Ik kan wel janken!!!!!!! '-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Ik kan wel janken!!!!!!! '-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 20:30

Ik reed vandaag rond 6 uur van het werk weg, en dacht onderweg: snel even omkleden en het gras maaien zodra ik thuis kom.

Het eerste wat me opviel toen ik thuiskwam was dat de deur naar de berging open stond. Er gingen geen alarmbelletjes rinkelen, totdat ik mijn woning inkwam en zag dat de deur van de woonkamer naar de gang openstond. Ik doe die altijd dicht zodat de katten niet door het hele huis banjeren. Het volgende wat ik zag was dat de luiken in mijn slaapkamer openstonden, en toen ging er een hele grote alarmbel af!!! Inbrekers!! Boos!

Ik liep gelijk terug naar mijn woonkamer, en ja hoor: TV, stereo, video, dvdspeler en ca. 250 cd's......alles weg!!! Huilen
Het rare is: mijn computer hebben ze dus laten staan Verward Mijn naaimachine stond op het bureau, ze hebben wel onder de hoes gekeken wat er onder zat maar blijkbaar was die niet interessant genoeg....
De politie is zojuist geweest en heeft de boel nagekeken, de inbrekers hebben een bovenlichtje kapotgebroken en zijn daardoor naar binnengekomen (moet een klein persoon geweest zijn, het is nog 27cm hoog) en ze zijn gewoon met mijn spullen door de voordeur vertrokken.....

Het eerste wat ik gedaan heb toen ik de inbraak constateerde is mijn katten gaan tellen, die komen dus nooit buiten, maar ze zijn gelukkig alle 3 nog hier.
Mijn vader is nu (na een stop bij de Gamma) onderweg naar mij en blijft vannacht iig slapen. Ik heb zojuist alles weer op slot gedaan, maar kan niet zeggen dat ik me nu veilig voel, verdorie zeg, gewoon het idee dat er vreemden in mijn huisje zijn geweest, kan wel janken.... Huilen

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:37

zo dat is schrikken zeg, getver
wat fijn dat je vader vanavond blijft slapen.
Het lijkt me zo'n gek idee dat er iemand in je huis is geweest.
ik hoop dat je er niet al te veel last van krijgt, dat je lekker slaapt en dat je alles terug krijgt van de verzekering.
sterkte Ach gut

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:42

Jasses, dat lijkt me idd heel erg. Gelukkig nooit meegemaakt.
Neem vanavond een paar borrels zodat je iig lekker slaapt, een goeie nachtrust geeft je weer kracht (bij mij tenminste).
Ik hoop dat je goed verzekerd bent. Sommige persoonlijke dingen zijn natuurlijk onvervangbaar, maar de meeste dingen die gestolen worden zijn gewoon in de winkel te koop.
Gelukkig dat je katten er nog zijn Ach gut

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 20:43

Ik moet zo idd alle papieren van alles wat gestolen is terugzoeken. Dat wordt idd verzekeringswerk. Maar dan die cd's, daar zit jeugdsentiment tussen....
Het voelt echt vreemd, ik loop ook steeds rond en loop te kijken of er niet nog meer weg is, kan zo gauw niets vinden.
Voel me verdrietig en laaiend tegelijk, hoe durven ze! Boos! Al die spulletjes heb ik keihard voor moeten werken en een ander komt dat gewoon even weghalen... Boos!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:44

Hey Jola,

Wat vervelend als ik je bericht leest! Wat erg dat ze zo ontzettend veel spullen meegenomen hebben zeg!!! Ik hoop dat je goed verzekerd bent...?
Gelukkig zijn de 3 katjes nog wel aanwezig!@!!
Ik wens je veel sterkte toe!!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:47

bah bah ik zou er niet aan moeten denken dat ik zo thuis kom zeg..
Je voelt je dan echt niet meer veilig denk ik..
Gewoon het idee al dat er vreemden in je EIGEN huis zijn geweest:(.. bah..
Hoop voor je dat ze de daders nog vinden door eventuele getuigen ofzo maar die kans is zo klein denk.. Nahjah dan hoop ik maar voor je dat je alles gewoon vergoed krijgt, maar zoals sugamiss al zei : persoonlijke dingen zijn onvervangbaar..
Sterkte meid !!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:48

Ah wat erg! Zeker vervelend dat iemand in jouw huis is geweest en aan jouw spullen zit! Die mensen zijn echt té triest voor woorden gewoon.....

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:54

Oh wat vervelend.
Idd je voelt je niet meer veilig.
Hopen dat ze een paar dingen vergoeden (alles)
Nog succes

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:56

Getver, en het maakt ook zo onzeker dat iemand gewoon door je huis kan lopen.
Sterkte ik hoop dat je je spulletjes terugkrijgt Ach gut
En CD's probeer het anders op eenmaal andermaal.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:03

ow, wat erg voor je zeg, al een geluk hebben wij dat nog niet meegemaakt (iedereen van de straat al wel buiten wij...)
echt triestig, zo'n inbrekers!!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:06

We een smerige klootviool zeg die inbreker. Stoom uit je oren
Dat ze het gore lef hebben om zo bij je binnen te komen. Het lijkt met afschuwelijk als dat gebeurt.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je je toch snel weer in je huis op je gemakt voelt.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:40

Jeej wat erg zeg.
Ineens pats boem al je dierbare spulle weg!
Ik moet er niet aan denken.
Zou echt niet rustig meer kunnen slapen...
Veel sterkte en dat ze de dief maar mogen vinden!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:50

wat een schrik !
en wat een inbreuk in je leven !
heel veel sterkte met de verwerking

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:54

Ik weet jammergenoeg hoe het voelt!.
Sh*t het is nog niet eens de spullen die weg zijn, maar het gevoel dat ze IN JE HUIS geweest zijn en daar niks te zoeken hebben.
Sterkte.

Bij ons was het toen we net de sleutel hadden en we hadden geen braaksporen dus we krijgen niks vergoed. (bestekcassete nog nieuw en PC gejat). Wij hebben dezelfde dag nog alle sloten vervangen. En we gaan nog een politiekeurmerk aanvragen. Ook sloten op de veluxramen enzo hebben we nu.


Heb je al aangifte gedaan?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 21:59

Zeker al aangifte gedaan! Politie was er met een half uur. Er zijn dus bij mij wel braak sporen. Mijn vader gaat nu barren (of hoe je die dingen ook noemt) voor de ramen zetten.

En ik ga proberen de benodigde papieren terug te vinden in mijn ongeorganiseerde boekhouding...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:09

Ow oliebol seg jolanda, wil je in het vervolg net iets meer info geven in je pb'tje, de pc bleef namelijk hangen op het openen van dit topic en ik bleef maar denken "oliebol oliebol oliebol laat er niet iets gebeurd zijn met Mistral of een van de katten"

wat kl*te en akelig en al wat je maar verzinnen kunt, ik kan me nog als de dag van gisteren de nacht herinneren dat er bij ons ingebroken werd. Dat vond ik toen al ongelooflijk schrikwekkend, ondanks het feit dat (jawel) ons konijn de dieven op de vlucht had gejaagd, en ze niet veel gestolen hadden. En dat ik daar woonde met mijn ouders.
Wat ze gestolen hadden, waren wel gouden oorbellen die mijn moeder als kind gedragen had en die ik op dat moment bijna mocht dragen (moest eerst nog gaatjes). Het was maar een "prul" misschien, maar twas ons veel waard...

Ik hoop inderdaad dat je verzekering de apparatuur vergoedt (ze hebben toch je Senseo machine laten staan he? Knipoog )! En die cd's... je had zeker nog geen lijst gemaakt he? Scheve mond Anders konden we een inzamelactie houden...

Je pc was natuurlijk niet nieuw genoeg naar hun zin, hoe gek het ook mag klinken, een doorsnee "huishoud"-pc is vaak het stelen en upgradewerk niet waard.

In elk geval meid: je katten zijn er nog alledrie gezond en wel, je kan nog koffie zetten, je kan nog naaien en je kan nog bokken, ... ik wil maar zeggen: probeer het van de positieve kant te bekijken, het kan maar helpen Ach gut

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:34

Ik kom net thuis van het toneel en wil nog ff bijbokken, zie ik een pb met deze link. Ik dacht net als Leen direct dat er iets was met Mistral of de katten.

Ik wist ff niet wat zeggen, verschrikkelijk was het eerste wat in mij opkwam. Ik kan er echt niet aan uit hoe iemand op het idee komt om bij een vreemde in huis binnen te breken en dan daar spullen mee te nemen. Boos! Ik moet er niet aan denken dat het hier zou gebeuren of bij mijn ma.

Hopelijk lukt het om toch nog iets van de verzekering terug te krijgen... Want die zijn er meestal niet happig op om te betalen.

Nog veel sterkte de komende tijd !!!! Ach gut

P.S. Je mag in het weekend altijd hier komen tv kijken eh !!!!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 00:08

Dank je wel voor de opbeurende woorden. Het idee straks te gaan slapen, morgenavond weer in een leeg huis toe te komen geven me momenteel wel de rillingen. Ik zal wel zien hoe het gaat, de buurvrouw heeft al gezegd dat ik altijd mag aanbellen als ik me niet happy voel, en dat is 20 meter hiervandaan.

Leen"]
En die cd's... je had zeker nog geen lijst gemaakt he? Anders konden we een inzamelactie houden...
[/quote]
Dat mag altijd nog hoor!! Haha! Ben bang dat de verzekering die niet uitbetaald

[quote="Leen"]
probeer het van de positieve kant te bekijken, het kan maar helpen
[/quote]
Het helpt wel hoor..... een klein beetje toch Lachen


[quote="Bunbun schreef:
Hopelijk lukt het om toch nog iets van de verzekering terug te krijgen...

Ik zie het eerlijk gezegd somber in. TV uit 1997, stereo van 15 jaar oud en na 3 verhuizingen is het bonnetje nergens te bekennen en ga zo maar door. Gaat me een hoop geld kosten..... Verdrietig

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 07:19

Wat ontzettend vervelend Scheve mond sterkte met alles, Jola, gelukkig is er niets met de katten gebeurt, de rest is vervangbaar, maar ik begrijp dat je er door van streek bent Ach gut

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:22

Tjee, dat is niet mis....

Vooral het feit dat er mensen in je spullen hebben zitten wroeten, zou ik moeilijk kunnen verkroppen.

Hoe goed je huis ook beveiligd is, als ze binnen willen komen, gebeurt dat ook... Triest, maar waar!

Hopelijk doet de verzekering niet te lastig en keren ze alles netjes uit.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:11

Jola"]
Dank je wel voor de opbeurende woorden. Het idee straks te gaan slapen, morgenavond weer in een leeg huis toe te komen geven me momenteel wel de rillingen. Ik zal wel zien hoe het gaat, de buurvrouw heeft al gezegd dat ik altijd mag aanbellen als ik me niet happy voel, en dat is 20 meter hiervandaan.

[quote="Leen"]
En die cd's... je had zeker nog geen lijst gemaakt he? Anders konden we een inzamelactie houden...
[/quote]
Dat mag altijd nog hoor!! Haha! Ben bang dat de verzekering die niet uitbetaald

[quote="Leen"]
probeer het van de positieve kant te bekijken, het kan maar helpen
[/quote]
Het helpt wel hoor..... een klein beetje toch Lachen


[quote="Bunbun schreef:
Hopelijk lukt het om toch nog iets van de verzekering terug te krijgen...

Ik zie het eerlijk gezegd somber in. TV uit 1997, stereo van 15 jaar oud en na 3 verhuizingen is het bonnetje nergens te bekennen en ga zo maar door. Gaat me een hoop geld kosten..... Verdrietig
[/quote]

heb je geen inboedelverzekering dan?als t goed is krijg je dan alles vergoed!kan me ook nog als de dag van gisteren herinneren dat er bij ons ingebroken werd(5jaar geleden)gelukkig sliep ik toen net niet(lag wel al in bed) en zag ik de zaklamp in de gang.Heb toen heel zachtjes mn vriend wakker gemaakt en die is op zn tenen naar beneden geslopen.Uiteindelijk had ie de boef te pakken!!!Het ging alleen maar om t geld bij hem zei ie.Toen wilde ie ineens mijn vriend met zn koevoet in mekaar slaan en toen hebben we hem maar laten gaan(liever mn spullen weg,dan mn vriend in t ziekenhuis)Gelukkig had ie niet de kans om iets mee te nemen;alleen de achterdeur was geforceerd,maar dat was verzekeringswerk.Ik schrik nog steeds wakker als ik 's nachts een onbekend geluid hoor.In ieder geval sterkte ermee,weet hoe je je voelt!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:58

Zo dat is zeker schrikken,
Ik moet er niet aan denken dat er iemand tussen mijn spullen snuffelt.
Ik hoop dat je wat terug krijgt van de verzekering.
Veel succes en sterkte

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 11:08

Flubber schreef:
heb je geen inboedelverzekering dan?

Tuurlijk heb ik een inboedelverzekering, ik heb er nog nooit eerder gebruik van hoeven maken (gelukkig) en ik weet dus ook niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Lijkt mij dat de verzekering allemaal aankoopbonnetjes wilt hebben? Ik moet dus aantonen dat de spullen die gestolen zijn idd van mij waren?

Ik heb vanmorgen al gebeld met de verzekeringsmaatschappij, ik moet even een aangifte faxen en dan gaan ze mij daarop antwoorden. Ben benieuwd!

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:15

Das behoorlijk je weet wel!!!!

Je voelt je zo kwetsbaar wetende dat mensen zomaar je huis binnen kunnen komen......

Mijn advies is om een goede waakhond te nemen. Wij hebben al jaren Dogo Canario's en we wonen in de crimineelste buurt van Rotterdam. Nog nooit hebben we problemen gehad en de junks die regelmatig bij ons voor de deur zaten toen we hier net kwamen wonen, heb ik ook al jaren niet meer gezien Haha!
Ik kan zelfs zeggen dat sinds wij hier wonen de straat een stuk rustiger is geworden Cool

Kijk even op mijn website, misschien is het wat voor je?!

Sterkte Ach gut
Valeska

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:57

getver, hopelijk komen ze niet onze richting uit!

Ik hoop van harte dat je nog iets terugkrijgt en probeer het mss positief te bekijken door te denken ( aan mezelf) dat je katten enzo tenminste ok zijn!