Gisteravond naar een nieuwe stal voor Mable

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Gisteravond naar een nieuwe stal voor Mable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 16:09

Al een tijdje ben in minder tevreden op met de stal waar ik nu sta. Het is heel fijn want er is volop weidegang en het is lekker goedkoopr maar....
en nou komt het, de bak is heel zwaar en ze gaan hem wel verlichten maar dat verloopt moeizaam. De stal is in een container die een tikkeltje aan de kleine kant is en bovendien erg koud in de winter en erg warm in de zomer.

Nu ben ik op een stal geweest daar is een goede bak met verlichting, stapmolen, ruime stallen, leuke mensen, longeer ring overdekt, kleine binnebak overdekt (om los te gooien), kleine paddockjes om je paard los te gooien en een wei een stukje verder op. De wei is te ver om haar elke dag in te zetten dus ze zal veel meer op stal staan dan nu.
In de zomer kan ik haar er wel 3 weken in zetten zodat ze dan lekker paard kan zijn maar verder krijgt ze een compleet verzorg leventje in een warme stal en kan ze lekker samen met mij aan het werk in de fijne rijbak.

Wat zouden jullie kiezen?
Wei voor je paard of een goeie rijbak.................. want daar komt het zo´n beetje op neer.

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:34

Misschien kan je je paard in de zomer wel ergens anders onderbrengen waar wel veel weidegang is. Dat doen wel meer mensen. Maar als ik mocht kiezen tussen deze 2 stallen dan zou ik voor die nieuwe gaan hoor. En misschien kan je met de mensen daar regelen dat jullie elkaars paarden buitenzetten cq binnen halen. *LOL*
Lekker doen die nieuwe stal.
Succes OK dan!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:43

Die nieuwe stal Lachen
Jij hebt het er meer naar je zin en Mable ook denk ik.

Misschien kan ze in het weekend (of juist doordeweek) op de wei staan.
Of misschien kun je het onderling regelen met die mensen daar?

In elk geval: heel veel succes en plezier!
En nu snel rijfoto's Tong uitsteken

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:13

ik ken de stallen, ze zijn wel wat donker inderdaad
wiedegang vind ik heel belangrijk, maar een goede bak ook
erg lastig!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:40

je kan haar toch losgooien?
in de winter is er toch niet zo veel gras in de wei, kan ze net zo goed in de paddock staan, eventueel wat hooi erbij!

ik zou naar de nieuwe stal gaan!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:51

Mits je vele uren per dag buitenstaan kunt regelen => nieuwe stal.

Ik zou mijn paardje geen 1 dag alleen maar op stal willen ,
dat ze er alleen uitkomt om te rijden ofzo...

Elke dag vele uren vrije beweging weegt voor mij het zwaarst ,
ook al zit ik ook te wkijlen bij wat je allemaal opnoemt.

Ik neem aan dat er best iets te regelen valt ,
met een groepje mensen afspreken elkaars paarden buiten te zetten ,
allemaal 1 of 2 dagen van de week ... moet kunnen toch ?

En anders iets met een paddockje regelen.
Komt het echt neer op een aantal dagen in de week vrijwel de hele dag op stal , dan zou ik het met pijn in het hart , toch NIET doen Lachen

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:54

Kan je niet een stal zoeken waar je EN een goede bak en stal hebt, En weidegang? Dat moet toch ook wel te vinden zijn?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:05

Ik zou zelf voor wei voor m'n paard kiezen i.p.v. een goede rijbak... Maar dat is allemaal persoonlijk... Ik rij voornamelijk recreatief en rij meer buiten (buitenritjes) dan in een bak dus die keuze is voor mij niet moeilijk.

Maar als je een rijbak nodig hebt... is de keuze al wat moeilijker...

Kan je niet op die stal blijven staan, waar de rijbak zwaarder is, maar dan om te rijden uitwijken naar een andere bak?
En waar je naartoe gaat, moet ze dan een hele dag op stal blijven staan of kan ze ook enkele uurtjes naar buiten?
Ik zou zelf er tegen op kijken om m'n paard een dag 24/24 op stal te hebben (ik reken het uurje/de uurtjes dat je met haar bezig bent even niet mee)... maar als ze elke dag toch naar buiten kan (losgooien, weide) kan je er altijd eens serieus over nadenken.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:03

zet gewoon voor jezelf alles op een rijtje wat JIJ belangrijk vind, bv. moet het paard buiten voor het gras, of is het buitenlopen ook goed (heb je dan een weiland nodig of is een paddock voldoende?) rij je vaak/meestal in de bak, dan is een goede bodem belangrijk! hoe is de verzorging op de stal? wordt er gevoerd, uitgemest etc. en wil je dat? moet er begeleiding aanwezig zijn etc. wat voor de een een super stal is is voor een ander misschien een waardeloze stal succes met de keuze maken!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:24

Jou kennende zou ik toch voor de nieuwe stalling gaan. Het is er waarschijnlijk wat drukker en geen eind naar de bak. Je kan 's avonds gewoon rijden etc. etc. Ik denk dat je op de nieuwe stalling veel sneller vooruit zal gaan, zeker in je vertrouwen Knipoog

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:34

jaa diana en ik wil mee... nouw eerst ff jacolien over halen ik kan je niet missen dan word t zooow saai.... Huilen ga lekker naar de nieuwe stalling alles weer even relaxt en in de vak wil ik mabel wel op t land zetten hoor Haha! Clown

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:56

Moeilijk hoor, ik zou persoonlijk kiezen voor de wei. Toch ook dat het paard paard kan zijn en niet van stal komt als je gaat rijden.
Het is een moeilijke beslissing, succes ermee!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:12

Ik zou gaan voor de nieuwe stal..
Bij ons staan ze 's winters ongeveer 1 a 2 uur per dag in de paddock voor de rest op stal.. In de zomer overdag buiten s'nachts binnen.. Een goede rijbak is wel 1 van de belangrijkste dingen.. Als de bak te zwaar is of met gaten kuilen etc. rij je je paard naar de ...... ( vul het zelf maar in)..
Het is een lastige keuze.. Maar ik denk dat ik toch voor de nieuwe stal zou gaan. Maar ik ben dan ook meer een bak rijder dan een buitenrijder maar dit ligt ook aan de omstandigheden .. Ik kan alleen de polder in om buiten te rijden.. lees langs de weg.. en zit niet aan bos of duin.. Misschien zou mijn keuze dan anders geweest zijn.. Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:39

Ik heb gekozen..... we gaan verhuizen!!!!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:40

OK dan! Wanneer ga je verhuizen? En wat moet je daar gaan betalen?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:45

Mayo schreef:
En wat moet je daar gaan betalen?


mayo... Cool wat een onbescheiden vraag!.... Schijnheilig
waar ga je naar toe verhuizen?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:45

Ze weet wie het vraagt en waarom ik het vraag Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:47

Mayo schreef:
Ze weet wie het vraagt en waarom ik het vraag Haha!


ga je ook verhuizen dan?.... Verward

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:48

Nee hoor, ik weet alleen wat ze nu betaald, daarom vroeg ik 't me even af Haha! Ik ben graag nieuwsgierig *LOL*

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:46

Ga je wel missen hor diana .... nouw ben ik de enige kleuter daar whaahahaha dan kunnen we niet meer samen rijden heel erruhg jammer nouw maar hopen dat wij ook mee gaan.... ik heb t er een beetje gehad bij de colonie alhoewel ik dan mistralletje en otje en tom wel zouww missen maaruh when ga je weg want dan wil ik wel ff mee....

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:28

goede keus!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:44

Hee diana! Ik las net je pb. Wat goed zeg! Ik ben heel blij voor je. Lekker een overdekte longeerbak! Mocht het in de winter weer eens echt hollands weer zijn en je hebt geen zin om weer doorweekt te raken dan kan je haar lekker overdekt beweging geven! Super hoor!

Ik ben heel blij voor je en zodra jij en Mabel verhuisd zijn (en ik ook een beetje klaar ben) kom ik kijken hoe je dan staat hoor!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:03

goed dat je verhuisd bent die nieuwe stal leek mij ook beter........

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 13:17

Annemarein ik zal je zo mee willen nemen maar iemand moet voor spike zorgen Lachen
en je weet me te vinden kom maar gezellig langs!!!!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:32

diana...
als ik overdag op stal ben dan zet ik altijd mijn paardjes lekker buiten en de haflinger van quellian zet ik er ook altijd bij...
moeten we ff kijken hoe het gaat samen met stanley en jack's...
als dat nou goed gaat dan wil ik mabel ook wel voor je erbij zetten als je er niet bent .....