ZADELS GESTOLEN.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

ZADELS GESTOLEN.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 08:19

alweer hebben ze hun zin gekregen die mensen die het leuk vinden om zadels te pikken.ik dacht dat het bij onze stal niet zou gebeuren.....helaas.ze hebben 70 kasten open geknipt en 18 zadel gejat.ze hebben alleen de duure en nieuwe/goeie zadels gestolen.het rare was ze hebben de dekjes er onder vandaan geknipt en laten liggen en alle andere duure spullen ook.....rare bende.mijn 2 kasten zijn ook open geknipt maar 1 van mijn zadels hebben ze achtergelaten dat was mijn oude zadel zo'n kunstof ding.en mijn kast in de stal van mijn paard hebben ze gelukkig niet eens gezien.daar zat mijn goeie zadel in.en ik heb nu echt ff geen geld te veel voor een nieuw zadel! ik heb dus echt geluk gehad. Schijnheilig wat een ramp van al die mensen bij mij op stal.het voelt nu echt niet veilig! eerst de zadels dan mischien je paard...... Verward

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:42

Stoom uit je oren bloedlink kan ik hierover worden. Laten ze toch met hun jatten van een andermans spullen afblijven. Sterkte daar!!

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 09:18

tanx.....dat vind ik ook.je werkt er hard voor(de meeste mensen dan) en het word in 1 nacht weggenomen van je.en de eigenaar was net die nacht niet thuis.....erg vreemd he...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:29

Zwaar minder!
Bij ons op stal een half jaar geleden ook gebeurt....dan baal je echt!
Gelukkig heb jij je zadel nog!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:43

Bij ons in de omgeving is ook een bende actief (geweest). Ik hoor er nu al een maandje niets van (bij ons in de buurt dan), maar ik neem voor de zekerheid mijn zadel steeds mee naar huis! Dat is het 'veiligste' wat je doen kunt.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:04

Mowtje schreef:
-:(- bloedlink kan ik hierover worden. Laten ze toch met hun jatten van een andermans spullen afblijven. Sterkte daar!!


Hoop ook dat jullie het terug kunnen krijgen via de verzekering....(als dat kan tenminste)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:39

Wat een kl*te zooi he... Ik denk dat ik op dezelde stal sta als jij...maar mijn zadel hadden ze 1.5 maand geleden op de vorige stal al te pakken... Huilen Mijn mooie Billy Cook *snik*, ik mis mijn zadel echt...heb sindsdien ook niet meer gereden omdat ik even geen geld had liggen voor een nieuw zadel... Ik had dus iig geen zadel liggen dat gestolen kon worden...phewww. Maar goed, 1.5 maand geleden dus wel... Verdrietig dus ik weet hoe rot die mensen die nu gedupeerd zijn zich voelen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:45

Djiez, ze komen nu wel erg dichtbij. 't wordt tijd om mijn zadel naar huis te verplaatsen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:00

Doen hoor Leontine! Ik dacht ook niet dat mijn zadeltje zo 1 2 3 gestolen zou worden in Mijdrecht maar dus wel... Huilen Ze zijn ook al in verschillende kleine plaatsen langs de N201 geweest, er zijn stallen waar ze meerdere malen zijn geweest en het gebeurt dus bij zowel grote als kleine stallen hoor...er is helaas geen peil op te trekken.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:23

dat is echt balen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:40

Op onze stal zijn vorig jaar zadels gejat.
Ik kan niet begrijpen dat je zoveel zadels kan jatten zonder gepakt te worden. Volgens mij is er al vaak zat aangifte gedaan, waarom doet de politie niks dan?
Ik vind het maar vaag allemaal !

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:46

Omdat bij ons in de buurt ook wordt gestolen neem ik nog steeds mijn nieuwe zadel naar huis. Gelukkig staat hij thuis niemand in de weg. De meesten op stal laten de zadels weer op stal liggen maar hebben wel een verzekering. Omdat je vaak maar een dagwaarde krijgt voor je zadel vond ik dat verschil te groot, zeker omdat mijn zadel nog maar een paar maanden oud is. Scheelt ook weer ruimte in je kastje, die ligt nu weer vol met andere paardentroep (waar haal ik dat nou weer vandaan en hoe deed ik het toen mijn zadel er wel in lag).

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:47

Dat gesleep is wat mij ook tegen houdt. Maar rijden is zit er voorlopig toch niet in dus ik neem hem vanavond direct mee naar huis!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:49

ik heb al (3!) mijn zadels thuis liggen, ik durf het risico dus echt niet aan. Dan maar slepen. Ik heb wel een gloednieuw en een duur 2ehands zadel, en heb het geld niet om een nieuwe te kopen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:04

Ze hebben bij ons toen kettingen om de zadels gedaan. Ik denk dat als ze het zadel echt willen hebben ze het dan wel doorknippen.
Mijn zadel ligt nu ook thuis.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:07

He gatver, wat een ellende toch weer zeg!
Ik hoop dat het nu eindelijk eens ophoudt!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:19

echt vreselijk wat een idioten he dat ze gewoon je zadel stelen. je kan hem tegenwoordig laten merken met je postcode geloof ik maar dat zullen ze er wel uithalen als ze hem jatten. dat werkt ook niet echt dus.
heb dat systeem ook op me scooter zitten geen politieagent die er ooit naar heeft gekeken tijdens een controlle helemaal niks dus. datatec heet dat geloof ik. maar ja daar hebben ze hun zadels niet mee terug

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:44

Ze hebben trouwens ooit een partij westernzadels terug gevonden in belgie meen ik...omgebouwd tot barkrukken! Boos! Duur krukje is dat dan...mijn zadel kostte fl 3000,-... Het schijnt dat het gros richting het oostblok verdwijnt, ik geloof echt niet dat daar iemand is die naar een serienummer of postcode in het zadel kijkt...

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:45

Ik sta ook bij stal wennekers, waar de zadels afgelopen zondag nacht zijn gestolen, en mijn zadels zijn ook gestolen.. Verdrietig Huilen
Ik kan nu 2 van mijn paarden niet rijden, wand ik heb geen zadel die op hun rug past..
Ze hebben inderdaad heel veel slotjes open geknipt, maar niet allemaal.
Er zijn wat ik gehoord heb 20 zadels gestolen maar alleen achterin bij de stallen , voorin zijn ze niet eens geweest.!! Ze hebben wel bij een rijtje wat verderop was, 1 kast opengebroken en t zadel meegenomen.. Wel heel toevallig dat degene wist dat er in die kast een duur zadel lag, wand daar is in de buurt verder niets opengebroken geweest.!!!! Verward Verward Verward
Ik weet nog zo net niet of het wel die bende is geweest .... Wie weet is het iemand van de stal zelf, wand het is wel heel toevallig sommige dingen..... Het is natuurlijk makkelijk om nu iedereen te laten denken dat het DE bende is geweest, mensen kunnen nu denken van , heeej dat kan ik ook doen,, ze verdenken mij toch niet.. snappie.
Als ik stal eigenaar was , zou ik het grondig uitzoeken , tot zover je kan.. En de Staleigenaren waarbij dus zadels zijn gestolen moeten samenwerken om een link te kunnen leggen misschien. Scheve mond
Hopelijk vinden ze degene die de zadels heeft gestolen en/of de bende..

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:39

Ik heb ook op Wennekers gestaan en ben ook mede weggegaan omdat ik de controle erg slecht vind. Er is geen toegangshek en je kan 24/7 gewoon zomaar het terrein oprijden. Ik persoonlijk vind Wennekers erg diefstal gevoelig. Voor hetzelfde geld wordt je paard midden in de nacht ingeladen Verward

Ik zou echt helemaal flippen als ze mijn zadel hadden gestolen.. Er is trouwens een aantal maanden geleden ook een duur zadel gericht gejat.. dit was ook de enige kast die was opengebroken.

Ik hoop dat jullie je zadels weer terug kunnen krijgen/vinden en kunnen voorkomen dat het de dieven in de toekomst wat moeilijker gemaakt kan worden.

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:00

Ja die van mijn bijrijdpaard is ook gestolen in mijdrecht van de zomer.
We staan nu ook bij wennekers.
Gelukkig lag het nieuwe zadel nu in de kast in de stal.
Want ons kastje achterin was ook open gebroken!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:01

Nou lekker, dat is al slachtoffer nummer ontelbaar...
Hier word ik dus niet goed van hé...

AnneOmie schreef:
hoop dat jullie je zadels weer terug kunnen krijgen/vinden en kunnen voorkomen dat het de dieven in de toekomst wat moeilijker gemaakt kan worden.

De kans dat je de daders vind is heel klein hoor.
Vaak zijn het mensen die vaker op de stal zijn geweest of mensen die specifiek voor het jatten 1 maal zijn komen kijken hoe alles in elkaar zit daar. Je hebt echt geluk als je je zadels terug vind, meestal liggen ze nu al opgeslagen in containers met doel verscheept te worden naar landen zo als Polen, Romenië en nog veel meer landen

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:24

balen zeg!!!! Huilen
er is/zijn idd bendes actief bezig t.
onze staleigenaar zet zijn trekker tegen de deur vd container...dus ze moeten wel de hele container snachts meenemen..overdag is het lastiger....hoewel het een klein stalletje is op prive terrein met hek dat op slot gaat dnmet honden...maar het blijft creepy..
heb ook bij wennekers gestaan, maar daar werd ook intern heel veel gejat tot drinkbakken toe en is idd idiefstal gevoelig, mede door de enorme uitbreiding is de zaak oncontroleerbaar en kunnen mensen 24 uur zo het terrein op en ook je paard meenemen...
maar net wat je zegt ook kleinere stallen worden bezocht. Boos!
het blijft echt heel erg vervelend voor de slachtoffers...ik hoop dat de meesten verzekerd waren/zijn

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:31

Kl**tzakken zeg!
Vorig jaar hebben ze ons ook te pakken gehad.
Ook 3 zadels weg. De smeerlappen.
Inderdaad, een oud zadel (ook zwaar) hadden ze laten liggen en de karretuigen (die meer waard waren dan mijn zadel maar goed) hebben ze ook laten liggen (goddank).

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:38

grrrrr Boos! de klootzakken.
Verkopen ze die zadels weer door ofzo? Of gaan ze naar het buitenland?

De stal waar ik per 1 oktober heen ga heeft helemaal geen sloten op de kasten. Wel een beetje eng als ik deze verhalen lees.....