Latoy in de wei getrapt, been sleept mee...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Latoy in de wei getrapt, been sleept mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 16:48

Ik had voor vandaag eigenlijk endurance Ommen staan, klasse 2, maar omdat ik toch vond dat Latoy in de linkergalop niet helemaal lekker ging had ik die afgezegt om eventuele blessures te voorkomen.
Dus vanochtend 20 km over de weg gestapt, beweging is altijd goed nietwaar, prima gegaan en om 12.30 uur hadden we afgesproken aanwezig te zijn met z'n allen van de merrie wei, want dan ging het nieuwe paard dat gister was aangekomen op stal voor het eerst de wei op.
Nou is Latoy behoorlijk dominant, en dus ook altijd met haar snufferd vooraan bij zulke acties...nou ja, jullie begrijpen het al het is niet lekker verlopen, Latoy en het nieuwe paard hadden een aanvaring die voor Latoy niet echt voortuinlijk is afgelopen, ze heeft een behoorlijke mep gehad en kan nu nauwelijks nog lopen. Haar rechtervoorbeen sleept over de grond, ze kan er wel op staan maar helemaal niet vooruit zetten, het ziet er echt vreselijk uit, ze heeft echt hele erge pijn, en dat doet mij weer pijn.
Ik zag het gebeuren en zag ook meteen dat ze rechtsvoor niet goed liep, en daar ging ik echt helemaal van door het lint, rechtsvoor is nl haar "artrosebeen" en daar moet ze gewoon niks aan krijgen want dan kan ik haar wel wegbrengen. Ik ben dus ook helaas nogal hysterisch geworden, ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal geschreeuwd heb. De eigenaresse van het nieuwe paard is ook vast heel erg van mijn ietwat abnormale reaktie geschrokken, maar ik kon er gewoon niks aan doen, dan ben ik zo bang, als er wat met dat been gebeurd.
De veearts is geweest, hij weet niet precies wat het is, het kan een spier zijn of een botscheurtje of dat de peesaanhechting van de spier kapot is...
In ieder geval staat ze nu in het land met een pijnstiller zodat ze iets in beweging blijft. Op stal kan ze nl haar been niet optillen om een stapje te maken als ze wil om draaien en gebruikt ze haar zere been dus als een soort van draaipaal, ze zet haar been in het midden en draait er gewoon omheen, nou als iets slecht is, laat staan voor zo'n brak been als zij heeft...
Maar vannacht gaat ze weer naar binnen, ik ben heel benieuwd wat ik zo aantref, en hoe ze morgenochten de stal uit komt..als ik het niet vertrouw morgen laten we morgen foto's maken.
Wat een k*tdag zeg....
Duimen jullie voor Latoy?

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:51

Tuurlijk duimen we voor Latoy! We hopen dat alles goed komt en dat jullie snel weer kunnen starten met de endurance!!! Sterkte (en reactie was begrijpelijk hoor!)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 16:52

bedankt!! ik hoop dat iedereen de reaktie begrijpelijk vond, ik ben nogal tekeer gegaan....schaam...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:13

He, wat ontzettend rot. Ik hoop voor jullie dat het meevalt en dat je paardje gauw weer de oude is. Verstandig om evt. foto's te laten maken...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:28

jeetje wat erg !!! ... we duimen zeker wel voor je !! *LOL*
en op jou stal zullen ze het denk ik wel snappen waarom je zo tekeer bent gegaan ... zou ik ook doen als ik in jou schoenen zou staan
iig heel veel sterkte en ik hoop dat je paardje er snel bovenop komt Ach gut

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:40

Ik kan me helemaal voorstellen dat je stond te gillen! Hopelijk is ze morgen beter en valt het allemaal wat mee... Ik duim voor jullie.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 18:50

ik ga er zo naar toe, ik laat straks weten hoe het gaat....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:54

sterkte!!

daarom staan mijn paarden dus nooit bij anderen in een groepje buiten!

met zn 2en max met zn 3en want dan is het risico al groot genoeg!

ik kan je reactie dus heel goed begrijpen, ik heb ook meerdere malen zo staan schreeuwen als ze mn paard bij een ander in de wei haddne gezet, wat dan fout af liep.....

een tinker van 1.68 bij een pony met spat+hko in de wei, mn pony kreupel

hup, dan mn paard er maar bij, paard ook kreupel!!!

maargoed, das was zonder mijn toestemming gebeurd!

die van mij waren altijd zo lief samen, dan kon er vast wel 1 bij die tinker, nou kan je je wel voorstellen wat een tinker van 1.68 met ijzers voor schade aan kan richten....

dus je ractie is begrijpelijk!

ik hoop voor je dat het weer helemaal goed komt!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:58

Tja, al staan ze met zijn 2tjes dan kan het al is gaan, maar ik vind dat risico niet opwegen tegen eenzame opsluiting...
ik vind het heel erg voor je, ik hoop echt dat het alleen een kneuzing is en dat het allemaal goed komt. Sterkte vannacht.....

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:32

Oei, dat klinkt niet zo best! Wat een pech!
Nou, nu maar duimen dat het meevalt! Veel succes en beterschap voor Latoy, ook nog een dikke knuf voor d'r!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:44

Jezus, wat een verhaal.....veel sterkte....

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:48

wat een pech vandaag he! Ik duim ook voor Toy en voor jou!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:04

*duimt*

Helemaal niet gek dat je zo regeerde, hoor! Had ik ook gedaan.

Heel veel sterkte & ik hoop dat het goed afloopt.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 20:40

ben net haar uit het land wezen halen, ze loopt een ietsiepietsie beter, maar dat kan ook niet anders met zoveel pijnstillers in der mik, kan je nagaan hoe het anders was, ik hoop dat ik haar morgen de stal uit krijg...arm beest.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:44

Begrijpelijke reactie hoor! ik neem aan dat je het dat meisje nog wel een keer uitlegt ?
Heel veel sterkte, ik hoop dat het ondanks alles toch meevalt

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 20:48

ik heb het haar meteen al uitgelegt hoor, ze weet ook dat het echt niet persoonlijk naar haar toe was, maar ik was gewoon kwaad op de situatie, maar ik wordt echt gek als ze wat met dat been heeft, ze had nl 5 jr geleden al dood moeten zijn, en het gaat juist zo super en dan zou dat door zoiets stoms in 1 klap allemaal teniet gedaan worden, 3 weken geleden hebben we nog een endurance klasse 3 gedaan en nu kan ze haar been gewoon niet meer bewegen...
Maar voor de eigenaresse van dat paard is het ook rot, je stelt het je natuurlijk ook anders voor, je eerste dag op een nieuwe stal!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:13

*duimt mee*

Heb een soortgelijk verhaal meegemaakt met een ruin die een klap z'n voorbeen heeft gehad (dwz, meer schouder). Zag er in het begin echt vreselijk uit, wilde niet meer lopen. Als hij dan vooruit moest dan ging het met een soort sprongetje om dat been te ontlasten. Pijnstillers gekregen van de DA en moest ook gewoon lopen. Bleek later gelukkig 100% mee te vallen (was meer pijn en schrik van eerste moment gecombineerd met stijve spieren en bloeduitstorting).

Ik hoop voor je dat het met Latoy ook mee valt Lachen.

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:36

zal naast het kaarsje ook wel OK dan! , hopelijk sta jij morgen dan ook zo OK dan!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:48

Tjonge...wat een pech! Zelf zou ik ook hysterisch worden in hetzelfde geval. Geef Latoy een dikke knuffel van me! en beterschap natuurlijk!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:59

ohw heel naar zeg?! heel veel beterschap voor latoya!! Ach gut

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:41

Ik zal zeker voor jullie duimen,heel veel sterkte ermee!
Ben ook heel benieuwd hoe het vanmorgen met haar was?
Laat je het effe weten?
Sterkte -xxx- Lundi

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:50

oliebol zeg wat een pech. Nou maar hopen dat het allemaal meevalt. wanneer kan de veearts zijn definitieve diagnose stellen?
Dat is voor mij ook de reden dat er geen paarden bij mekaar lopen in de wei, kans op blessures is veel te groot. Zelfs mijn fokmerrie die niet meer bereden wordt, staat apart. Dan kunnen ze ook nog wel pech hebben maar een trap is dan minder aan de orde.
Succes ermee en maar hopen dat het allemaal meevalt!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:20

Dat die DA je niet naar een kliniek stuurt, het klinkt vrij ernstig. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde reageren als jij hebt gedaan. Sterkte!

Renske20 schreef:
daarom staan mijn paarden dus nooit bij anderen in een groepje buiten!

met zn 2en max met zn 3en want dan is het risico al groot genoeg!


Vind ik dus ook! Ik hou er absoluut niet van om paarden zomaar bij elkaar te gooien.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:22

Ojeetje Saskia wat vreselijk! laat me even weten hoe het met haar gaat!!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:01

Ook ik duim met jullie mee!Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen.Wat ik alleen niet begrijp is dat een dierenarts pijnstillers geeft terwijl hij niet weet wat er precies aan de hand is.Als het een scheurtje in het bot is lijkt het mij dat je paard juist rust moet hebben.