Treasure op vreemd terrein.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Treasure op vreemd terrein.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:32

In verband met de 3 jarige dressuurpaarden wedstrijd bij manege De Prinsenstad in Delft zijn Treasure en ik hard aan het oefenen.
Wat heet hard, we rijden nog steeds maar 2 keer per week, maar we zijn wat andere dingen erbij aan het doen.

Afgelopen week stond er al een tafel in de bak met 2 stoelen waar wat pensiongasten op zaten, want 18 oktober zit de jury ook in de bak.

Vandaag zijn we op vreemd terrein gaan oefenen, in een overdekte bak. Nog niet echt een binnenbak want er zijn geen zijwanden, maar goed, het is toch lekker beschut tegen de regen.

Eerst Treasure poetsen en toen de trailer op. Dit ging erg goed, ondanks dat haar laatste ervaring niet echt je-van-het was. Toen was ze gevallen in de trailer. Daar aangekomen wilde ze alles zien en bekijken. Ze vond het geweldig en was enorm op mij gericht. Opzadelen en richting bak. Daar eerst 2 rondjes aan de hand gestapt en toen erop.

Ze was wat kijkerig, ze was wat gespannen, maar door de juiste instructies van mijn instructrice ging ik lekker ontspannen en beter zitten. Dus Treasure ging ook steeds verder ontspannen en liet zich erg fijn rijden.

We reden met zijn tweeën in de bak. Dus nog lekker rustig. We gaan daar volgende week nog een keer naar toe om te oefenen en dan op een donderdagavond, dan is het er druk. Ook gaan we nog een keer bij Stal ’t Einde in Schiedam rijden in de binnenbak. Daar is het ook altijd druk en daar hebben ze ook een spiegel. Ook bij de overburen (niet de manege zelf) mogen we nog een keer in de binnenbak oefenen. Dit doen we puur om haar op vreemd terrein lekker te laten lopen, dat ik leer omgaan met haar spanningen. Ik rij dus 1 keer per week thuis nu en 1 keer op een ander terrein.

Alleen de rechtergalop gaat nog niet lekker. Ze maakt haar rechterkant erg bol in plaats van wat hol door de hoeken en andere wendingen. Ze galoppeert echt als een jong paard met het kontje naar binnen dan. Daar moeten we nog even aan werken, want daardoor is die galop ook niet lekker bergopwaarts.

Maar goed, al met al ben ik enorm tevreden.
Ik zal morgen nog wat foto’s verkleinen en op ITP zetten.

Ben weer eens erg trots op mijn meisje.
Ik heb er nu 23 keer opgezeten en ze loopt echt super!

Het leuke was dat bijna iedereen daar op stal haar erg mooi vond. En er waren mensen bij die niet geloofden dat ze pas 2 maanden onder het zadel is met nog een rustperiode van 2,5 week.

Treasure is gewoon geweldig! Lovers

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!



Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 23:45


Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, BrandWatchBot, Dartel, desireeee_x, Linde_C, MairiMacBran, Miran, Omany, Punz, Ruai, StalNollie, Vagabondo en 87 bezoekers