waarom?? dat mens in mijn paardenleven! help!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

waarom?? dat mens in mijn paardenleven! help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 16:17

ik ben echt heel erg pissed off en ik wil graag jullie hulp.

een tijdje geleden kwam er een nieuw meisje met haar pony op stal. op het eerste gezicht een heel leuk meisje met een lieve pony, alleen heeeeeel eigenwijs
wat had ze nou gedaan? ze had de staleigenaar wijs gemaakt dat haar pony al was ingereden en 3 jaar oud was. hij was hartstikke verkeersmak <not> de waarheid: de pony is is 2jaar en 3 maanden, niet ingereden en een beetje verkeersmak.
waarom zegt ze dat nou??
geen idee.. Verward

en daar komt ook nog eens bij dat ze nu net 2 keer per week komt, ze mest niet uit en heeft daar ook geen zin in. als ze uitmest gooit ze een baal stro erin en dat moet die pony maar zelf uitlopen! Boos! gek mens!

nou ja maakt ook niets uit allemaal, maar ik was dus gisteren macho aant opzadelen en juut was dario ook op aant zadelen zodat we samen konden rijden in de buitenbak.
(we hebben een kleine buitenbak en een van 20x40)
in de buitenbak waren al 2 mensen aant rijden dus besloten we om zolang in de kleine bak te rijden. komt ZIJ aan zegt ze:
ja ik ga rijden. ik zeg: ja waar? wij gaan in de kleine bak en de andere bak is bezet. zegt ze pissed off: ik ga wel naar buiten (een groen paard net een week of 3 ingereden ) raar!
dus wij rijden..... op een gegeven moment zie ik haar op die pony in de bak voorbij vliegen (20x40 bak) aan de longe. dus ik zeg tegen juut> ik ga vragen of ze wil ruilen met ons (wij zijn tenslotte met z'n tweeen en de kleine bak is eigenlijk om te longeren)

ik naar haar toe met macho aan de hand. ik vraag: wil je misschien met ons ruilen want wij zijn met zijn 2en en die bak is veel te klein? Pling
haar antwoord: NEE! en waarom? vroeg ik: ja ik ga egt niet voor JOU schuiven hoor! Scheve mond nou ik probeerde mijn argumenten nog us goed duidelijk te maken maar nee hoor! die tr*t wilde gewoon niet ruilen.

ik vet kwaad! loop een beetje vloekend weg maar niets speciaals of a-sociaals. haalt zij de staleigenaar erbij! zegt ze dat ik haar uitschold en dat zij er eerder was! Boos! tssss hoe belachelijk en kinderachtig kan je doen??
wat kan ik nou het beste doen om haar eens de feiten onder de neus te drukken en haar duidelijk te maken dat ze evenveel rechten heeft als de rest van de stallers?? Verward (ze is erg a-sociaal en laat je niet uitpraten)

HELLUP

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:20

Pfoe, wat een gedoe zeg! Als ik jou was zou ik eens naar de staleigenaar toe gaan en het hele verhaal uitleggen, maybe dat hij er wat van kan zeggen want hij heeft bij haar waarschijnlijk meer in te brengen dan jij. Niet banketstaaf bedoeld hoor! En verder denk ik dat je je maar zo weinig mogelijk met d'r moet bemoeien, net doen alsof ze lucht is. Succes iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:22

Jeetje wat een raar kind zeg!
Misschien een goed idee om een video camera mee te nemen als bewijs? Haha!

Verder zal ik me er niet te veel van aantrekken. Scheve mond

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 16:30

ja dat is het hem nou juist, als ik zie hoe ze met die pony omgaat krijg ik echte haatgevoelens tegen haar. ik erger me er zoo erg op dat ze hem niet goed verzorgt. vind het zo erg voor de pony .... maar verder zie ik haar nooit echt en als ik haar zie dan kijk ik niet naar haar om... alleen hoor ik dan die domme uitspraken van haar.... ik kan me zo op zulke mensen ergeren he! enkele uitspraken:
ja mijn pony houd zijn stal echt schoon! (als je op 5 meter afstand staat ruik je hem al!)
ja hij is al ingereden (1 keer erop gezeten)
(pony gecastereerd) ja ik hoef niet te koelen want het regent (stomme geit! als het regent koel je de wond niet!
nou ja ik word echt heeel ziek van mensen die geen verstand van paarden hebben en dan ook nog us denken dat ze gelijk hebben Verward

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:38

ik weet dat je nog super jong ben en dat je je dit soort dingen heel erg aantrekt maar probeer neem van mij aan ik was net als jij laat rusten negeer dat mens bemoei er niet mee laat lekker!!!

ik weet het het is heel moeilijk maar je kan de wereld toch niet veranderen en als staleigenaar hoor je dit op te merken en zelf tegen dat meisje te zeggen!!

ik ben nu 26 en loop me ook ontzettend op te vreten over sommige dingen bij ons op stal maar je doet er echt geen zak aan zulke mensen blijf je altijd houden!!!

en hier kan je je lekker afreageren toch...??!!! OK dan!

succes ermee

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 17:02

ja precies! bokt rules! ik probeer me ook altijd zoveel mogelijk te focessen op macho op zo'n momenten. dan ben ik extra relaxed met rijden (ook al klinkt het dom) als ik mezelf helemaal vanbinnen aant opvreten ben door zulke personen dan kan ik me wel nog goed op macho concentreren Lachen raar maar waar... ik hoop dat zulke mensen zo snel mogelijk inzien dat wat ze doen geen zin heeft en dat ze niet in de 'paardenwereld'thuis horen met zoon gedrag!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:15

Wat een raar kind. Met zo iemand zou ik ook niet op kunnen schieten. Maar ik zou het gewoon tegen de eigenaar zeggen van de stallen. Het is natuurlijk ook niet leuk voor jullie allemaal, als daar zo'n vrek schandaal rond loopt. En zielig voor dat paard, dat de stal maar af en toe uitgemest word.
Succes ermee!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 17:19

ja thanx! is wel zo maar de staleigenaar is al in de 70 en heeft geen besef van die situaties tussen de mensen op stal. dus ik heb zoiets van>> maybe kan ik het zeluf ook oplossen (nouw??)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 03:16

Het meest asociale vind ik nog dat ze op een pony van 2 jaar en 3 maanden aan het rijden is!! Zo oud is mijn andere pony ook, en die staat gewoon nog steeds in het land lekker te luieren, kan me niet voorstellen dat ik daar nu al mee aan de slag zou gaan.... Sjongejonge wat een trut zeg. Als ik dat kind kende had ik haar hoogstpersoonlijk van die pony afgetrokken, wat denkt zo'n kind wel niet.......... Boos!:(:(

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:45

Nou echt wel, ik zou d'r net als Summertje toch wel eens flink duidelijk maken dat ze mega fout bezig is. En als het bij haar niet lukt (zit er uit je verhaal op te maken dik ik), zou ik als ik jou was naar de staleigenaar toe stappen. Dit kan toch niet! Boos! Boos! Soms heb je van dat paardenvolk die het niet eens verdienen om uberhaupt een paard aan te raken..

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 12:35

ja precies! en dat is dus een van de 100000 redenen waarom ik dat mens niet moet!
dat arme ponytje word niet met een licht zadel bereden maar met een zwaar western-zadel van 10 kg! en daarbij komt nog us dat zij ook niet super-licht is! gek mens!!! bahbah! ja ik ben al weken aant proberen samen met mijn stalgenoten dat mens van die pony af te laten! maar dat helpt egt niet Huilen
ik ga vandaag naar macho en als ik haar tegenkom Boos!

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:16

tegen zo'n mense kan ik ook ni tegen ik zou gewoon haar vriendelijk NEGEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:37

ja okay... das wel een optie ja.... thanx alvast
maar uh dat zijn er lang niet genoeg>> mensen blijven reageren please!!!!! Lachen

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 01:40

Vervelend zeg! Het jammere (zéér jammere) is dat het háár pony is, waar zij dus zelf mag weten wat ze er mee doet. Ook al weet ze dus kennelijk niet waar ze mee bezig is Boos! . Kan je niet met de stalhouder of een volwassene van jouw stal samen met haar gaan praten? Uitleggen dat dit dus *niet* goed is voor haar pony en ook dat jullie er gewoon last van hebben als haar stal smerig is. Als je samen met iemand anders erover begint luistert ze misschien iets beter. En als ze echt absoluut niet wil luisteren dan zou de staleigenaar daar iets aan moeten doen: die wil toch ook niet dat zo iemand de sfeer verpest en een pestzooi van de stal maakt? Laat staan dat je er blij mee hoort te zijn dat iemand zn pony niet goed verzorgd...
Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden want zulke dingen zijn echt vervelend voor iedereen en vooral voor die arme pony... En, je moet jouw plezier er vooral niet door laten verpesten (ook al is het irritant), want dat is dat kind echt niet waard!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 22:30

ja precies! als ik met haar praat krijg ik alleen maar een antwoord terug dat nergens op slaat en dat ik me er niet mee moet bemoeien Boos!
daar word je niet vrolijk van als je telkens een aso antwoord terug krijgt.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:15

Mijn remedie tegen mensen die je niet uit laten praten, gewoon door blijven praten. Doe gewoon net of je niet in de gaten hebt dat zij ook aan het praten is op dat moment. En als je dan uitgepraat bent zeg je "en wat zij jij nou precies? ik had je even niet gehoord, was namelijk zelf aan het woord"

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:28

He stalmaatje!

Ik denk kom ook eens kijken!haha.
Het was weer gezellig vanavond met dat "leuke meisje" he? Verward
Ze begrijpt er gewoon niets van en spreekt zichzelf tegen. Ze zegt iedere keer iets anders maja. Ik vind het al erg genoeg dat mijn schatje ernaast staat. Ik zie je morgen wel.

Groetjes Anouk en Rona

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 16:12

ja precies! Haha!
jeuj anouk goes bokt!! egt vet!
haha

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:42

Dat kind was er vandaag weer en ze is weer gaan rijden. Dat is op zich niet het ergste maar ze is gaan uit rijden. Met een 2 1/2 jarige pony rijden in het bos??....Dan spoor je toch niet goed of wel dan!!! Verward Verward Verward
En het is nog erger dat ze alleen voor te rijden komt want mesten is te veel tijd. Dat hoeft schijnbaar alleen als er nog stront in ligt. Dat kan ik niet begrijpen! Verward Jullie wel???

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:14

ik zal gewoon eens rustig tegen haar zeggen..
of het met een verhaal vertellen van euhh..
als een paard heel weinig uit gemest word dan heeft het een grote kans op rotsraal..
en euhh..
een paard mag pas ingereden worden als ze drie zijn..
niet negatief naar haar toe praten maar proberen nutige informatie over te brengen !
succes

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:01

Sorry, maar ik rijd ook wel eens buiten met een 2,5 jarig paard, niks mis mee. Ik rijd ze vaak zat in met 2,5 jaar ook niks mis mee. Zolang ze sterk genoeg zijn natuurlijk. En als ze braaf zijn waarom dan niet ook lekker even het bos in?