Paard kreupel door wilde bosrit :(.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 20:44

Mijn paard is een Engelse volbloed. En dat was ff te merken ook. Mijn moeder was op haar naar het bos gegaan. Eerst bleven we altijd dichtbij de manege maar aangezien het zo goed ging dachten we laten we eens een groter rondje doen. Verkeerd gedacht! Mijn moeder reed dus een groter rondje en ineens kreeg ze het helemaal in der bol. Bokken, steigeren (toen zat m'n mams er nog op) en daarna een vette rengalop. Niet in te houden! M'n moeder heeft alles gedaan, maar ze gooide haar hoofd omhoog en ze ging. Toen doemde er twee hekjes voor m'n moeder op. Waar je tussendoor moet lopen. Mijn moeder viel vlak voor de hekjes eraf. Imposante sprong over de hekjes heen en ging in rengalop terug naar de manege. Imposante kwam dus alleen op de manege terug dus er was paniek. Maar ze zijn met haar gaan stappen. Mijn moeder die er dus nog lag ging maar terug lopen. Komt er ineens een turk uit de bosjes na een tijdje. Dus me moeder denkt oh nee ook dat nog! Haha, toen zei die turk: Jij paard gevallen! Paard ging heel hard zooooooeeeeeeeeeeeffffffff die kant op. Mijn moeder moest dus best lachen. Die man liep daar op het ruiterpad en was dus bijna omver gereden door mijn paard dus was ie in de bosjes gaan lopen hihi. Gelukkig kwam mijn moeder weer terug bij de manege. Maar Imposante miste 1 hoefijzer en ze loopt rechts achter kreupel een beetje dus moesten we van de dierenarts er een klein weekje mee stappen. Voor de rest niets aan de hand gelukkig.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:48

aah
heeft je moeder pijn????
nouwe de volgende keer maar weer t kleinere rondje Haha!
doegie

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 20:51

Hahaha, ze kan niet meer zitten...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:53

Hey komt mij erg bekend voor! Wij hebben op stal ook zo'n beestje staan, engels volbloed van de renbaan. In het begin waren bosritten een complete ramp, loeihard sjeesde die door de bossen, echt gevaarlijk. Maar naar verloop van tijd als ze er vaker zijn gaat het toch beter. Hij is nu soms rustiger dan mijn paard. Kan je niet een ander rustig paard meenemen? Misschien wordt imposante daar ook rustiger van. En het is veliger, je moeder is er gelukkig goed vanaf gekomen, maar uit ervaring ga ik nooit, maar dan ook nooit meer alleen een lange buitenrit maken.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:56

Ja en die Engelse Volbloeden die kunnen enorm veel snelheid maken. Ze zijn er op gefokt he. Kan je moeder de volgende keer beter een parachute aan haar hals vastknopen. Maar sorry hoor, ik hoop dat ze morgen weer een beetje kan zitten.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 22:33

We gaan bijna altijd ook samen met een ander paard maar binnenkort heb ik ruiterbewijs op haar (dat wordt lachen!) en dan moet ze ook stukjes alleen doen dus we zijn ermee aan het oefenen. En het is toch ook wel fijn als je lekker zelf met je paard het bos in kan zonder van een ander afhankelijk te zijn. Maar als het kan gaan we natuurlijk wel samen met iemand. Enne inmiddels kan ze weer rustig aan beginnen met rijden Lachen !