Arm schaapie....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Arm schaapie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 19:51

Ik ging ff met mn haffie naar de Beverkoog rijden( soort parkje) en wou ff mn jaarling mee nemen aan de halster rijdend op mn haffie dus we gingen op weg naar mn jaarlingetje om m op te halen. En dat Doris en ik er eenmaal waren zag ik dat een van de schapen bleef liggen... (meestal rennen ze weg tenzij je wat bix heb...) en ze had een grote wond op dr zij met allemaal maden op dr vel... en ze kon amper lopen, was errug suf... vet jakkie om te zien!!! allemaal aan t friemelen om door dat huid heen te komen en jah natuurlijk had ik geen gsm mee dus heb ik ff aan de eerste persoon gevraagd die ik tegen kwam om ff de eigenaar te bellen en toen we een anderhalf uurtje trug kwamen waren ze bezig haar in te laden en zou ze ff lekker geschrobt worden! maar t zag er wel vet ranzig uit... maar ze overleeft t wel *LOL*

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:52

gelukkig dat ze het haalt gadver lijkt me echt ranzig om te zien

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:11

Iel myase! Goed dat je zo goed heb opgelet, hou de andere schaapjes even in de gaten!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:13

Het is een beetje broeierig weer, ideaal voor maden.
Maar meestal halen ze het niet als ze al een wond hebben.....

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:34

Misselijk Maden zijn echt zooo vies. Maar ze houden wel een wond goed schoion, in sommige ziekenhuizen worden ze gebruikt, maar dan wel in een zakje van gaas dacht ik Knipoog

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:46

Vies is dat he?Myases heet dat,geloof ik.Wij hebben dat ook weleens gehad bij onze schapen,door die vieze groene vliegen komt dat.Die leggen eitjes in de vacht,en daar komen dan die gezellige maden uit..Wij behandelen de schapen wel op tijd,maar af en toe komt t nog voor.Alleen als ze al echt een wond hebben,komt dat door die maden,ze vreten zo het hele schaap op,als je er niet op tijd bij bent.Het is dus niet zo dat ze de wond schoonhouden.
Het is in ieder geval een heel vies gezicht!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 16:52

Ja ik had t een keer op school gezien ze zat er helemaal onder dr hele buik lag open! bij die van mij zeg maar waren ze nog maar bezig met de huid open maken, tenminste zover ik kon zien....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:56

Goede actie OK dan!. Nu zijn ze er wellicht nog op tijd bij geweest Lachen.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:50

Bah maden! Maar wel goed dat je hebt ingegrepen or!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:07

Iew bah, maden zie je idd veel bij schapen. Echt zielig. Dat schoonmaakspul daarvoor stinkt ook zo erg.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:15

Aaaaah...wat goor. Ik vind dat heel erg sielig!..RodeoGirl en ik fietste een keer naar de manege om te kijken of de manege pony's er nog waren..en toen zagen wij ook een schaap..die lag aan eeen heel erg klein kettingkje..en het was toen immers die hitte golf..en dat schaap had geen water en zat aan een heel erg klein kettingkje..en hij zat heel erg te hijgen en kreeg bijna geen lucht meer zo sielig! Huilen Verdrietig

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:23

wel een vies verhaal hoor...goed dat je hem ehbt laten ophalen!ik hoop echt dat hij het haalt!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 15:19

Nou jah ik heb woensdag ff geinformeerd maar t was erger dan we dachten, ze was van binnen al helemaal opgegeten dus is uit zich zelf gestorven... arm ding Verdrietig