mn arme paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

mn arme paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 09:22

gisteren kwam een vriendin van mij zowat in tranen op mn werk aan met wonden spray overal op dr vingers :S ik schrok me kapot want ik wist dat ze mn paardje voor me zou rijden en verzorgen vandaag.

en ik vreeste het ergste
maar ik was nog even bezig met een klant dus moest nog wachten op het verhaal ook.

schijnbaar had swerdy een klein plekje op zn kont voor ze ging rijden met daarop wel een korst maar wat er goed uitzag, die vriendin heeft er een keer aangevoeld of het niet erg was en hij reageerde niet dus is ze gaan rijden het zat immers op de kont moest kunnen dacht ze.
terug van haar rit ging ze hem poetsen en schrok zich kapot het wondje met het korstje was een enorme wond geworden waar pus en bloed uitkwam en echt flink open was en tja ze voelde zich zo schuldig
staleigenaar erbij gehaald veearts gebeld en de wond zo goed mogelijk verzorgd.

dierenarts had al gezegd via de telefoon dat ie het niet kon hechten. en ik zou een uur later op stal komen dus besloten ze tot dan te wachten tenzij het erger zou worden voor mn paard. ze heeft mn paard op stal gezet en toen present ook maar, omdat swerdy op stal helemaal gek werd.

toen ik aan kwam schrok ik er wel van maar zag wel meteen dat het een oude wond was die is open gesprongen een bijtwond van een ander paard waarmee die een tijdje op de wei heeft gestaan. ik denk dat er onder die wond vuil is gekomen ofzo het was van buitenaf in iedergeval niet te zien dat er iets mee was.

dus ik de dierenarts bellen ik moest het gaan afspuiten met koud water zodat het zou afkoelen en goed schoon zou zijn.
ik dat gedaan en de dierenarts kwam uiteindelijk aan. hij ernaar gekeken
en er zat gas onder de wond waarin de gasbacterie zich vormde wat ook wel de zogehete mildvuurbacterie was. maar ik was er gelukkig op tijd bij
mn paard had geen koorts dus dat was al een opluchting. ik heb een spuit gekregen en met die spuit moet ik het nu iedere dag gaan schoonspuiten.
4x per dag moeten er 5 spuiten in de wond gespoten worden Boos! en dan vindt mn paardje ntl echt niet leuk

laat staan dat ik het leuk vind ik ben niet zo'n held als het om wonden verzorgen gaat, maar ik bijt er wel even door heen voor mn paardje doe ik alles.

hij mag gelukkig wel gewoon op de wei en gewoon ook bereden worden moet er alleen wel rustig aan mee doen. ik heb besloten hem niet te rijden maar er misschien nog wel mee te wandelen ofzo.
ik kijk wel eerst maar eens tot rust laten komen en zn wond goed verzorgen das het belangrijkste nu.

mn vriendin zit nu dr eigen nog steeds schuldig te voelen ondanks dat niemand haar wat kwalijk neemt ik vond het wel echt sneu
ze kon dr niks aan doen en heeft alles wat ze kon doen om het goed te verzorgen gedaan.
arme meid helemaal in de stress. :'(

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 09:43

Wat zielig, voor jullie allemaal! Veel beterschap gewenst met je paardje he? Ach gut Misschien kan je die vriendin op een of andere manier troosten. Ik weet niet...Misschien kan je haar je paard laten afspuiten en haar er mee laten wandelen ofzo. Dan heeft ze het gevoel dat ze iets terug doet. Nou ja, ik weet het ook niet. Kop op he?

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 09:54

hej hej tja die vriendin heeft dit weekend werk weekend dus die kan dit weekend niet meer komen Boos!
ze heeft namelijk nachtdiensten Boos! maar ja ik laat er wel iedere keer weten hoe het gaat en het scheelt dat mn paard er wel lekker ondeugend onder blijft en lekker gek doet gewoon Lachen
groetjes fabske

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:03

Goh wat vervelend zeg... Maar goed dat je erop tijd bij was... En ik zou me ook verschrikkelijk schuldig voelen als ik die bijrijdster was... Het is zo vervelend als het paard waar je voor moet zorgen ineens wat krijgt ook al kan je er niks aan doen.. Maar heel veel sterkte..

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:08

Misschien een kleine troost.

Gelukkig heeft ze gereden en is daardoor de wond open gegaan. Als het (langer) dicht was blijven zitten had het veel erger kunnen uitpakken.

Natuurlijk is een wond niet leuk, maar volgens mij in dit geval gelukkig dat het open is.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:28

Wat vervelend zeg, maar goed dat je er op tijd bij was. Hopelijk is de wond gauw weg, want al die spuiten dat is een lekker naar gevoel voor Swerdy.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:39

Veel beterschap met je paardje, en suc7 voor jouw met het afspuiten Tong uitsteken!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 18:04

Tong uitsteken thnx allemaal
tja ik heb hem vandaag een paar keer afgespoten dus (20x ofzo) en tja wordt er echt niet helemaal lekker van iedere keer die wond te zien maar ja het is nodig voor mn paardje dus ga ik stug door Lachen
ik ben idd blij dat het nu is gebeurd en niet nog later anders had het wel eens heel erg af kunnen lopen idd Boos!
mn arme paardje is nog wel erg vrolijk en zo stierig als de pest Tong uitsteken
sprong vandaag zo uit de handen van mn vriend weg en vervolgens langs mij weg zo het hekje van de wei over de wei op :S
dus ik erachter aan hem terug gehaald weer op stal gezet

had hem namelijk net met mn vriend helemaal gewassen behalve de bil waar de wond dus opzit dus die is nog vies Tong uitsteken neej die wordt met die biotex en soda ook lekker schoon gehouden loopt lekker langs zn benen naar beneden Tong uitsteken
en tja hij liet het allemaal gelaten toe heb er na de eerste keer afspuiten even mee gewandeld
en morgen wil ik er grond werk mee gaan doen in de bak (alleen in stap )
want hij is druk zat en heeft veelste veel energie Tong uitsteken dus blijf ik er toch maar mee bezig
tenzij ik zie dat ie er echt last van heeft ik heb best een klein zerig paard dus dat scheelt Tong uitsteken

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:34

Dat is schrikken zeg.... maar wel beter dat dat wondje is opengesprongen dan zat het wel heel erg diep.
Een mens heeft dat ook wel eens....
Ik zou me ook schuldig voelen maar wel beter zo.....

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 23:07

jah idd beter maar ik had het toch al eerder moeten zien of bedenken dat het niet goed was toen die een tijd terug precies op die plek dus gebeten was door sheilo vertrouwde ik het al niet helemaal maar dacht dat het wel goed zou komen niet dus en nu is het dus eigenlijk allemaal mn eigen schuld en dat bedenk ik nu pas.

mn paardje heeft pijn dankzij mijn onwetendheid en ik weet wel dat ik het niet express heb gedaan maar ik zit er toch wel mee

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:38

Jeetje goed dat je vriendin zo reageerde!!! Als ze zich echt schuldig voelt koop dan een grote doos merci!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 09:43

haha met merci maak ik haar niet zo blij hoor het enige wat haar blij maakt is als mn paardje snel geneest Lachen
maar dat komt hopelijk wel goed Lachen
groetjes fabske