mi heeft een bacteriele infectie in de pees :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

mi heeft een bacteriele infectie in de pees :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 14:39

hmm, net 5 minuten geleden hier een oproepje neergezet: slotje Boos! maar goed, ik was illegaal bezig dus terecht.. vandaar hier nu mijn hele verhaal:

eerst maar even een koppeling naar het eerste verhaal:
[MD] ervaringen met onstoken pees????

oke nu het nieuwe gedeelt:
afgelopen zondagochtend kwam ik in het weiland aan om hooi te geven: komt Mi er met drie benen in galop aanzetten: het vierde been (waar haar wonden zitten) was weer heel dik en warm Boos!..
gisterochtend de DA gebeld die er om 5 uur 's middags was. hij vind normaal niks ernstig genoeg maar nu was hij bloedserieus. het zag er volgens hem niet goed uit. hij zegt dat ze een ontstoken scheenpees heeft met een bacteriele infectie. ze heeft een zware penicilineprik gekregen en pijnstillers. volgens hem moet het de volgende dag beter gaan, anders is het verhaal afgelopen. en ook als het beter gaat ziet hij de toekomst niet rooskleurig tegemoet.

nu is het de volgende dag: ze loopt ietsje beter maar ik heb het idee dat dat van de pijnstillers komt... ze leunt er niet op, ontlast hem zoveel mogelijk en ze trilt met haar been als ze loopt. de hele dag heeft ze er een koud compres omheen zitten. straks komt de dierenarts weer. nu kan ik alleen maar wachten.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:30

Ohw, wat poedersuiker voor Mi Verdrietig Verdrietig
Dat het nou allemaal jullie moet overkomen Scheve mond:\
Ik heb alle topics even gelezen, ik hoop echt dat het allemaal weer goed komt Verdrietig Verdrietig
Heel veel sterkte

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:43

he bah, heel erg veel sterkte erme en hopen dat alles goed komt he,
ik heb vorig jaar zelf een bacteriele infectie gehad, onder mn arm, ik weet niet of dat bij paarden dan om hetzelfde gaat, maar bij mij deed het pijn,
ik hoop voor je dat het snel goedkomt,
nogmaals sterkte

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:10

Echt sneu!!!
Nou maar hopen dat het snel weer over is!!!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:40

zwaar zwaar kl*te... Echt hopen dat het wel beter wordt...

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:34

Hey Maaike, echt heel erg balen zeg!!! Ik hoop toch zo dat het weer goedkomt. Ik bel je nog wel om te vragen hoe het gaat! Heel veel sterkte en dikke knuffel voor Mi.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:26

Jee wat erg zeg, heel veel sterkte, hopelijk komt er goed nieuws.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 18:03

update:
de DA is nu twee keer geweest: gisteren was er gelukkig (!!!!) verbetering. ze liep niet meer op drie benen en de zwelling was afgenomen. de DA was blij dit te zien en zei door te willen gaan met de penicilinekuur. ze heeft dus weer een prik en een pijnstiller gehad. hij benadrukte wel dat het gevaar nog niet geweken is: de bacterie kan zo weer de kop opsteken en dan is de schade niet te overzien...

vanochtend is hij weer geweest en was nog weer positiever als gisteren. ze liep nog weer beter en de zwelling was weer meer afgenomen. hij zei dat hij nu de kuur wil gaan afbouwen, dus meer dagen tussen de prikken en geen pijnstillers (ze leek geen pijn te lijden).
wel vertelde hij dat ik nooit meer wedstrijden of zwaar werk met haar kan doen. het wordt alleen nog m aar rustig in de bak rijden en buitenritjes maken. jammer om te horen, ze is pas zeven en ik had nog allemaal dingen die ik nog graag met haar wou doen, maar op dit moment ben ik alleen maar ontzettend blij als ze weer helemaal geneest en geen pijn meer lijdt. het gaat me er nu om dat ze straks pijnloos door het land kan hobbelen en of dat nu met of zonder mij is doet er even niet toe!

vrijdag komt de DA weer en zullen we verder zien. het enige wat we kunnen doen is afwachten en haar de tijd gunnen om te herstellen...

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:08

Yesssssssss helemaal superrr!!!! OK dan! Ben zo blij dat er verbetering is! nou maar hopen dat het zo blijft......maar laten we positief denken Knipoog
Mi gaat beter worden hoor en lekker buitenritjes maken en in het land rijden, ook leuk toch? Lachen

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 21:15

Marinke schreef:
en lekker buitenritjes maken en in het land rijden, ook leuk toch? Lachen

hmmm "lekker RUSTIG" buitenrijden... vraag me af hoe ik dat ga doen op haar Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:52

Hmmmm tsja, mi en rustig buitenrijden Geen combi Scheve mond Maar eerst maar zien hoe het nu gaat, je weet maar nooit!

Letje

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:44

Haha! Haha! Mi is vandaag zonnig gehumeurd het gaat weer de goede kant op gelukkig OK dan! OK dan! OK dan!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 12:04

Letje schreef:
:D Haha! Mi is vandaag zonnig gehumeurd het gaat weer de goede kant op gelukkig OK dan! OK dan! OK dan!

gelukkig, mevrouw was gister wat nukkig

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:16

bloemkooltje"]
[quote="Marinke schreef:
en lekker buitenritjes maken en in het land rijden, ook leuk toch? Lachen

hmmm "lekker RUSTIG" buitenrijden... vraag me af hoe ik dat ga doen op haar Haha!
[/quote]
Jaweeeel joh, gaat lukken hoor *LOL*