vet eng!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 14:52

Ik was mareska aan het longeren in de wei.
Toen ik terug kwam, hoorde ik allemaal gebonk uit de richting van de stal komen.
Dat vond ik al best vreemd.
Toen ik in de stal kwam zag ik dat Suleika vast zat met haar halster aan de stal (aan een soort haak).
Ze kon niet meer loskomen. Ik had ook al geprobeerd om het klipje van haar halster los te maken, maar dat ging niet. Ik kreeg het halster ook niet van dat soort haakje af.
Haffie (die was er ook bij) ging toen de baas van mijn pony's halen. Intussentijd trok suleika de stal kapot, er ging eenschot los en de frame van een deur hing los. Dus mijn pony raakte nog verder in paniek. Toen kwamen Haffie en Harry (dat is de baas) eraan. Harry rukte keihard in een keer het halster van Suleikas hoofd af, toen was ze vrij.
Ik had echt wel de schrik in mijn benen zitten, joh.
Ik vond dat echt wel eng. Ik zat er ook al over te denken om mijn pony zonder halster op stal te zetten, maar dat gaat niet. Want dan kan harry haar niet pakken op stal. Mijn pony is namelijk heel eenkennig en slaat naar andere mensen opstal.
Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:28

je kunt tegenwoordig van die halsters kopen met een stukje ertussen dat los laat als het paard vast komt te zitten. Ik heb ze in de Kraemer gids zien staan. Misschien iets voor jou??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:42

Ik laat altijd de halsters af op stal. Raden ze bij ons ook aan om dat te doen. Juist om deze situaties te voorkomen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:49

Shadow heeft ook nooit een halster om op stal of in de wei. Gelukkig dat het nog zo goed is afgelopen en ze niks mankeert. Maar dit is niet echt rijtechnisch toch Verward

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Je bent nooit te blond om te leren.
</FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-10-03 17:51 ]</font>

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 20:20

ik had mn pony een keer vastgezet zodat hij wat kon eten in de berm, omdat de wei al wat kaal en nat was. hij had zich zo in de longeerlijn gedraaid dat hij helemaal vast zat en gewoon viel. hij lag en hij kon gewoon niets meer doen. Hij raakte gelukkig niet in paniek dus ik probeerde zijn halster los te maken maar dat lukte niet. toen heb ik met veel moeite het halster over zn hoofd uit kunnen trekken en toen kon hij weer gaan staan. Dat was ook ff schrikken joh! gelukkig dat hij zo rustig bleef.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 21:41

Suleika raakte dus wel in paniek, dat was echt erg.
Ja, das wel een goede tip van die halsters,ik had toch nog een nieuwe nodig.
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:45

laat dan gewoon het halster af en als iemand anders jou pony moet buitenzetten ofzo lokt hij/zij hem maar met wat brokjes!!! Party!! Party!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:05

Halster af.
Ik heb op een handelsstal gewerkt en daar zette ze de 'gemene' paarden met halster op stal, omdat ze anders niet te pakken waren.
Deze paarden waren vaak gewoon bang.
Ik haalde ze eraf, en deed ze daarna meteen weer om, ff oefenen.
Als die pony zo slaat naar mensen op stal, maakt dat niet uit of dat halster nou omzit of niet.
Gewoon resoluut de stal in, naar dr hoofd en halster om. Ze moet weten dat ze niet zomaar naar iedereen mag trappen. Gewoon daar boven staan, en laten zien dat ze je niet bang krijgt.
Maar laat dat halster af. Frusty