rotstreek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katinka_

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Langedijk

rotstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 09:19

Dag lieve Bokkers,

Alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar ik moet weer eens mijn verhaal kwijt. Een paar maanden geleden heb ik een stukje geschreven over mijn veulen Beau, die toen is overleden omdat hij met zijn halstertje was blijven hangen in de stal.
Naast Beau had ik nog een ander veulen: het hengstveulen Breezer, de zoon van de andere nrps merrie. Het was echt mijn ventje, maar ik wist dat hij na vijf maanden verkocht moest worden en daar stelde ik me ook op in. Ik stelde alles op alles om een super goed tehuis voor hem te zoeken, en het leek gelukt: een jong stel met kindje in hoek van holland had zeer interesse in hem. Nou woon ik zelf in noord holland, maar omdat het zo aantrekkelijk leek (strand, bos, ruime stallen, ruime weidegang, super verzorging en aandacht) ben ik in gegaan op deze reactie. We belden een paar keer en toen kwamen ze langs om naar hem te komen kijken. Ze waren meteen verliefd op hem. Ze vertelden dat ze nog een andere merrie hadden, een arabie, en en ze wilden Breezer als kameraadje voor die merrie. Die merrie scheen nogal moedergevoelens te hebben. Ze keken uitgebreid naar hem en besloten daarna om hem te kopen 'het zou eeuwig zonde zijn als we hem laten schieten'.
Een paar weken later zouden we hem (3 uur rijden) naar hoek van holland brengen. Dat viel me nog best wel zwaar, ik was zo gehecht aan hem geraakt en had hem natuurlijk helemaal opgevoed tot (eeeh) braaf hengstveulen. Hij deed alles perfect; meelopen, de trailer in, stil staan, voetje geven, gewassen worden. Ik had nog een cdtje gemaakt met alle foto's die ik van hem had, vanaf dat hij 1 dag oud was om aan de nieuwe eigenaren te geven. De papieren van hem hadden we nog niet binnen, hij was op de provinciale keuring in Assendelft geschetst en het nrps is nou niet altijd even snel dus de papieren zouden we nog opsturen.
Daar gekomen liepen we naar het land toe waar hij zou komen te staan. Tot mijn (toch wel) grote verbazing stond die merrie al tussen 7 andere paarden, dus of ze nou nog een maatje nodig had.. maar goed, een ander probleem was dat het hele land omheind was met prikkeldraad. Dat kende hij niet(wel schrikdraad) en we voorzagen al dat dat niet handig was. Ook om hem tussen dat koppel te zetten met allemaal joekels van paarden leek ons niet zo verstandig. Ze haalde dus de merrie er tussen uit en zette die samen met breezer in het land er naast. Die was van het andere gescheiden door prikkeldraad en een slootje. De merrie wilde natuurlijk steeds naar de kudde terug en breezer rende maar achter haar aan. Zo zijn we weg gegaan.. niet zo'n goed gevoel dus.

Ik had met de nieuwe eigenaren afgesproken contact te houden. Dus de volgende dag belde ik op hoe het gegaan was. En wat bleek; de merrie was over de sloot gesprongen en 's avonds stond Breezer helemaal alleen in dat andere land, luid te hinniken en wist zich geen raad. Toen hebben ze Breezer toch bij de kudde gedaan. De kudde joeg hem zo erg op dat hij het prikkeldraad in is gevlogen. Ik schrok me kapot. Zijn hals en borst had hij lelijk open gehaald en ook zijn hoofd vertelde ze. Veearts had het gehecht en antibiotica gegeven en hij stond binnen samen met een shetlander. Jemig.. dat was echt schrikken..

De volgende dag belde ik opieuw om te vragen hoe het ging. Het ging beter zei ze en ze zou hem buiten doen op het ene land samen met de shetlander. Maar de boer waar die paarden stonden wilden niet dat ze daar voor altijd bleven staan; op den duur zou hij bij de kudde moeten. Dat begreep ik wel maar zo kon hij in ieder geval aan een van hun wennen. Het ging zo een dag of wat goed, ik hoorde een paar dagen niks meer en wilde net gister gaan bellen tot ik achter iets vreselijks kwam.

Een klotestreek is het.
Ik had er al mijn twijfels bij dat waar ze haar paard had staan een half uur (met de auto!) rijden was van haar huis. Dat vond ik al vreemd, ook omdat de boerderij waar ze stond niet bepaald geweldig was voor die paarden.
Toen ik gisterochtend les had sprak ik mijn instructrice (de eigenaar van de papa van breezer, de dekhengst dus van mijn merrie en ze fokt zelf ook veulentjes) over waar hij nu heen was en vertelde haar er wat over. Goh, wat grappig zei ze; ik heb mijn veulentje 4 weken geleden ook verkocht aan mensen ergens inhet zuiden van het land, en over 2 weken gaat die er heen. Ik vertelde wat meer over de mensen en het bleken dus uiteindelijk dezelfde mensen te zijn. Ik vond dat nog vreemder omdat ze nooit had gezegd dat ze nog een veulen erbij ging nemen, ze had het er altijd over dat ze meerdere veulens had gezien maar dat ze uiteindelijk bij Breezer uit waren gekomen. Precies hetzelfde hadden ze tegen mijn instructrice gezegd, en hetzelfde verhaal opgehangen over het kameraadje voor hun merrie. Ik was van plan haar 's middags te bellen over hoe dat zat. Met Breezer ging het al niet goed tussen de kudde en hoe zou dat dan gaan met nog een veulen. Het raarste was nog wel dat ze dat veulen van mijn instructrice een dag na Breezer hebben gekocht. Ik had er echt zo mij twijfels bij..

Een uurtje later werd ik gebeld.
Je veulen staat te koop op internet.
Schok.
Ik werd gek! Ben meteen gaan kijken en ja hoor! niet 1 keer maar wel 15 keer staat hij te koop aangeboden:

87,60% arabische hengstveulen NRPS
E 1350,- of een goed bod !
Zeer mooie en goed gelijnde NRPS hengstveulen.Onze hengst is een mooi Nrps veulen met veel arabisch uiterlijk.Mooie ruime gangen en zeer goede papieren en stamboek.Gooit zijn staart mooi hoog en recht op.Kan goed showen. Is eerste geworden bij de dagkampioen bij de keurig van zuid-holland. En heeft de 2e premie behaald bij de provinciale keuring Assendelft.Vader is de Beroemde NRPS hengst BACCARAV van der CORIJON.( staat in de NRPS goedgekeurden hengsten boek)Moeder ster merrie met zeer goede bloedlijnen.
foto`s aanwezig van ouders.De hengst is zeer lief en heel erg aanhankelijk.Een plaatje om te zien ! Om hem in actie te willen zien of voor meer foto`s graag even mailen.
Kijken mag altijd !Goed geschikt voor de show !

Even ter vergelijking; we hebben hem voor 500 verkocht.
De helft is gelogen: zijn moeder is 4 jaar en hulpstamboek merrie (dus GEEN stermerrie en ONMOGELIJK zz dressuur) hij heeft ongeveer 40 % arabisch bloed (dus GEEN 87,60 : hoe komen ze erbij???) Hij heeft NOOIT meegelopen bij de keuring in zuid-holland, alleen in assendelft.
Verdomme.. die foto waarmee hij te koop werd gezet was ook nog eens van mij.. Ze hebben hem gewoon 2 dagen nadat ze hem hadden (nog voor het prikkeldraad gedoe) al te koop gezet..

Ik was laaiend toen ik dit zag, hoe ze het in hun hoofd haalden! Alles gelogen wat ze verteld hadden. Ik belde meteen mijn instructrice, verblind van woede en door mijn tranen heen vertelde ik haar dat zij het inderdaad waren. Ze heeft de koop meteen afgezegd, want wat die mensen doen klopt niet.

Ik heb het gevoel nog een veulen verloren te zijn.. ik weet niet wat er met hem gaat gebeuren.. ik ga zometeen die eigenaar bellen; vragen hoe het nou zit. Waarschijnlijk zal ik geen antwoord krijgen van haar, maar dan heb ik in ieder geval het gevoel er iets aan gedaan te hebben. Ik voel me zo machteloos. Ik mis mijn ventje Breezer, en dit maakt het alleen maar erger. Hoe mensen zoiets kunnen doen..

Afbeelding

Katinka
Laatst bijgewerkt door Katinka_ op 14-09-03 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:28

oooow jemig wat errug kan je hem niet terug eisen ofzow daat ze geld terug krijgen want dit is een vorm van bedriegen en daar kan je als het goed is mee naar de politie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:39

Het is idd heel erg dat mensen je zo voorliegen, maar helaas kun je er niets aan doen.
Je hebt je pony verkocht en wat de mensen er dan mee doen, mogen ze helemaal zelf weten.
Natuurlijk doet het pijn en is het een pokke streek, maar helaas niks aan te doen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:40

Jeetje wat een rotstreek zeg..
Ik ben benieuwd wat die mensen te zeggen hebben, het zijn dus gewoon handelaars! :@ Terwijl je dat van te voren dus niet te weten kreeg Verdrietig
Ik hoop dat Breezer alsnog een goed tehuis zal krijgen..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:13

Daarom staat mijn stal dus vol met zelfgefokte paardjes Verward .Ik vind het fokken hartstikke leuk,maar dat verkopen Wat afschuwelijk dat dit zo loopt!Ik denk ookdat het enige dat je voor dit veulen kunt doen is afwachten of je een berichtje krijgt dat hij gekocht is door wel de juiste mensen of dat jij of iemand anders voor jou hem terugkoopt.Hoe zit het met de papieren.Heb je die al gekregen van het NRPS of gaan ze direct naar de nieuwe eigenaar?Als jij ze krijgt heb je misschien(heel gemeen)nog iets om hem terug te kunnen kopen .Verder is het goed dat je waarschuwt want het grootste deel van de fokkers vind het toch wel fijn als zijn fokproduct goed terecht komt.......

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:38

Oooh dit is echt niet leuk!! Wat een rotstreek..... Hopelijk krijg hij toch nog een goed tehuis!! Heel veel succes hoor!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:39

Nou, dat vind ik hartstikke sneu voorje , ik hoop dat alles goedkomt!! en dat breezer een goed tehuis vind

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:43

Jeetje, zit je ook niet mee met je veulens.
Helaas, staan ze min of meer in hun recht, hij is nu van hun en ze kunnen ermee doen wat ze willen.
Zoals gezegd kun je alleen maar hopen dat hij weer goed terecht komt.
Sterkte...

Ineke2

Berichten: 33100
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:50

Je schrijft dat er meteen toen je aankwam geen goed gevoel meer over had, waarom ben je dan niet gelijk rechtsomkeert weer naar huis gereden? *sorry gewoon nieuwsgierig, geen aanval ofzo*

Het is inderdaad helemaal niet leuk wat deze mensen doen. Ze vertellen bovendien niet de waarheid aan eventuele kopers van jouw veulen. Hopelijk komt hij nu wel goed terecht...kun je hem eventueel niet terugkopen?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:57

Dat laatste vraag ik me ook een beetje af. en wederom van mij ook geen aanval hoor.

Ik heb jaren kattengefokt en hoeveel katten ik niet weer mee naar huis genomen heb wil je niet weten. 1 of 2 keer de fout gemaakt en dat rotgevoel vergeet je nooit meer. Ben ook blij niet meer te fokken.

Sterkte meis. Ik hoop dat Breezer een goed huis krijgt. Kan je hem niet terugkopen?

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:13

Jemig zeg...Wat erg!!Kan je niet gewoon bij haar langs gaan en dr dan confronteren met het hele verhaal en de verkoop gebeuren enz.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:38

Ik heb geen flauw idee hoe het met het recht in Nederland is (behalve dat het soms ontzettend scheef geregeld is) maar ik zou er in elk geval mee naar een hogere instantie gaan, misschien dat die je raad kunnen geven (schrale troost). En dat met die papieren: als je die nog hebt zou ik ze gewoon houden. Dan hou jij je misschien niet aan de afspraak, maar dat doen zij ook niet!!! Waarschijnlijk is er dan sprake van een wanprestatie (van jou kant) maar volgens mij kun je dat dan "goedmaken" door hun het geld terug te geven en je veulen terug te nemen... Zoals ik al zei, mijn kennis op gebied van recht is miniem, maar informeer eens...

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:29

die advertentie heb ik zien staan van de week en het zag er goed uit met een leuke foto.
balen zeg voor je dat je op deze manier in de maling genomen wordt. je instructrice bedenkt zich nu zeker ook wel 2x voor ze haar veulen daarnaartoe brengt.

wat je zou kunnen doen is marktplaats waarschuwem dat er advertenties staan met leugens erin en zelf een waarschuwings advertentie plaatsen voor andere mensen dat dit soort praktijken gaande zijn.
heb ik ook een keer gedaan en het heeft gewerkt (die persoon heeft daarna geen andvertentie meer kunnen zetten en de huidige was verwijderd)
daarnaast zou ik ook proberen om het veulen terug te krijgen, misschien dat je idd meer moet betalen dan je erzelf voor gekregen heb, (maar je kan altijd nog dreigen dat je er werk van gaat maken) en dan zelf ee ngoed tehuis te zoeken voor het veulen waar je wel een goed gevoel over hebt.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:51

Ik lees net bovenstaand stukje en heb net hiervoor Marktplaats gewaarschuwd.Er staan een stuk of 6 advertentie's over dit veulen op MP met allemaal een ander verhaal.

Katinka_

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 13:06

als het mijn veulen zou zijn (ik verzorg ze dus alleen, weliswaar doe ik alles voor en met ze maar officieel ben ik geen eigenaar) zou ik hem meteen terug willen kopen. Ik zou ook weer een nieuw baasje voor hem willen gaan zoeken, maar ik heb dat geld niet. En de vorige eigenaar (waar ik dus verzorg) wil hem ook niet terugkopen (oa om praktische redenen)
We denken er inderdaad over (hoe gemeen ook, dat zijn zij ook!) om de papieren te houden..
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval en dat van markplaats vind k inderdaad een goed plan; het zijn toch allemaal leugens.
Laatst bijgewerkt door Katinka_ op 14-09-03 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:33

Jee, een rotstreek, ergens...aan de andere kant, als hij nu gekocht wordt door mensen die wel van hem houden, is hij altijd veel beter uit Maar je kunt idd mensen waarschuwen voor hun, dat ze handelen ipv ze houden, en dat heb je bij deze toch gedaan?

Ik hoop echt dat je hem kunyt volgen naar nieuwe baasjes en dat hij heel goed terechtkomt.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:36

Je kunt ook een advertentie zetten dat de papieren van dit veulen bij jou te verkrijgen zijn(heel gemeen)

Katinka_

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 13:36

hihi ja dat is wel heel gemeen.. zou ik nog tot in staat zijn ook!

Katinka_

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 13:56

ik kom er ook net achter dat hij op 2ehandsgids.nl staat! En wel op 2 september dat ze hem erop heeft gezet terwijl ze hem nog maar vanaf 7 september heeft!! En weer vol met leugens..
En zelfs op goedzoeken.nl staat ie!! op 1 september! Pas een week later zouden ze hem krijgen!

yaris

Berichten: 30
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:50

Jeetje wat verschrikkelijk voor je! Verdrietig Ben bang dat je er, hoe erg het ook is, niet heel veel meer aan kunt doen, omdat hij natuurlijk wel is verkocht maarja ik zou zowiezo marktplaats waarschuwen en de papieren in ieder geval houden. Ja of je moet zelf op MP zoeken bij gezocht of mensen een veulentje zoeken en als dat wel een goeie plek is kan je ze me misschien met die mensen in contact brengen ofzo en het verhaal uitleggen. Dan weet je tenminste toch nog waar hij heen gaat en dat hij goed terecht komt. Ja ik weet het verder ook niet eigenlijk. Moeilijk zoiets maar in ieder geval heel veel sterkte gewenst!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:00

Wat een enorme K*streek zeg! Helaas, helaas jij hebt hem verkocht, dus ze mogen met hem doen wat ze willen. Gelukkig heb jij de papieren nog }>.

Overigens erg verkeerd van die mensen dat ze je zo voorliegen . Denk je dat je je uiterste best hebt gedaan om een goed baasje voor je veulen te vinden blijkt dat hun hele verhaal is gelogen Boos!. Arme beestje.

Wat ik zou proberen:
- terugkopen voor het bedrag waarvoor jij hem hebt verkocht (daarbij aangeven dat dit niet de afspraak was. Je kunt ook nog de papieren achterhouden).

Helaas heb je geen rechtspositie om dit ook daadwerkelijk zo af te dwingen. Er is enige goodwill van die mensen nodig.

Katinka_

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:51

Ik heb er ht geld niet voor om hem terug te kopen, hoe graag (echt!) ik het ook zou willen.
Dat het bestaat dat mensen er zo mee om kunnen gaan; ik vind het nog steeds ongelooflijk.
Laatst bijgewerkt door Katinka_ op 14-09-03 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gilbert
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:57

wat een rotstreek!! Zet snel de naam van die mensen op internet zodat ze niet aan de gang kunnen blijven!!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:00

het is mooi kl.ote, het enige wat je nu kan doen is hopen dat hij goed terecht komt. En voor dat geld komt hij wel goed terecht.....

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:03

jeetje ik vind ut echt erg voor je!!
wat een poedersuiker streek!!
ik hoop echt voor hem dat ie een goed tehuis krijgt!!