Waarom ben jij voor jouw Tinker gevallen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Waarom ben jij voor jouw Tinker gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 20:44

Daar ben ik nu benieuwd naar!
Iedereen heeft wel een andere reden. Het ras, het uiterlijk, gevoel..
Ik heb er op mijn site een pagina aan gewijd..Wie wil zijn of haar verhaal vertellen??
http://www.munnekeburen.com

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:39

Waarom ik op mijn Tinker gevallen ben? ...............

Ik wou een paard waar lekker mee buiten gereden kan worden,
weer of geen weer gewoon lekker op het land/wei kan staan..

Niet snel ziek is e.d.
En ik vind gewoon dat ze een hele leuke uitstraling hebben!

Die leuke vlekken! Geen ene Tinker lijkt op een andere..
Dat vind ik zo appart!

En ze zijn zo onwijs lief, aanhankelijk, trouw, echte kindervrienden!
Ze werken graag voor je en hebben een groot uithoudingsvermogen,
en sommige hebben aanleg voor dressuur of springen.

Dat is dan mooi mee genomen! *LOL*

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:54

ik ben op mijn tinker gevallen omdat hij zo lief keek.
niet zo zeer omdat ik op zoek was naar een tinker,maar omdat HIJ op zoek was naar een baasje... Schijnheilig
tuurlijk vond ik tinkers altijd al leuk,die guitige koppies en mooie haartjes overal *LOL* !!!maar Duuk sprak me vooral aan om de manier van hoe hij me aankeek,zo van:mag ik dan nu mee naar huis? Haha!
waarom reageren er trouwens zo weinig mensen op deze vraag???
groetjes Bo en Duuk

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:12

Ik vond Kiara heel leuk getekend de eerste keer dat ik haar zag.
Toen ik was wezen kijken BLEEF ze maar in mijn hoofd zitten.
Ik lag er zelfs wakker van.
Dat was voor mij genoeg, zij was het!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:06

Ik heb een tinker gehad..dus ik hoop dat ik ook nog mag antwoorden Haha!

Ik wou eerst absoluut geen tinker..echt niet..vondt ze maar stom..
Toen ik dus bij een handelstal ging kijken..vondt de eigenaresse van die stal Jordy echt iets voor mij..
Ik vondt z'n hoofdje wel heel erg lief.. en met rijden was die heel braaf dus ik dacht waarvoor niet Haha!
Ik ben nu wel benieuwd waarvoor Alice voor Jordy is gevallen Haha!
*alice (Supertje) heeft Jordy van mij gekocht*

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:20

Ik ben op snowdon gevallen vanwege zijn karakter... hij kwam op mij af, de anderen mochten niet bij mij komen, hij vond alles wel best wat ik deed, genoot van alle aandacht, bleef lekker los bij t hooi staan en vooral... zijn aftekening!!! *zie profiel* Hij zag er verder uit als een monsterlijk misbaksel.. maar daar keek ik doorheen.. hij was jong, ziek geweest en net geimporteerd... En kijk nu.. opgeknap enal.. een tweede premie en een prachtige tinker!!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:20

ik vind het anders een beetje een foute instelling om een paard(of wat dan ook)te kopen met het idee van ach waarom niet....zal wel aan mij liggen.het is of JA of NEE

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:27

Bij beiden Tinkers was het liefde op het eerste gezicht.
Toen ze Nuala uit haar stal haalde wist ik het gelijk al.

Ik wilde een driekleur merrie, rond de 1.55m, helemaal ingereden en 100% verkeersmak.
Aangezien Nuala bijna helemaal wit was, 1.50m en nog helemaal groen was moest zij het worden! Whahahahahahaahahahha

Ik zag haar gewoon en ik wist het. En ze was niet eens lief tegen me, ze was zelfs chagrijnig en bijterig Haha!

Maar toch was het d'r!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:31

Leuke fotocollage maar volgens mij staan er ook foto's van andere sites tussen?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:35

turbotinker schreef:
ik vind het anders een beetje een foute instelling om een paard(of wat dan ook)te kopen met het idee van ach waarom niet....zal wel aan mij liggen.het is of JA of NEE


Ja het was ook een beetje een foute beslissing..
Maar als je het hele verhaal wilt weten moet je maar ff PBen.. Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:44

Ik heb voor ik Spix'je vond diverse tinkers gezien, en niet één gaf me de "klik" die ik zocht. Ik ben op het gevoel gegaan (m'n verhaal staat deels in tinkerland deze maand). Bij de twee hengstjes Spix en nog eentje had ik een goed gevoel, en toen gaf m'n man de doorslag om te kiezen voor deze die het meest tinkereigenschappen had ... de andere had minder sok en die bleek als paps een hafje te hebben! Spix'je had al ferme sokken voor zo'n jong broekje, en hij is het geworden Lovers

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:49

en hoe oud is spix dan? echte tinker eigenschappen zijn wel het mooist ja.ik wil hier op het forum mijn excuses aanbieden aan JORDY,ik had niet zomaar mogen oordelen zonder het hele verhaal te weten....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:00

Spix is geboren op 14 mei 2002 ... , hij is nu dus één jaar en 4 maanden Haha! en momenteel 143.5 cm groot (wetende dat ik een KLEIN tinkertje wou ... Schijnheilig )!
Toen ik die twee zag had ik iets van "ja, één van die twee is HET" ... Knipoog

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:15

Ik was op zoek naar een tinker was zelfs al ergens wezen kijken waar een weide vol stond maar daar kon ik niets vinden. Uit de krant heb ik toen gereageerd op een advertentie en de klik was er meteen, diezelfde middag binnen een uur was de koop rond Haha!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:06

die van mij was net 2 uurtjes oud toen ik hem zag.
en hij was zo schattig en grappig dat ik gelijk voor hem viel. +dat het mijn droombeeld van een paard was. zwart, 4 witte voetjes, kolletje en snebje.
alleen is ie nu errug schimmel Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:22

Wij zijn eigenlijk niet specifiek op zoek gegaan naar een tinker, het moest een paard zijn dat wat steviger was zodat we er allebei op konden rijden, ook voor de kar moest het gaan en moest ook af kunnen met af en toe alleen wei.

We zijn toen bij een importeur wezen kijken op zoek naar een oudere ruin of merrie met ervaring. Er zat toen nog geen tinker die daaraan voldeed, wel een net uit Engelang aangekomen hengstje die in plaats van wat sipjes achter in een box staan op ons afkwam, zijn tanden in mijn krukken zette en bleef slijmen en aandacht trekken. Maarja hij was net 2 en hengst. Niet doen dus, 4 maanden later zijn we weer gaan kijken, toen zat er een oudere merrie bij maar dat hengstje was er ook nog, hij stond in een loopstal met 6 anderen en we pikten hem er meteen uit, ook vanwege zijn maffe aftekening. Bijna helemaal wit met een zwart mutsje. En ook nu weer moest hij in mijn krukken bijten.

het is die oudere merrie geworden, die na 4 weken bleek dat ze en stro allergie had. Zij is na 6 weken opgehaald en we zijn weer gaan kijken en weer zagen we hem staan. mijn man is toen toch maar met hem gaan lopen, hij had zijn halster gesloopt (doet ie nog steeds) en met eenstrotauwtje als halster is hij met hem over het erf gescharreld en hebben we besloten hem toch maar te kopen. Alles wat we niet wilden, een hengst, jong en niet afgericht. en we hebben nog steeds geen spijt na 2 jaar.

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 20:55

Voor iedereen die zijn of haar verhaal online wil plaatsen bij de Tinkerfanspagina: http://www.munnekeburen.com
Ik wil de reakties graag bijeen zetten, leuk om terug te lezen!
Doen! Gr. Diana

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:12

Toen ik Shay voor het eerst zag , was ik eigenlijk helemaal nog niet van plan om een Tinker te gaan kopen. Ik was eerst op zoek naar wat meer informatie. De afspraak met m'n ma was namelijk dat ik eerst m'n rijbewijs moest halen voordat ik een paard mocht kopen ! Maar Shay bleef maar in m'n kop zitten! Ze kwam gelijk naar me toe en ik was gelijk helemaal al in love ! Lovers Toch naar huis gegaan en m'n moeder heel lief aangekeken en er veel over gepraat. Na ong. 2 weken is m'n moeder ook meegeweest en hebben we haar gekocht. Het was gewoon echt liefde op het eerste gezicht. 2 maanogen en een 3 kleur dus ik was verkocht !

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:29

IK had een keer een hele zwarte tinker gezien met drie witte voetjes en toen dacht ik van als ooit zelf een paard wil doen graag zo een, en na een tijdje een paard verzorgd te hebben ging het toch wel erg kriebelen om een eigen paard te hebben, maar ja ik moest en zou een zwarte tinker hebben dus alle handelaren van tinkers opgezocht, en gaan bellen en de eerste die ik belde had een hele zwarte staan met 4 witte voeten, dus afspraak gemaakt en met mijn man en schoonzus er heen op 5 december en ja het was liefde op het eerste gezicht heel lief, hoog knuffelgehalte dus ja die moest maar van mij worden en zo werd hij de volgende avond naar zijn nieuwe stalletje gebracht, en dat is in december al weer 4 jaar geleden, en ik ben nog steeds helemaal gek op hem, zou hem nooit willen missen, zijn naam is trouwens Bono.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:33

Ik val voornamelijk op het karakter en uiterlijk van de tinker. Omdat ik niet echt groot ben en vrij gezet staat het niet als ik op een klein paard ga zitten wat wat ielig toont. Toen we zondag naar Jacks gingen kijken wist ik het gelijk dat wordt mijn maatje, vooral omdat het een echte kroelerd is. Jacks is net als Bono helemaal zwart met 4 witte sokken en een witte bles. Ook vind ik het heerlijke paarden om mee buiten te rijden, omdat ze redelijk rustig reageren en niet gelijk vluchten voor iets. Daar heb ik met het begeleiden van buiten ritten veel profijt van.

Gwynnath
Berichten: 26
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:28

Mijn vader kwam met een verhaal over mooie tinkers die hij had gezien. Waardoor ik gelijk op internet alles over ze opzocht, en tot de conclusie kwam dat het geweldige paarden zijn.
Hierna ben ik op zoek gegaan naar tinkers en toen ik bij een handelaar kwam was ik gelijk verliefd op de enigste tinker die zich niet wou laten aaien laat staan vangen.
Maar ze had een ontzettend lief koppie en heb haar toch gekocht en na 3 jaar nog steeds geen spijt.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:34

unicorn,hoe
heet die tinker en waar heb je har gehaald?komt me erg bekend voor namelijk....

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:34

Ik ben op mijn tinker gevallen voor ao haar oog.
Ze heeft een witte wenkbrauw en daar kan ze zo lekker zielig mee kijken.

Ik had een KWPN'er en die was te stek voor mij.
Nu wilde ik een rustiger paard.
Mijn Tinker is echt een schat ontzettend aanhankelijk en ook enorm een
kennig.

Ze is best wel pittig maar dat vind ik juist wel prettig.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:34

Tja, op z'n koppie Haha!
We gingen bij Tiek kijken, en onderweg in de trein zei Myrthe nog, straks is het er één waarvan manen en sokken afgeschoren zijn enz.
Toen we kwamen, bleek hij wel sokken te hebben, maar z'n manen waren afgeschoren en hij schuurde z'n staart. Maar dat koppe Lovers

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 14:30

Als jullie het leuk vinden kan op mijn website jullie verhaal komen te staan! Lees erover op http://www.munnekeburen.com onder het kopje Tinkerfans
En bedankt voor de vele reakties hier op bokt op mijn vraag!
Liefs Diana