Waarom net mensen die ik zo goed ken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Waarom net mensen die ik zo goed ken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 22:36

Een week geleden begon mijn moeder aan de telefoon te huilen...
ik vroeg wat er was en ze antwoorde: mijn broer gaat scheiden... mijn nonkel en tante zijn net een jaar samen en ze zijn getrouwd in singapore, heel de familie is naar singapore op reis geweest en nu scheiden ze Huilen
en daarjuist hoorde ik m'n moeder weer huilen, kwam ze zeggen dat haar nicht gaat scheiden, die zijn al 10 jaar getrouwd ofzo, ik ging daar altijd babysitten, ze hebben 3 kinderen...
Waarom trouwen om daarna weer te scheiden... ???
de helft van de kinderen uit mn klas z'n ouders zijn gescheiden...
is dat nou een mode ofwat???

sorry, ik moest het ff kwijt.
groetjes pascaline

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:57

ja zo lijkt het wel "mode" mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 maanden oud was.mijn moeder hertrouwd toen ik 6 was en weer gescheiden toen ik net 13 was.zulke dingen zijn heel vervelend vooral voor de kinderen.ik hoop dat ik dat mijn kinderen niet hoef aan te doen.maar ja in sommige gevallen kan het niet anders.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:10

Jeetje wat erg he...Mijn ouders waren ongeveer 22 jaar bij elkaar..En moesten toen zonnodig uit elkaar..Mijn vader is al ongeveer een jaar weg,maar nog zijn ze niet 'officieel' gescheiden...BRrr..Ik vraag me soms ook af,waarom nemen mensen kinderen,als ze toch niet bijelkaar kunnen blijven..En waarom gaan mensen trouwen,als ze toch weer gaan scheiden.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:25

KellyenXena schreef:
Ik vraag me soms ook af,waarom nemen mensen kinderen,als ze toch niet bijelkaar kunnen blijven..En waarom gaan mensen trouwen,als ze toch weer gaan scheiden.


Mensen weten over het algemeen natuurlijk niet dat ze ooit gaan scheiden voor ze aan kinderen beginnen...en tsja, mensen veranderen nou eenmaal in de loop der jaren en kunnen dus ook uit elkaar groeien, verschillende kanten op gaan als het ware. Ik hoop niet dat dat gebeurt met mij en mijn lief btw... Overigens zie ik trouwens wel liever dat mensen gaan scheiden dan dat ze ongelukkig bij elkaar blijven... Soms is het gewoon beter, heel jammer maar waar.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:30

Ja, soms groeien mensen enorm uit elkaar.
Je kunt je leven niet voorspellen en er gebeuren dingen waar je zelf geen vat op hebt. Ik ben nu zelf zwanger en heb al 6 jaar een relatie. Ik hoop natuurlijk bij mijn mannetje te blijven. Maar als we ongelukkig zijn, blijf ik niet voor de kinderen bij elkaar. Dan kies ik voor mijn eigen geluk. Ik kom zelf ook uit een gezin waarvan de vader weg is gegaan toen ik 4 was. Daar heb ik helemaal weinig contact mee. zowiezo heb ik hem 11 jaar niet gehoord of gezien. Het doet me zeer weinig eerlijk gezegd. Maar dat zal wel wel zijn omdat ik hem eigenlijk niet ken.
Tja, het is erg als dit gebeurd bij mensen uit de omgeving.
Het vreemde is dat je het vaak niet eens ziet...: "en je vind het toch zo`n leuk stel" ja toch, zo is het vaak wel.... en dan krijg je te horen dat ze uit elkaar gaan.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:38

Soms is het gewoon beter zo, als ik naar de leefsituatie van mijn ouders kijk, altijd op elkaar lopen vitten, in hun ogen kan de ander nooit wat goed doen, nooit een vriendelijk woord voor elkaar, appart vakantie vieren, nooit iets met elkaar overleggen etc etc, ik vraag me al jaren af waarom hun nog samen zijn

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:18

Jemig... het lijkt inderdaad of het tegen woordig gewoon de mode is....
Kijk, dat je gaat scheiden, goed, je eigen beslissing. De rest van de familie kan daar eigenlijk niet echt heel erg onder leiden, nog veel erger: de kinderen.
Die moeten het toch zonder vader of moeder er van af moeten brengen...
Jeempie...

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:35

Tja, ik weet er helaas over mee te praten... Verdrietig Ben zelf net een half jaar geleden gescheiden na ontrouw van mijn ex en nu liggen mijn ouders in scheiding!
En ik kan je vertellen dat gaat niet in je kouwe kleren zitten!!!!! Gelukkig heb ik nu weer een hele lieve vriend, maar vertrouwen doe ik niemand meer hoor!

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:28

oh...das niet zo mooi...
nou als je maar weet dat je je verhaal altijd hier kwijt kan!!!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 19:31

De kinderen zelf heb ik nog nietmeer gezien maar ze zijn een tweeling van 5 en nog een van 8 echt erg

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:28

mijn ouders stonden ook om het punt om te scheiden maar ze hebben het niet gedaan voor ons (de kinderen).ik ben nu heel blij want het gaat nu weer heel goed alleen nu hebben wij laatst ook het bericht gekregen dat me oom en tante gaan scheiden dus die zijn nu aan het verhuizen enzo...

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:29

jeetje wat jammer :'( in mijn klas is het een zeldzaamheid als je ouders nog bij elkaar zijn :S (mijn ouders gelukkig wel)