voor de eerste keer met Prima naar buiten geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

voor de eerste keer met Prima naar buiten geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 18:19

Vandaag heeft mijn pa het dus voor de eerste keer geriskeerd om Prima mee de bos in te pakken... Haha!
Ze staat nu al enkele weken hier, en in de paddock gaat het echt OK dan! . Ik ben er gisteren ook eens een kwartiertje opgekropen(schande, mijn eerste keer, tja ik ben niet zo een held met nieuwe jonge paarden Bloos ) en ze liep heel fijn nageefelijk.
Dus stelde mijn pa voor om eens zondagnamiddag een ritje te maken in het bos, en zoiets kan ik natuurlijk niet weigeren Tong uitsteken

Dus vandaag, ik Evita opgezadelt en hij Prima, eventjes rondgestapt in de paddock, daarna eruitgereden, de straat op en een hondertal meter verder in het bos afgeslaan.
en ik mag het op zijn minst geslaagd noemen Knipoog . Aangezien Prima nog jong is en heel weinig bos heeft gezien, heeft ze zich kranig gedragen Clown.
Het was dus de bedoeling geweest, dat ik voorop ging rijden omdat Evita rustig is en overal langsdoor gaat, maar Prima besliste daar anders over en de stoere meid stak Evita in een snel staptempo voorbij zodat zij voorop kon Haha! . Toen kwamen we eerst voorbij een wei met fjord en shet. Op wat knorren en de staart heffen na ging dat redelijk vlotjes. Wandelaars en auto ook geen probleem, en daarna wou ze wel even twijfelen aan een blok beton die in het midden van het pad lag. Dus Evita eventjes voorop en die ging er wel netjes langsdoor. Wat doet die andere pipo dan Verward i.p.v er gewoon langs te rijden, moest die er zonodig OVER springen. Tja, een springpaard is het ook al Haha!
En we zijn ook de weg overgestoken, daar waren ze juist aan het werken, dus dat stond daar vol met felgekleurde netten en kuilen en machines. Maar ook daar ging ze netjes langsdoor OK dan! . Ook honden waren geen probleem, en ze bleef even staan toen ze spelende kinderen in het struikgewas hoorde, maar daarna liep ze mooi door.
Ze heeft zich slechts een paar keer verschrokken, maar dat kan ik wel geloven als daar ineens achter je een groep cowboys in volle galop hoort afstormen... En we zijn toen ook nog eens een vierspan tegenkomen, die koets vond ze eerst maar een eng ding, maar uiteindelijk liep ze er toch netjes langs.

al bij al een super bosrit gehad(nu ja, op die Boos! plensbui na) van een dikke 2 uur. En bij Evita ben ik ook ergens achter gekomen. Het is niet dat je paard al op leeftijd is, dat zijn conditie achteruit gaat, want in draf ging dat nogal aardig vooruit Haha!(richting stal dan Haha! )

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:41

Wat goed dat je paardje dat al accepteert allemaal!
Veel plezier met je paardje verder!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 17:37

ja ben er ook superblij mee *LOL* . eerst was het bang afwachten, omdat ze misschien 1, hooguit 2 keer in het bos is geweest. Maar op wat knorren na bleef ze netjes lopen, hopen dat het zo verder blijft OK dan!