Paard vangen om half 12 's avonds

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Paard vangen om half 12 's avonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 23:43

Half 11 's avonds...Telefoon!
De paarden staan nog in het land!
Of we die even binnen wilden halen Bloos!
Wij in de veronderstelling dat de stalhouders dat zouden doen, zij in de veronderstelling dat wij dat zouden doen...
Op zich geen probleem, ware het niet dat die bruine zich niet wilde laten vangen, euh, ja, die bruine die ik net een paar dagen op stal heb Schijnheilig
Lichtelijk in paniek, mijn zus zat 50 km verderop en ik had geen auto.
Om kwart voor 11 mijn vader bereid gevonden om mee te gaan.
Hij in een daar gevonden regenjas die 3 maten te klein was, lachend om de hele situatie, ik, gestressed, 'zal het mij wel lukken'?
In een stikkedonker in het land aangekomen, zag ik een witte vlek op me afkomen in galop, dat moest Pliva zijn
Daarachter nog wat geritstel, fijn, Paula staat er ook nog Haha!
Pliva het halster omgedaan en Paula geprobeerd te benaderen, lukte wel, todat je het halster liet zien Schijnheilig Dat duurde een minuut of 10 toen kon ik eindelijk het sein Paard Meester geven aan mijn vader, die hypernerveus met Pliva stond te wachten voor het hek. Pliva was overigens bijna in slaap gevallen, maar doet er niet toe *LOL*
Goed, paps ging echt niet met een paard lopen, zodoende had ik 2 mutsen vast die graag naar stal wilden. Druk druk druk.
Paps de draadjes los en vastdoen, ik met 2 huppelende paarden in het stikdonker richting stal. Daar Pliva de box in gemikt en toen Paula op stal gezet, brokjes gegeven en zowaar ze briesten allebei om het avontuur dat ze beleefd hadden.
Nog even bij de stalhouders aangebeld dat het gelukt was, verbaasde blikken, maar wel opgelucht.

En nu...lekker slapen...leuk, paarden Rolleyes Haha!
Laatst bijgewerkt door Cody op 22-09-03 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:46

lang leve de paarde hobby

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:54

Leuk he?

Ik net ook hoor; begint het opeens te gieten!
King is harstikke ziek, 41 graden koorts. Hij heeft droes (de rest is nog afwachten maar is nu al te laat, maar dit terzijde) en kan moeilijk ademen. Dus buiten lijkt me heerlijk voor hem, alleen regen en wind waren iets teveel.
Dus ik naar buiten in het donker met regenjas aan in de regen. Daar aangekomen eerst op zoek naar de paarden en daarna naar een klein grijs hengstje van 60 cm hoog..
Die eindelijk gevonden en gepakt. Normaal gesproken rent hij weg maar die koorts is nog ergens goed voor.
Volgende probleem, deze pony loopt uit zichzelf al moeilijk mee, laat staan als hij ziek is.
Heb ik dus dat arme beest moeten voortduwen.. aanmoedigend "kom op" roepen enzo.. in de gietende regen...
Vader zou komen helpen maar vader liet zich niet zien..

Uiteindelijk zieke ventje op stal gekregen met wat hooi en voer. pfew...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 00:02

Nou, in ieder geval fijn dat je met die 2 huppelmutsen nog heelhuids op de stal bent aangekomen Haha!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 00:08

whahaha vind echt weer een typische Cody aktie Haha!
gelukkig staan ze weer binnen en in het vervolg ff duidelijker afspraken maken dus.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 01:56

Wij zijn ook wel eens rond 4 uur 's nachts paardjes gaan reddden van het onweer. En wat was zo heerlijk bevredigend: de blik van Huh:? Wat doen jullie hier? En eenmaal op stal....was het droog Boos!

Offtopic:Esme, hoezo is het nu al te laat voor King? Begrijp ik het goed? Nee toch ?:n

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:43

Pfffff.... wat een stelletje mutsjes zijn het toch Clown
Grappig!

Paulusma loopt wel achter de witte aan; ze is veels te bang alleen achter te blijven; kan je mooi misbruik van maken. Koekje geven wil ook helpen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:45

Bij mij gaan ze voordat het donker wordt naar binnen en als de lucht errug donker is en onweer is voorspelt. Gelukkig staan ze te wachten bij het hek OK dan! . Gisteren waren ze wel errug druk toen ze naar binnen moesten. Opa was in het land al druk, dus met longeerlijn maar naar binnen gebracht. Onderweg nog een meter of 6 geskiet. Koos zag ook weer een spook en de ukkies liepen wel braaf mee. Ze stonden net 15 min. binnen en toen begon het te plenzen en te onweren. Goede timing geweest.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:48

Wat een avontuur zeg....ben blij dat het ondanks alles toch nog gelukt is *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 10:04

Ik durfde er niet op te vertrouwen dat ze achter Pliva aan zou lopen, los, omdat het best een eindje naar stal is en ze was wel een beetje over de zeik door de andere Pak Paula-pogingen van stalgenoten en stalhouders Haha! Maar muesli deed inderdaad wonderen, ze kwam steeds terug om een hapje te halen en omdat Pliva al bij het hek stond te wachten zag je haar gewoon denken 'verdorie, moet ik dan toch maar mee?' Haha!
En toen had ik d'r eindelijk, zegt mijn vader bij het hek 'goed gedaan'

IEEEEEEH sprong achteruit, wie is die stem in het donker Haha!

Mijn vader mag zich nu volgens de stalhouders officieel paardenfluisteraar noemen *LOL*
En dat terwijl de stalhouder zelf Parelli level 3 heeft Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Cody op 23-09-03 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:02

Pauline schreef:
Offtopic:Esme, hoezo is het nu al te laat voor King? Begrijp ik het goed? Nee toch ?:n


Nee voor de rest. Om ze nog apart te houden bedoel ik. Daarom staan ze gewoon bij elkaar, het is al te laat want ze zijn allemaal al besmet.
King is ontzettend ziek, was vanochtend weer achteruit gegaan. Heb hem toch maar weer buiten gezet.. wat is wijsheid..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:22

hahah wat een doerakken zeg! Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:01

Vorig jaar wilde wij de paarden binnen zetten, omdat het weer heel slecht werd. Koos en Sil stonden al bij het hek en Jopie en Opa hadden een ander idee voor ons. Ze hebben ons lettelijk alle kanten van het land laten zien. Op laatst dachten we, BEKIJK HET MAAR! ETTERS! We waren bijna bij stal en het begon te hagelen en te waaien, niet normaal. Jopie en Opa stonden dus pislink in het land. Wij stonden droog hun te bekijken. Toen na een tijd het weer wat droger werd, kwamen de heren snel naar ons toe. Sinds dien hebben we geen problemen met vangen van de heren.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:18

*LOL* Prachtig! Daar loop je dan in het stikkedonker met twee huppelde paarden *LOL*
Gelukkig heb je haar veilig binnengekregen, je zult altijd zien dat zedan ook nog los over het terrein lopen ofzo. Dan ben je helemaal mooi klaar