Wat een stomme jury zeg...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Wat een stomme jury zeg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 14:55

We hadden afgelopen zaterdag met de shetten een keuring in Drachten.
We hadden 4 merries mee en twee veulens.
De resulaten waren toch niet erg goed.
We moesten met het hengstveulen meteen als tweede de ring in. Er deden zo'n 10 andere veulens mee. De een mooier dan de ander, maar allemaal hadden ze toch wat. De jury zette een veulen op kop wat best mooi was en goede gangen had.... krijgt de hele rubriek niet een groen lint! Zelfs het kopnummer gaven ze niet eens een derde premie...

Voor de gene die niet weet hoe het bij shetten met premies zit zal ik het even uitleggen:
* Eerste premie = rood, wit, blauw lint. Wordt nauwelijks gegeven, meestal alleen bij het kampioenschap (dus bijv. veulenkamp. of kampioen grote maat).
* Tweede premie = oranje lint. Is zeer goed.
* Derde premie = rood lint. Is de laagste premie die je kunt halen.
* "Troostprijs" = groen lint. Stelt niks voor.

Van het hengstveulen hadden we toch niet veel verwacht. Hij was gewoon mee om in het stamboek op genomen te worden.

Dus vol frisse moed moest ons merrieveulen een aantal rubrieken erna. Hier hadden we hoge verwachtingen van. Want het is een super mooi bont veulen met mooie gangen. We worden uiteindelijk op de tweede plaats geplaatst in de rubriek, op plaats 1 stond een veulen wat gigantisch frans liep achter....
Krijgt de hele rubriek niet weer een groen lint!

Nou dan maar met ons entertje proberen. Ze had die week ervoor een hap uit haar manen gekregen van een andere pony, dus die zagen ern iet super uit, maar verder had ze wel super gangen...
Ja hoor weer de hele rubriek een groen lint! Ook hier kreeg de koploper nog niet eens een derde premie.

Nou toen hadden we de sik er in... en wij niet alleen hoor, een hele boel mensen. Er werden namelijk alleen maar groene linten uitgedeeld. Er waren twee ringen, ring 1 en 2 en in ring 2 waar wij steeds moesten waren alleen maar groene linten en in ring 1 kwam af en toen nog eens een derde langs. De eigenaresse van onze ponietjes ging al eens naar de directeur van het stamboek: "kunnen wij niet in ring 1?"vraagt ze. "hoezo dat dan?" vraagt de directeur. "nou de jury in ring 2 heeft zoveel groene lintjes" zei ze wat op een grappige toon. Nou je had z'n gezicht moeten zien. Tja hij wist natuurlijk niet wat te zeggen, had al van meerdere mensen klachten gehoord.

Goed toen hadden we nog twee merries staan die ook gekeurd moesten worden. We zeiden al "Als Olivia nou ook een groene krijgt pakken we Julia op en gaan we naar huis"."
Maar wonder boven wonder kreeg Olivia een rood lint, een derde premie dus. Heb trouwens vette spierpijn van toen Olivia gekeurd moest, want haar veulentje is het hengstje, maar dan ook een echte hengst. En ik moest hem vasthouden terwijl zij gekeurd werd. nou bokken, steigeren, springen, rondjes rennen... pfff wat kan zo'n shetje dan nog best sterk zijn... maar het was het waard... een derde premie.

Dit deed ons wel weer even goed en we gingen weer vol moed met Julia aan de slag.
Zij deed het super en behaalde de eerste plek in haar rubriek en kreeg een oranje lint. Ze mocht zelfs nog aan het kampioenschap midden maat mee doen, wat ze overigens niet won. Maar toch een oranje lint!! een tweede premie dus. Nu moet ze nog 1 tweede premie halen en ze is KROON!!!!! (ja Debora, Mexx moeder is bijna kroon, komen ook mooie foto's van haar, stuur ze dan wel op).

Toen moesten onze veulens nog getatoeeerd worden. Weet niet of je dat weleens gezien hebt, maar das echt onwijs zielig. Dan krijgen ze gewoon een nummer in hun onderlip geponst... Dit was ook het laatste jaar dat ze dat deden, volgend jaar worden ze allemaal gechipt.

eenmaal thuis waren we allemaal blij. de pony's raasden door hun weiland (voor de veulens) en wij hingen lekker onderuit op de bank. Toch nog een beetje goed gevoel over de dag dankzij Juul...

Maar wat een rot jury zeg...
Drie jaar geleden was het net zo, toen hebben ze bij het stamboek heel veel klachten gehad en het volgende jaar was er de helft minder opkomst... maar toen waren ze toch best royaal... maar nu is het weer zo.... ZUCHT!

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver



Stal_Fiore

Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 20:37

Jaaa tuurlijk Flyer stuur ik jullie ook een foto. Ja gaat het goed met Thomas? Ben blij dat te horen. Als je leuke foto's van hem hebt, wil je ze dan ook sturen? Heb je trouwens al op de site gekeken van Angels Ditch, staat een foto van Thomas volle zus. Thomas staat er zelf ook nog op, zal je naam er bij vermelden als eigenaar. Je hoort het wanneer ik de foto's heb.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Stal_Fiore

Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 20:38

hmmm misschien wel handig om dan je achternaam te weten, als je het wilt ten minste, weet namelijk alleen je voornaam.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Dartel, GrapeshotBot, jitskenienke en 49 bezoekers