Paard at een week niet, DA vandaag geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 18:05

De dieranarts is vandaag langsgeweest. In eerste instantie dacht hij alleen aan zijn tanden, omdat hij er niet moe en dof uitzag, dus ziek zou het niet zijn. Hij was heel braaf met vijlen en deed niks, de dierenarts stond ook even verbaasd te kijken dat ie alles toeliet. Toen moest bram zijn box in en werd hij daar gecontroleerd op ademhaling, hartslag en darmfunctie. Meteen kwam hij erachter dat bram helemaal geen darmgeluiden had, dus op dat moment geen werking van de darm.
((((Vroeger heeft hij veel koliek aanvallen gehad, en hij heeft medicijnen gehad voor die darmen, en is daar goed ziek van geweest, en ik dacht dat hij er wel over heen gegroeit zou zijn))).
Hij vroeg aan mij of het bekent was dat hij ooit eens iets met zijn darmen heeft gehad, dus ik vertelde het meteen. Toen wist hij meteen wie de schuldige was. Hij heeft oude mestballen uit de darm gehaald, en er zat een flinke opstopping. Het was heel ranzig om te zien. Bram bleef er vrij kalm onder. Toen die opstopping weg was hoorde je bram een beetje kreunend zuchten en toen kwam er een berg stinkende zooi uit. Vork . Hij keek meteen een beetje vrolijker. Hij begon toen de dierenarts weg was ook meteen te eten. en ik moet het in de gaten houden t/m donderdag. Als ik merk dat het weer fout gaat moet hij weer aan de medicijnen. Ik hoop het niet, want dan kan hij meteen met pensioen de wei in.
*duim*

Liefs ymke

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:20

gelukkig gaat het weer beter nu,maar belde je pas na een week?wel een beetje laat he.
succes verder! Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:22

Fijn dat het meeviel, maar ik moet ook zeggen dat ik het rijkelijk laat vind als je pas na een week de dierenarts belt als je paard niet meer eet! Zeker met een paard met een verleden met darmproblemen. Gelukkig niet TE laat!
Wat moet hij zich beroerd gevoeld hebben met z'n darmpjes helemaal vol! Heb je wel gewoon gereden? Hoop van niet!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:44

Gelukkig dat hij bram nog heeft kunnen helpen! Dit soort darmproblemen zijn vrij ernstig en vooral op lange termijn. Hopelijk knapt die nu snel op! En als dat niet zo is idd gelijk de veearts bellen, want de volgende keer heeft het bram misschien minder geluk!
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:53

Heel fijn dat alles nu weer goed is met Bram en dat het snel verholpen is.

Maar je zou je moeten schamen dat je een week wacht voordat je de dierenarts belt bij een dergelijk probleem Boos!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:26

Ben het met iedereen eens, als een paard niet eet dan is er wat aan de hand. Maar dit is allemaal achteraf gepraat en gelukkig gaat het nu weer beter.Maar hou je hem wel een beetje in de gaten!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 22:04

Okeej ik moet het anders vertellen dan.
De eerste dag at hij niet, toen heb ik hem gevoerd,handje voor handje. Elke dag in de gaten gehouden en de tweede dag de DA gebeld. Hij zei dat het zijn tanden waren en dat dat wel even kon wachten. Toen ging hij beter eten, d.w.z. hij at appeltjes en nat gemaakt bix. Muesli at ie niet. Hij kreeg i.i.g wat binnen. Toen at hij een hele dag niet, en toen maakte ik me zorgen. Als het alleen zijn tanden waren had hij toch wel met pijn en moeite iets gegeten. Toen heb ik meteen de DA gebeld. Die zou maandag komen, maar was niet geweest. Toen heb ik weer gebeld en zei hij dat er een spoedgeval tussen was gekomen.
Omdat iedereen het over zijn tanden had (hij is 19) heb ik nooit aan dat darmprobleem gedacht, pas toen de DA erover begon begon er een lampje te branden.....
Ik zit er nu bij tot hij zijn bak leeg heeft en ik doe er alles aan dat hij eet.
Jullie doen nu net of het me niks kan schelen, ik heb slapeloze nachten gehad. Zag al allemaal waanbeelden voor me, maar als iedereen tegen je zegt dat het zijn tanden wel zullen zijn....... Gaaaap Verward

Groetjes Ymke

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:16

pfffffffffffffff Nou leuk om te lezen dat alles goed is met je paard wel een heel gedoe geweest volgens mij maar alles gaat weer de goeie kant op gelukkig maar

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:21

Oh nu vertel je het wel even anders. Ik kreeg de indruk dat hij al dagen niets meer at. Had jezelf ook een beetje duidelijker moeten zijn, dan had je ook wel andere reacties gekregen. Maar oke het gaat nu weer beter en dat is het belangrijkste. En een goede nachtrust he.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 01:03

Ik hoop dat hij het niet terugkrijgt, maar dan kun je volgende keer (hoop niet dat die ooit komt...) beter op letten of hij wel mest en of je gorgelgeluidjes hoort als je luisterd.