakt zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:44

wat kan je gewelid rijden he op dat eiland, met de tuunwalletjes!