Zandhappen *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Zandhappen *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 22:51

Zo, dat was weer even geleden dat ik ongewild en onverhoopt het zand van zeer dichtbij heb mogen aanschouwen,... Blauw oog Maar vandaag was het weer zover Haha!!!!

Ik had les, het ging eigenlijk best wel fijn maar Saar was weer (eigenlijk altijd wel) goed wakker, attent en fris. Lekker rechtergalopje, niets aan het handje, en ineens gebeurt er iets achter haar op het erf en ze schrikt daarvan. Effect: mega-bok. En dan niet zo'n huppeltje,nee een echte, met uitslaan naar achteren, daarna 4 benen omhoog etc. Ik blijf nog zitten, wel behoorlijk uit balans uiteraard, maar goed, ik zit er nog op. Tot zij voelt dat ik uit balans ben,... Zij gaat twijfelen en gaat links terwijl mijn evenwicht naar rechts zat. Ja nou, het gevolg kun je wel raden natuurlijk Ziek Doei, doei !!!

Saar lekker doorgalopperen (ohw zit er niemand meer op mijn rug Schijnheilig ???) en ik zit met een hap zand in mijn mond op de grond,... Ik draaide tijdens de val en kwam daardoor op mijn linkerbil terecht. Nu kunnen mijn billen wel wat hebben Nagelbijten / Gniffelen , maar toch is het een beetje gevoelig nu Vriendjes zijn? .

Het typische van dit alles vind ik zelf toch wel dat ik voordat ik opstapte dacht van: goh, ze is nu al zo braaf de laatste tijd, laat ik maar weer eens zonder dat onding van een cap gaan rijden. Toen ze al opgezadeld was, bedacht ik me, je weet immers maar nooit. En warempel,... Rolleyes

Overigens na mijn vliegles weer lekker doorgereden, ze liep verder heel goed. Dus ach, foutje (en) bedankt dan maar??? >;)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:45

Op ITP staat verslag van Zep op Ozep. Die had ook last van een Trekkertje naast die bak, reed dat ding er 's avonds dan nog steeds?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:14

Nou ik ben dus gisteren er ook afgestuiterd en niet te zuinig.
Meneer vond het nodig om een ander paard 50 meter verderop te imponeren, de held Boos!

Ben nu dus ook behoorlijk stijf, in de auto stappen vanochtend kostte wat meer moeite dan normaal Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 09:52

sarabande schreef:
Op ITP staat verslag van Zep op Ozep. Die had ook last van een Trekkertje naast die bak, reed dat ding er 's avonds dan nog steeds?


Nope, dit ging om andere zaken: paard, honden en wat kinderen. Op een gegeven moment werd ze zo gevoelig dat ze zelfs reageerde op iemand die een zakje had dat ritselde,...

Hoor ik zo in mijn oor de stem van Judith: "Niet ritselen als zij voorbij komt! Paard is een beetje gevoelig" *LOL*. Die man heeft vervolgens 5 min. doodstil gestaan, hahaha. Tot Judith zei: "Je mag wel bewegen hoor".

Ik ga eens op ITP kijken bij Zep en Ozep Knipoog.

Oh en Essie, verder alles wel goed behalve stijfheid dan???

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:03

Hier en daar wat schrammen, verder alles goed.
Ik baal er nog van hoewel we er beide eigenlijk niets aan konden doen, het ging ook heel vreemd en heel snel.
Hij kwam wat omhoog en ik ging naar voren, maar tegelijk gooide hij ook zijn hoofd omhoog, tegen mijn gezicht aan. Daardoor klapte ik naar achteren met mijn gewicht waardoor ik hem ook finaal omtrok.
En zag ik 600 kilo paard op me afkomen Scheve mond
Ik vond het ook zo stom van mezelf, ik zag het mezelf doen, maar ik kon niet anders.

Voor de rest ging alles 'goed' en heeft hij nog een aantal rondjes gegalopeerd zonder mij. Daarna ben ik er wel weer opgegaan, een beetje gedraafd en toen ben ik er mee opgehouden.
Het ging niet lekker meer, dus vandaag maar weer even opnieuw proberen.

Jij ook geen andere klachten als stijf en gevoelig?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:18

Oei, nee zo erg was het bij mij niet hoor. Ik ben verder door haar niet geraakt, was gewoon een communicatiestoornis (evenwicht kwijt, ik rechts, zij links) en een zere bil. Mijn rug en linkerkant is erg gevoelig en mijn linkerbeen doet ook wat pijn. Schoot meteen een kramp mijn linkerkuit en ook mijn nek is gevoelig. Verder is alles OK dan! .

Vandaag wat rust ivm chippen en dan morgen weer aan de slag!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:18

Citaat:
[quote="AnoukieJudith: "Niet ritselen als zij voorbij komt! Paard is een beetje gevoelig"
[/quote]


Sarabande is niet echt gevoelig voor geluiden. Ze is overal aan gewend, trekkers, lassen en slijpen tot voor vlak bij haar box. Ze zal het eerder aangrijpen om weer eens even wat stout te zijn Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:21

Ja Sarabande, dat is het ook juist, maar dan had ze al zo vaak gezegd dat ze maar weer eens wat anders verzon Haha!. Ze is voor de duvel niet bang, als ze weer eens stout is doet ze het met haar staartje omhoog en oortjes vrolijk erop hoor *LOL*!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:32

maar je viel in de 20 x60 bak ? De bodem boven is behoorlijk hard als je daar valt ..... zeker als het geregend heeft au... heb er ervaring mee

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 13:39

Ja in de buitenbak,... Grond was zachter dan asfalt of steen hoor, dus dat viel wel mee. Bovendien ging ik er niet af in de bok zelf (gelukkig), ik maakt een bescheiden halve koprol voordat ik met mijn bil en snufferd in de Achterberg bodem lag *LOL*.