KA UU TEE KNOL!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 21:45

ik heb vanmiddag gereden. Eerst het springpaard die ging heel goed. Toen mocht ik een erg leuke amor rijden. Misselijk paasei. ik had hem wel eens vaker gereden en de verleden keer had ik hem flink aan het werk gezet en daar was meneer neit van gediend en dat zou hij deze keer voorkomen. Ik ging erop zitten en hij begint me toch een partij achterlijk te doen. Stil gaan staan, niet verder willen lopen en dan weer omhoog komen en dan weer bokken. Ik dus mijn sporen dus echt flink in zijn pens geramd omdat hij gewoon liep te zeiken. DAt ging zo een poosje door tot hij dacht dat het wel leuk was om te gaan lopen. Pff. je moet niet zien hoe, ik rijd hem zowiezo altijd met een martingaal omdat hij anders zijn kop precies zoveer omhoog brengt dat ik nix meer kan maar nu liep hij met zijn kop in de lucht op een minivolte en de rest van de bak was dus allemaal eng. Als ik hem naar voren schopte gaf tie een bok. Sloeg ik hem gaftie een bok; en geen kleine bokjes, nee meneer dacht dat hij flink moest bokken. Toen vond meneer het leuk om maar opeens het stilstaan trucje opnieuw te gaan proberen. Ik voelde het aankomen dus ik ramde hem naar voren kreeg ik weer een paar bokken en schoot hij weer de andere kant op. En dat ging een hele poos zo door toen ging het ietsje beter. Ik was dood en dood op maar ben doorgegaan. Op het laatst was hij keibraaf en liep hij best lekker. Zo'n gestoord beest is dit. eergisteren lieptie super en ik denk: dan geef ik hem een dagje vrij kan hij door de spierpijn heenkomen krijg je dit. Ik kan hem nu wel schieten maar morgen ben ik weer helemaal weg van hem omdat hij morgen de sterren van de hemel gaat lopen. Dan is het een geweldig paard waar zélfs ík een wp in de B mee kan halen..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:08

Whaah, jij liever dan ik hoor!!!! Maarre...GO STEEF!!! Lekker hoor! Gaaf dat je daar zulke paardjes onder het zadel krijgt!!! Je kunt het wel!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 22:13

ooit als ik groot ben *LOL* leer ik goed rijden maar nu ben ik nog niet goed.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:13

Wow, ik zie nou een beetje rodeo-taferelen voor me
Petje af hoor Knipoog

Penny Girl

Berichten: 30
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:12

dat is toch niet zo raar dat hij begint te bokken als jij de hele tijd schopt Verward
ik vind het een beetje zielig hoor.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:40

Nou ga ik er weer ff op inspringen! Steef kan absoluut WEL rijden! Echt wel! Je mag iemand uit zijn woorden niet zomaar beschuldigen over zijn rijstijl. Als je mij ziet rijden zul je misschien ook wel denken, 'wat is die lomp zeg!' Extreme duivel Maar ja, ik vind gewoon dat je dat niet zomaar kunt doen als je iemand in het echt niet hebt zien rijden. En een paar keer een schop geven wil echt niet zeggen dat het dierenmishandeling is. Net alsof de beste ruiters altijd zo vriendelijk rijden. No way, dat maak je mij niet wijs! Nee hoor, ik geef mijn paard ook welk eens een paar keer een flinke schop of tik... echt niet dat ik haar mishandel ofzo. Dat kan echt geen enkel kwaad.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 12:41

Tja, ik ben nou eenmaal geen softie en dat kunnen sommige mensen niet zeggen Extreme duivel

Penny Girl

Berichten: 30
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:44

ik ben ook niet altijd lief hoor
als penny iets fout deed strafte ik haar ook
maar dan gewoon met mijn stem want slaan ens choppen vind ik gewoon dierenmishandeling
want ik rijd ook niet met zweep en sporen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:45

aahhaaaa arme steef ik vind amor's wel aardig Kwijl
ben heel benieuwd naar hem (meeting!!!)

maare voortaan kun je 'm beter geen rustdag geven om door de spierpijn te laten komen worden ze alleen maar stijf van beter is om te gaan longeren of wat stapwerk met eenklein drafje te gaan doen, natuurlijk rekening houden dat hij wat minder braaf is vanwege de spierpijn.

overgens pennygirl als je paard staakt is het niet de bedoeling 'm op stal te gaan zetten omdat ie niet wil maar dan zul je toch echt een keertje ruzie moeten maken.
zoals Jurga al zegt kun je niet vanaf de computer beoordelen of steef te veel geschopt heeft (ik zelf tik liever flink aan dan schoppen ivm het afstompen op het been...)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 12:50

nou kim. het is een superknol maar hij heeft het een beetje achter zijn ellebogen. HIj loopt wel elke dag los in de bak en loopt aan de stapmolen of is dat niet genoeg (nu stel ik zeker een hele domme vraag) En naar de zweep bokt hij zo heel gigantisch dat ik hem liever een schop geef. (gewoon met been. Spoor blijft erbuiten alleen als het echt te erg word dan ram ik de spoor er even goed in (Doortje, zielig he? Denk je dat hij er ooit overheen komt? }> )

Doortje, Misschien zeg ik het wel lomp en ik ben ook wel lomp maar met sommige paarden kun je helemaal niks anders omdat het gewoon grote etterbakken zijn, en wat jij je bij mijn berichtjes voorstelt moet je zelf weten. Dat springpaard is overigens een paard met afstandsbediening.Daar hoor je me nooit over klagen. En het is alleen deze rotbok die ik met martingaal rijd voor de rest ben ik clean Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:54

die van mij loopt ook elke dag in het land maar daar gebruikt ie niet zijn spieren die ie wel gebruikt als ik erop zit. helemaal als ze iets spierpijn hebben gaan ze die helemaal niet gebruik (o.a. de rugspieren bij het vwnw gaan) en ooit een paard met een nette stelling en buiging door het weiland zien draven Knipoog lodewijk doet dat niet helaas *LOL*

enne waarneer ben je eens in de buurt van Apeldoorn? neem dan die amor mee als je wilt ik ben zooooo nieuwsgierig!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 12:55

nee hoor, ik kan prima tegen kritiek. Alleen hebben bevooroordeelde kritiek.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 12:57

Citaat:
Op 2001-09-28 12:54, schreef Nimber:
die van mij loopt ook elke dag in het land maar daar gebruikt ie niet zijn spieren die ie wel gebruikt als ik erop zit. helemaal als ze iets spierpijn hebben gaan ze die helemaal niet gebruik (o.a. de rugspieren bij het vwnw gaan) en ooit een paard met een nette stelling en buiging door het weiland zien draven Knipoog lodewijk doet dat niet helaas *LOL*

enne waarneer ben je eens in de buurt van Apeldoorn? neem dan die amor mee als je wilt ik ben zooooo nieuwsgierig!



weer iets geleerd Lachen
die amor meenemen lukt niet want ik denk niet dat mijn baas zo gek is dat hij hem meeneemt om hem aan jouw te laten zien Lachen En langskomen is ook geen optie want dat hebben ze liever niet Verdrietig

Jammer jammer. want had je graag aan het werk met hem gezien. HIj kan zo M starten met iemand andres. ik maak wel fotos!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 12:58

enne BTW ik kom vast heel snel bij jullie langs! ben zo benieuwd naar de A's!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:04

Tja van hieruit kan ik het niet goed bekijken, maar ik kende een paard die ook soms een bui had dat hij alleen maar bokte en steigerde.
De ruiter ging dan eerst gewoon stappen aan lange teugel, ging het paard dribbelen en wilde het paard lekker gaan scheuren? Oke, je mag scheuren, maar dan wel MIJN tempo (nog harder dan het paard wilde) en MIJN kant op.... af en toe voltes enzo...
Paard ging stil staan en wilde omhoog komen? Dan omtrekken en meteen been geven, bij niet voorwaarts gaan een goeie schop daarna.
Bokken tijdens draf of galopje? Accuut op een redelijk kleine volte, been geven zodat achterhand aan het werk werd gezet, en zo nodig S-jes of achtjes rijden: niet de grote van a naar c, maar de kleine van b naar e enzo.
Veel wenden, druk bezig, veel eisen, snelheid en zorgen dat er geen vijf meter rechtuit werd gereden, want anders ging het paard weer rotzooien...
Of dit lukt zonder af en toe een goeie por met je sporen, dat weet ik niet, dat hangt ook af van het paard, en of het paard de ruiter aan het uitproberen is.
Daarnaast: je hebt paarden die gewend zijn door het baasje met sporen gereden te worden, stompe spoortjes die elke seconde in de buik prikken, en daarnaast nog een stel meppen met de zweep om de haverklap, ik ken zo'n paard.
Zij is totáál niet onder de indruk van wat prikken in haar buik en een klets van een dressuurzweep.
Ze is heel lief, alleen reageert nauwelijksk, heel irritant. Het gaat tegenwoordig gelukkig al beter, maar ik hoop nooit zo'n paard te hebben...
Sterkte Steef!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:06

Irritant is dat he, mijn paard heeft ook zo'n periode gehad vroeger dat hij dat deed! Wanhopig werd ik er van. Maar gelukkig komt een paard altijd wel (als het goed is) door zo'n periode heen. Sommige paarden zijn gewoon etters, die je vaak even aan moet pakken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:18

Ben het er weer helemaal mee eens. Nou Steef, als ze een positief verhaal wil van jou op een paard, beschrijf dan je ritje op mijn Jurga eens Knipoog Knipoog Knipoog Ik dacht toch dat je haar wel mocht *LOL* mijn Superjurga! Ach, en ja, ik prik zo vaak met mijn spoor in Jur d'r buikkie....doe ik ook niet altijd expres. Maar Jur reageert ook echt nergens op. Af en toe WIL ze egwoon niks voelen. Net een olifantshuid. Kom je niet doorheen. Maar ja, absoluut stoppen met kritiek op anderen geven. Dat is alleen leuk als diegene er zelf om vraagt. Mensen die van zichzelf al zeggen dat ze niet kunnen rijden, omdat ze weten dat dat de waarheid is...die hoef je niet nog een keer de grond in te boren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:55

steef toch, nu ga ik mischien als een softie over komen maar zoals jij hem gereden hebt rijd je hem de vernielin in, er bestaan geen moeilijke paarden, er bestaan alleen ruiters die niet geschikt zijn voor bloedpaarden enzo, dit paard had je geduldig moeten opziten en alles uitzitten en als ie stilstaat gewoon wachten, zoals jij t doet noem ik t niet met gevoel rijden Boos!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 17:17

PJ, ik ben zeker niet de enige die dit paard heeft uigeprobeerd. Er zijn heel wat mensen die hem geprobeerd hebben end at waren allemaal zeker niet de minste ruiters. Ze zeiden allemaal: superknol die heel veel kan maar absoluut geen braaf paard. Hem moet je echt aanpakken wil je resultaat zien; als ik hem ga uitzitten gaat hij stilstaan en doet hij nix meer of blijft hij doorgaan. En als ik hem dan wel vooruit krijg is opeens de hele bak eng terwijl hij de vorige dag het helemaal niet eng is. Vandaag wist hij weer waar hij stond en hij was heel erg braaf en liep hij lekker dus hij was er met 20 minuten weer vanaf.

Over superritten: ik maak zo nu en dan een superrit mee maar daar heb ik het nooit zo heel veel over omdat ik het dan nog niet goed genoeg vind. Jurga was idd een leuk, fijn paard.

<b>Quote Jura: </b> <i> Sommige paarden zijn gewoon etters, die je vaak even aan moet pakken. </i> kijk dit bedoel ik nou.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-09-28 17:20 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 17:51

Steef de 2de dag is de spierpijn altijd het ergste hoor niet de dag na de zware arbeid. Dus precies de dag dat jij er weer op ging zitten Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 18:53

go steef *LOL* ik vind het wel zielig dat je hem kei hard met de sporen prikt, hoor.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 19:09

Hele moeilijke discussie, lief mag je voor zo'n paard ook niet zijn, daarvoor doet ie te brutale dingen. Logisch dat zo'n paard even äangepakt" moet worden, vind maar eens de gulden middenweg. En bovendien inderdaad moeilijk om je mening te geven als je er niet bij bent. En Steef volgens mij ben je nu even lekker aan het "afreageren"via Bokt. Heerlijk toch dat bokt er is. Sterkte.