vandaag weer lesgegeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 23:30

Na een hele poos niet te zijn geweest(omdat ik ziek was) ben ik vandaag weer begonnen. Eerst de kids indelen. Natuurlijk is dat nooit goed en willen ze op een andere. Dus les weer opnieuw indelen want ik laat de jongere dieren graag vaker lopen. Dan hebben de oudjes wat rust.(lopen vaak maar een uur)

Het eerste uur de echte beginners. Als ik ze allemaal in draf heb ben ik al dik tevreden. andaag ging het redelijk. De ponies werkte best wel mee. Twee ponies vonden het alleen wel prettig om steeds de bocht af te snijden maar ja. De ruitertjes sturen dan ook niet echt.

We hebben een pony en die is best wel heet. Hele fijne pony maar wel schrikachtig. Besluit het ruitertje om haar bodywarmer uit te doen terwijl ze net in draf waren. Lady schoot dus weg. Ik uitgelegd dat dat juist de reden is waarom dat niet mag. Weer wat geleerd nietwaar.

Daarna uitgelegd hoe je ook alweer op het goede been moet lichtrijden. Dat kan ik iedere week wel uitleggen. Maar enkele kinderen begrepen het en zaten waarachtig op het goede been.

Daarna de iets gevorderden. Dat is wat prettiger want zij kunnen gewoon 'los' rijden. Dus niet in het rijtje. Ik heb ze laten stappen met stelling naar binnen. De meeste ponies draaide daarop heel braaf af. hihi. Dat had ik wel verwacht omdat de kids echt met de teugels rijden. Maar dat ging na drie keer ook redelijk.

Daarna om beurten gegaloppeerd. Dus achter elkaar en de eerste mag aandraven en in de hoek in galop. De pony daarachter wil natuurlijk ook mee in galop. heel leuk om te zien. De kinderen waren echt aan het werk. Daarna nog wat over balkjes gedraafd en toen was de les alweer over.

Al met al ging het best wel goed. (niemand er af gevallen!)Wel erg vermoeiend hoor. maar toch wel erg leuk om weer te doen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 23:36

Fijn dat je weer lekker bezig bent. Was vast een heel lekker gevoel na afloop, ook al omdat het zonder brokken is afgelopen. Ik weet uit ervaring wat voor opluchting dat kan zijn!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 23:39

Mooi zo, Heike is weer lekker bezig. Lekker hè? Weer afleiding en wat om handen te hebben. Veel plezier verder met het les geven.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 23:59

Heike...kan je mij niet een keer komen leren hoe ik moet licht rijden op het goede been dan... Schijnheilig dat zijn ze in mijn basis een beetje vergeten te vertellen en nou vergeet ik iedere keer domweg hoe het moet omdat ik al zo lang rijd zoals ik het lekker vind rijden...maar ja, ik kan het best eens lekker vinden op het verkeerde been... Knipoog Hmmm...toch maar eens iemand vragen om mij daar ff consequent (dus iedere dag Haha! ) op te hameren...maarre, leuk dat het allemaal goed ging!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 00:11

Fijn, het gaat weer de goede kant uit met je. Dat mag ik graag lezen. Kom binnenkort weer eens aan. Even kijken hoe het met jou is en met Barley. Misschien nog even wat andere bokkers tegen het lijf lopen.

Oh, Vikki, als je met je paard naar Heike wilt en er is geen plaats, dan kun je bij ons op stal komen. Het is met de trailer een half uurtje naar Heike, of onder de man zo'n twee-en-half uur door de bossen en over de heide.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 11:23

Volgens mij treffen die kids het met jou als instructrice!

Ik had vroeger altijd les van een stel haaibaaien... toch bleef ik ponyrijden geweldig vinden... vreemd eigenlijk!

Veel plezier met lesgeven Heike!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:01

Leuk dat je weer zo lekker aan de gang bent Heike! Ga vooral lekker zo door. Zometeen lekker op je Barley en dan zelf weer les... Je komt er wel weer! Ik kom je aanmoedigen hoor, op je eerste wedstrijd met Barley!!! Knipoog