twijfelen over paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

twijfelen over paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 15:10

Ik zit nu met een gigantisch probleem. Volgend jaar ga ik naar NHB Deurne als alles volgens planning loopt. Voor de opleiding die ik daar ga volgen, moet ik M/Z rijden. Met Okkie, mijn paard op het moment, is dat haalbaar. Maar veel verder zal ik met hem waarschijnlijk niet komen na het Z. Dan zal ik een beter paard nodig hebben, wil ik verder komen, en dat is alles wat ik wil. Dus dan zal hij weg moeten.

We hebben nu een nieuw paard hier staan, een 3,5 jarige merrie. Echt een paard voor de toekomst. Maar met haar haal ik het Z niet voor volgend jaar. Ze is echt super, ik heb haar nu 2x gereden en ik ben helemaal verliefd Lovers Maar om haar nog een jaar te houden en verder met haar te gaan als ik Z rijd is waarschijnlijk onmogelijk. Ze is voor de handel en dan zou ze alleen maar geld kosten en niks opbrengen.

Daarbij weet ik niet of ik afstand van Okkie wil doen. Ook al weet ik in mijn achterhoofd dat er een tijd komt dat ik dat zeker zal moeten doen. Echt vreselijk lastig!!

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?



Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 16:08

Voor de opleiding die ik wil gaan doen is dat een van de toelatingseisen. Ik denk dat die manegeklas doen. Dan hoef je maar B niveau te zijn.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 16:19

Alleen ik. Dat maakt het zo moeilijk. We hebben in ieder geval al besloten om de merrie niet meteen te verkopen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 22:11

Ik heb er nog eens over nagedacht. Het klopt wel dat als ik eenmaal in dat wereldje zit dat ik dan wel andere paarden vind. Maar of ik die dan ook aangeboden krijg voor een bedrag wat haalbaar is, is een tweede.

Het kan inderdaad een bevlieging zijn nu. Maar sinds ze de trailer afkwam had ik zoiets van WOOOW! Toen we haar in de bak hebben laten lopen was ik helemaal verkocht. Zo'n sterke achterhand voor zo'n jong paard. Ze heeft een gangwerk waar 9 van de 10 jaloers op wordt! Een karakter wat geweldig is en waar je alle kanten mee op kan. Ze leert snel en werkt graag. Een perfect paardje voor de sport.

Met Okkie heb ik een hele sterke band. En ik weet hoe erg het is een paard weg te moeten doen waar je zoveel om geeft. Maar op een dag is het toch zo ver dat ik afscheid van hem moet nemen. Want om hem erbij te houden, daar zal ik nooit het geld voor hebben als ik een goed paard wil en goed begeleiding wil houden om in de top te komen ooit.

Op het moment heb ik Okkie heel hard nodig om in het Z te komen. Met de merrie kan ik dat vergeten in een jaartje. Ze zou het lichamelijk wel aankunnen. Maar ik vind niet dat ik dat geestelijk van haar zou mogen verlangen. Dat recht heb ik niet. Ze geeft zich heel makkelijk en waarschijnlijk zou ik dan te veel, te snel willen en in de problemen komen.

Eigenlijk zou het ideaal zijn om ze allebei te kunnen houden. Maar dan zou ik al met mijn ouders moeten afspreken dat ik ga werken voor het geld voor de stalling etc. En dan hou ik met school erbij geen tijd meer over om hier op stal te helpen en de paarden fatsoendelijk te rijden en te trainen voor wedstrijden.

Ik denk dat als er een koper komt dat ik maar afscheid neem van de merrie Verdrietig

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 15:32

Ik heb zojuist de merrie voorgereden voor een koper. Die vrouw was helemaal enthousiast over haar (ik kreeg allemaal leuke complimentjes, dat we zo'n leuke combinatie waren en ze zo lekker liep met me). Maar ze wilt hem alleen als ze haar kan ruilen voor haar paard. Maar die is al eens van ons geweest en die willen we niet terug. Dat gaat waarschijnlijk niet door. Mijn stiefpa zei dat we haar toch nog maar even hielden.

Met Okkie gaat het momenteel niet zo lekker. Ik denk dat dat misschien ook meespeelt nou. Hij is heel erg lui de laatste tijd, terwijl hij anders super werkte. En het lijkt steeds wat slechter te gaan. Gelukkig heb ik vrijdag weer les.

Zojuist heb ik ook een goed gesprek gehad met mijn stiefvader en we hebben besloten dat ik een jaartje langer de tijd neem om naar de Z te rijden. Want door de druk die achter het rijden zit lukt het ook niet beter. Dan ga ik samen met mijn ouders een plek zoeken waar ik in de tussentijd kan werken, paarden rijden etc. om ervaring op te doen.

Nu heb ik dus nog 2 jaar de tijd om in het Z te komen. Of met Okkie, die al L1 (bijna L2) is, of de merrie. Waar nog niet mee gestart is. Ik kijk het even aan, maar ik hou Okkie vast denk ik. Jammer dat ik deze kans moet laten schieten, en nu hopen dat ik er vaker zo een krijg.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:30

Mikkie schreef:
Ik denk dat je zo gek bent op treasure omdat het nu niet zo lekker gaat met dex.


ehm Verward Okkie bedoel je Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 22:15

ellenlouise"]
Ik heb geen wedstrijdambities. Maar als ik mijn paarden alleen maar aan kon houden voor de periodes dat ik ze 'nodig' heb om verder te komen dan zou mijn wedstrijcarriere erg snel voorbij zijn. Mijn paarden zijn geen gebruiksvoorwerpen, het zijn mijn vrienden!
[/quote]

Ik zie de paarden heus niet als gebruiksvoorwerpen hoor!
Een paard zal het echt niet uit maken of hij hier staat of een straat verderop bij leuke mensen die goed voor hem/haar zijn. Zolang een paard bij ons staat zal hij het echt alles behalve slecht hebben. Ze krijgen weidegang, schone ruime boxen, voldoende beweging en aandacht en staan er allemaal netjes verzorgd bij. En we verkopen de paarden heus niet aan mensen als we weten dat ze het daar slecht gaan hebben.

En dat ik mijn paarden nodig heb voor de sport en om verder te komen staat los van het feit dat ik weldegelijk van ze hou. Maar ik probeer hier mijn beroep van te maken en dan kunnen we het niet permiteren om elk leuk paard te houden als handelsstal zijnde.

[quote="ellenlouise"]
Kan overigens best begrijpen dat je verder wilt komen hoor. Maar waar-schijnlijk zijn er best andere manieren om dat te bereiken.
[/quote]

Ik zoek alle mogelijke manieren ik wil ook het beste voor de paarden, en voor ons natuurlijk. Maar ik zie gewoon geen andere optie, als iemand ideeën heeft... Welkom!

[quote="ellenlouise"]
Je moet eerst nog in het Z komen, misschien verbaast Okkie je nog en kan ze wel verder. En zo niet, misschien komt er wel een paard dat je voor iemand uit kan brengen.
[/quote]

Dat zou natuurlijk wel heel mooi en aardig zijn, maar om totaal afhankelijk van iemand anders te zijn is een dikke min.

[quote="ellenlouise schreef:
Heb altijd een beetje moeite met die 'geveinsde' verdrietigheid van 'ik moet helaas mijn paard verkopen'. Dat hoef je in dit geval namelijk helemaal niet, je stelt namelijk je wedstrijdcarriere boven je paard.


Ik ben er inderdaad heel eerlijk in dat MIJN doel in de paardensport is om zo ver mogelijk te komen. Ik waardeer en respecteer het ook dat niet iedereen dat zo ziet. Maar ik hoop ook op wederzijds respect van anderen.
Het is een feit dat onze gedachte over paarden misschien wat van elkaar afwijken, maar daarom hoeft een van ons het nog niet minder goed te doen dan de ander.
Ik ben ook maar een mens en ik hou weldegelijk van mijn paarden! Ook al ben ik misschien wat harder en kan zakelijk en emotioneel wat beter scheiden omdat ik bewust met mijn toekomst bezig ben en ik wat wil bereiken. Ik hoop dat je dit een beetje kan waarderen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, KDonna, lonniejj en 36 bezoekers