paardenmarkt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 15:33

vandaag ben ik naar de paardenmarkt hier in brugge geweest, die telkens de 3e zondag van de maand is.
niet te geloven wat die handelaars doen met hun beestjes.
als ze eens boos kijken naar elkaar krijgen ze ferme stokslagen Huilen
dan denk je van dat paardje kan niet veel kosten, dan vragen ze er enorm veel voor!! Verward
ik zag daar een heel mooi zwart veulendie van op afstand zeer mooi eruit zag!
maar als je dan de leeftijd vroeg dan zei die handelaar maar iets, wat totaal nie kon, het paardje was volgens mij een jaar of 3 dan zei die handelaar ze is 1.5 jaar en ze is al zadelmak hoor Verward
dan zei tie dat ze volledig in orde was met alles maar hij zweeg over het zomer exceem waar je nog resten van kon zien.
sommige handelaars zijn zo n oplichters! niet te geloven.
maar toch wil ik graag eens een paardje van zo n slechte handelaar bevrijden!

nou dit wou ik even zeggen Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:41

Ja je hebt idd gelijk! Het doet pijn van binnen hoe mensen met paarden omgaan (vooral handelaren dan) echt te erg gewoon! Was vorige week ook op een markt en nou die beessies zijn allemaal zo mager! :´( Is het dan zo moeilijk om een paard fatsoenlijk eten te geven??? En die strond eraf te halen van de benen... Ben het helemaal met je eens

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:44

wat belachelijk ik snap ook niet hoe iemand zijn paard aan een handelaar kan verkopen....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:26

Ik snap het juist erg goed ... Ik probeer al sinds maart een pony te verkopen te vergeefs ... Iemand die z'n wei verliest of financiël kort zit krijgt geen andere keuze dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:28

ach niet alle handelaren zijn erg hoor.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:39

idd niet alle handelaren zijn erg, er zijn ook zat goede maar dit soort personen vallen dan zo op, en vaak hebben ze zelf niet door dat ze die paarden echt pijn doen voor iets wat eigenlijk niet eens gestraft hoeft te worden....

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:28

handelaars zijn idd niet altijd even goed. maar de laatste waar we geweest zijn is juist wel goed, je mag ze alleen nooit zomaar geloven.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:06

Sommige handelaars krijgen ook een vergoeding om met hun paarden op de paardemarkt te staan. Vandaar dat de paarden ook zo hutje mutje staan. Want het levert allemaal geld op. Handelaren het zou verboden moeten worden Boos!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:27

hellgirl schreef:
maar toch wil ik graag eens een paardje van zo n slechte handelaar bevrijden!


Ik kom bijna nooit op een paardenmarkt, maar heel af en toe wel 's een keer, zoals een paar weken terug in Leuven. Ik heb me daar bij momenten echt rot geërgerd, sommige paarden waren in vreselijke conditie, allemaal veel te dicht op elkaar gebonden, zinloos geweld, en dan al die shetlanderveulentjes Boos! Ik denk dan ook nogal gemakkelijk: als ik er ooit een shetlander bij wil, kom ik er hier eentje redden. Maar dat zou dus dom zijn, want voor iedere shet die ik daar zou kopen komen er 3 nieuwe in de plaats.