mijn ponykamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

mijn ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 16:58

Het gave verslag is door een vriendin van mij ( janneke) geschreven!
onder aan zet ik de foto's die er eigenlijk tussen horen!

als je denkt, dit lees ik niet. het is te lang....dat zou jammer zijn want het is echt een erg leuk verslag!!! Lovers

veel leesplezier!


Het is zo stil hier thuis! Geen pratende stemmen, geen geschuif van stoelen, geen gebries van paarden en pony’s… Het is zó stil hier!!

Zondag 17 augustus,
Rond 13.00u zitten Loes, Mickey en ik goed en wel in de auto, op weg naar Manege Laarbrug in Ommen. Natuurlijk hadden we weer veel te veel bagage bij, waardoor we een béétje krap zaten…
Om 14.45u kwamen we dan eindelijk aan. We zeiden Truus en Manon gedag en showden Loes de stallen, slaapkamers, recreatiezaal, etc. Rond 16.00u zaten we met de hele groep (die bestond uit 15 personen en 2 leiding) in de recreatiezaal om onszelf voor te stellen en wat afspraken te maken.
Na het avondeten gingen we de pony’s en paarden uit de weiden halen (zonder zadel!) en daarna hadden we onze eerste buitenrit (met zadel Knipoog).
Later deze avond kregen we les in Freestyle. De bedoeling was dat je dominant werd over een paard. Je moest je paard bijvoorbeeld eerst wegjagen, daarna naar je toe laten komen, hem op allerlei plekken aanraken en als t goed was, zou je paard je dan vrijwillig volgen… als t goed was!

Maandag 18 augustus,
Wat hebben wij weinig geslapen. Hooguit een half uurtje! We vermaakten ons prima met chips, snoep en de elektrocuteer-vliegen-mepper! Ook nog het sleutel-sloop-hamilton-verhaal (huh?) gehoord…
Leuke uitspraken:
“Ik heb weer maagzuur, oliebol!”
“Loes, doe die LAMP uit!”
Goeiemorguh!! Om 8.00u kwam Truus ons wekken. Om 8.30u aan het ontbijt. Na het eten gingen groep 1 en 2 tegelijk rijden. Groep 1 kreeg in de binnenbak dressuur van Manon, groep 2 in de buitenbak springles van Truus. De lessen leken iedereen goed te bevallen!
’s Middags hadden we een buitenrit. Groep 1 met Manon had erg veel lol. Ik reed naast Manon en Mickey en Loes reden achter ons. We zongen veeeeel liedjes! Manon blafte nog heel gemeen (uhh…), we hebben Truus geroepen en we hebben heerlijk hard gegaloppeerd! Het was echt een super rit! Groep 2 was ondertussen ook onderweg met Truus en aan de reacties te horen was die rit ook leuk!
’s Avonds, na t eten (kip, aardappelen en spinazie…) deden we de cappenrace, wat letterlijk erg melig was! Later die avond gingen we naar het bos om het Trollenspel te spelen. Hier en daar werd er een béétje vals gespeeld, en uiteindelijk wonnen ‘de heksen’…

Dinsdag 19 augustus,
Wauw, echt heerlijk geslapen vannacht! Mocht ook wel na de vorige nacht eigenlijk…Deze ochtend hadden we weer eerst les. Ditmaal ging groep 1 springen in de buitenbak en groep 2 dressuren in de binnenbak. Junky en BJ uit groep 1 konden erg goed weigeren. *grijns* Ook deze lessen waren erg leuk en leerzaam!
’s Middags weer buiten rijden. Truus maakte groep 1 wijs dat we niet in rengalop zouden gaan omdat we in de bossen reden… right! We reden heerlijk, (baloe bijna in riko) totdat we op een gegeven moment in een lekker galopje zaten. Momo bokte naar Raisy die van schrik een sprong maakte en Jenna van har rug af gooide. Jenna viel erg hard. We zijn dan ook heel rustig verder gereden. Later bleek ze gekneusde ribben te hebben…
Die avond hadden we stoelendans met de pony’s. Jorien en Mickey kukelden beiden zeer elegant van Spikkels en Junky had haast haast haast! Alleen aan het eind was hij het zat (“Did I hit somebodey?” *evilgrin*).
Later hebben we “Het spook van Ommen” gespeeld in het donkere bos. Elvire en Zamora hingen doodsbang om Mickey en mij heen en schrokken zich rot toen het spook zich toonde, haha. Loes was minder onder de indruk en durfde het spook te vragen of-ie kon limbodansen. Dat had ze niet moeten doen…
Na terugkomst op de manege nog gezellig zitten kleppen in de recreatiezaal. Manon aaide Mickey en vertelde haar decolleté-verhaal!

Woensdag 20 augustus,
Vandaag konden we kiezen. Of de gewoonlijke pannenkoekenrit, óf een rit naar ‘de Sahara’. We kozen voor de rit naar de Sahara. Het was anderhalf uur heen rijden. Eenmaal bij de Sahara aangekomen stonden we allemaal even stil: wat een ruimte! De manegepaarden wisten allemaal wel wat hen te wachten stond! Manon zei: “Oké, we beginnen met een rustig drafje!”,maar op het moment dat ze het woord rustig zei, was de helft al in volle rengalop alle kanten op gevlogen. Er was voor gewaarschuwd, de paarden en pony’s zouden hard gaan, maar dit was echt verstand op nul, zitten en links aanhouden (en oppassen voor bomen Knipoog). De paarden maakten er echt een hele wedstrijd van, die Al Pachino uiteindelijk won door als eerste boven op de heuvel te staan!
Na deze enorme snelheid de paarden even tot rust laten komen en toen weer rustig, anderhalf uur, terug naar de manege. Aan het eind van de rit waren er een hoop houten konten en stijve spieren gekweekt, haha!
Bij terugkomst op de manege stonden er al hele stapels heerlijke pannenkoeken op tafel: smullen!! Lachen
Na de pannenkoeken konden we kiezen of we les wilden in longeren of bandageren. Loes, Mickey en ik kozen bandageren en dat was nog lang niet zo makkelijk als het leek! Maar aan het eind van de les konden we toch allemaal een redelijke bandage aanbrengen!
’s Avonds was iedereen doodmoe, dus vandaar dat er 2 films waren gehuurd. Als eerste keken we ‘Two weeks notice’. Na de kleintjes naar bed gebracht te hebben keken we de film ‘Final Destination II’. Vooral het beeld van het prikkeldraad bleef iedereen goed bij… :-s. Jammer was wel dat er zo veel vliegen waren en dat Manon om de haverklap “Zoenen zoenen!” riep :-p

Donderdag 21 augustus,
Vannacht hebben we een paar keer bij Elvire’s bed gezeten omdat ze zo’n last van haar keel had. Het arme kind. Verder sliepen we wel goed en lang!
Vandaag onze laatste echte les. Groep 1 ging eerst dressuren bij Truus en toen springen bij Manon en groep 2 andersom. Bij t springen kukelde ik nog van Irion af door een zéér domme fout van mij. Gelukkig had ik me niet zeer gedaan, maar ik had wel een deuk in m’n ego opgelopen Knipoog
’s Middags was er toiletteer-wedstrijd. Er waren zéér creatieve creaties. Uiteindelijk wonnen Loes en Maya met ‘Turkish Junky’!
Later die middag hadden we flink wat vrije tijd en er werd veeeel gekaart! En dat ging er niet altijd even rustig aan toe…
Na het eten gingen we diverse kringspelletjes doen zoals ‘black magic’, ‘schaar-doorgeef-spel’ en ‘raponseltje’.
Om 22.00u zat iedereen zonder zadel op z’n paard/pony voor de nachtrit! We gingen stappend door de stikdonkere bossen! Spannend!! Toen we weer bijna terug waren op de manege besloten Junky en Baloe nog een stukje te racen…

Vrijdag 22 augustus,
Vandaag is de grote dag: wedstrijdjes springen en dressuur. De dressuur werd ’s ochtends gereden in de binnenbak, springen ’s middags in de buitenbak.
’s Ochtends verliep alles soepeltjes en er werden erg nette proefjes gereden, netjes gejureerd door Truus.
’s Middags waarschuwden we Manon dat ze moest oppassen voor haar hart en onze oren, zó hard schreeuwde ze dat iedereen moest sturen, kijken en rijden! Het springen verliep dus niet zo soepeltjes als de dressuur, maar gelukkig kon iedereen (af en toe misschien een beetje geforceerd) blijven lachen Knipoog
’s Avonds zouden we eigenlijk gaan BBQ-en, maar het begon een beetje te regenen. Dan maar binnen eten van de mega-pan. Heerlijk gezellig gegeten in de kantine. Ontzettend sfeervol met al die kaarsen en gezellig dat Hanita er ook weer bij was!
Om 21.30u begon de bonte avond. Er waren allerlei grappige en minder grappige spelletjes bedacht. Voorbeelden:
Hints, kijk-ik-zie-een-muis, voorwerpen-onthoud-quiz, muntje-in-trechter, proef-wat-dit-is etc etc!
Lotte en Denise waren erg de sjaak met ‘muntje-in-trechter’, en Loes en ik waren toen op ons beurt weer de sjaak met het ‘proef-wat-dit-is’…
Die avond wilden we allemaal heel de nacht opblijven, allemaal bij elkaar zitten en véél herrie maken! We blokkeerden de gang voor de kamer van de leiding volledig! Deze vonden dat echter niet zo geschikt, dus gingen we met z’n allen in de recreatiezaal liggen…

Zaterdag 23 augustus,
Vannacht erg veel lol gehad met tandpasta en waslijnen Knipoog
En toen, het was 8.00u… ik hoor geschuifel… en gefluister… en geschuifel… en… PLONS! Ik zie nog net iemand heel snel wegrennen! De emmer water die was gegooid had vooral Mickey getroffen. Mickey en ik lopen, nog half slapend naar boven, en zien daar Hanita, Truus en Manon staan, héél onschuldig. Wanneer we een paar minuten later de recreatiezaal binnen willen gaan, wordt de deur geblokkeerd door een giechelende Hanita, een grinnikende Truus en Manon met een emmer water in haar handen… PLONS! Emmer no. 2 raakt een aantal slapenden! Er klinkt gegil en gelach, en gekrijs! Onze ‘lieve’ leiding had t niet meer van t lachen! “Schiet op,” roepen ze, “aankleden, spullen inpakken, kamers schoonmaken… eruit!”. Iedereen gaat braaf aan het werk en rond 9.30u is alles klaar en dan is het wachten op de ouders. En het o zo moeilijke afscheid! Ik geloof dat iedereen het daar wel moeilijk me had, maar dat is niet erg, want dan heeft iedereen een leuke week gehad, net als ik!


Even achteraf:

Voor Mickey en mij was dit echt het aller, aller laatste ponykamp. Maarrr… Peter vroeg of we volgend jaar terug willen komen als leiding! Dûh! Geen idee hoe we dat gaan doen, maar dat komt nog wel!

Truus en Manon, jullie waren weer super geweldige leiding! Hanita, gezellig dat jij er ook vaak bij was!
Jullie zijn goed-gek, gestoord, maar vooral erg gezellig en ik zal jullie vreselijk missen!

De rest van de groep, ook jullie zal ik allemaal vreselijk missen natuurlijk, ik heb het echt top gehad, jullie waren allemaal ontzettend gezellig!



Veel Liefs,
Janneke



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/url]

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:18

Leuk verslag!!! (Zeker wel lang mee bezig geweest of niej?)

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 15:47

jah mijn vriendin heeft het gamaakt!!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:21

leuk om te lezen!