Vreemde gewoontes van paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 10:15

Hebben jullie paarden ook vreemde of grappige gewoontes?

Die van mij wel:

Toon:
Sleept al zijn hooi naar achteren in zijn stal, eerder eet hij er geen hap van.
Voertijd? Toon gaat met zijn achterhand naar de voerbak staan en kijkt dan met zijn hoofd achterom waar dat eten blijft! *LOL*
Toon maakt hunebedden in zijn stal: complete heuvels en dalen, hij graaft echt, heel apart.
Toon stapelt mest in zijn stal, het zijn echt stapeltjes mest met schoon stro ertussen. Hij begraaft dus zijn mest met schoon stro, daar mest hij weer een keer overheen, dan weer schoon stro en dat doet hij dus op verschillende plekken in zijn stal. Haha!
Toon kwijlt nogal met eten... soep is er niks bij! We noemen hem dan ook onze soepkip..!

Kaminka:

Kaminka piaffeert in haar stal als er eten aan komt, echt waar! (Talent genoeg, nou de ruiter nog.... ) Haha!
Kaminka heeft een hele zware stem als ze hinnikt, maar als er eten aankomt gilt ze heel hoog, dat is zo'n raar gehoor, iedereen schiet altijd in de lach. Dit is niet echt te omschrijven, je moet het echt horen! Haha!
Kaminka pakt alles vast wat je vast kunt pakken, net een kleuter: ze stopt alles in haar mond! Haha!

Ben benieuwd naar de fratsen van jullie paarden!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:18

[naam verwijderd] is altijd verliefd...
Staat volledig te zwijmelen als een ander paard lelijk tegen haar doet... dan is ze helemaal in LUV

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:19

merrydyne: als ze ligt in de wei, wil ze niet opstaan, ga je erop zitten, gaat ze 'dood' liggen. En ze doet af en toe wat lomp, maar wel grappig. En ze is super ijdel.

Cartouche: Hij komt in de stal met de oren plat in de nek naar je toe en opengesperde mond, en als ie vlakbij je is, doet ie zijn oortjes naar voren en lijkt als of ie zegt: Schrok je ook?
Cartouche kan je niet in de bak vast zetten, begint dan ongelooflijk te hangen.

Raldie: Zij is ook wat aan de lompe kant. Zo kan ze afgrijzelijk hard op mijn tenen gaan stampen, en kan ze zo kijkerig wezen als de neten, terwijl ik de vorige ronde er nog gewoon door de hoek heen liep.

Fabiola: Kan ik nog niet zoveel over zeggen, alleen dat ze doodsbang is!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:19

evendi: staat het liefst overal aan te rukken (zadelbokken, deuren etc)en zn favorite truuk is om jassen van de kant of te pakken en flink te schuddden, je weet nooit of er nog een snoepje uitvalt....

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:42

Muzefee: als ze hooi eet, sopt ze het altijd in haar drinkbakje. Verder loopt ze altijd als een hondje achter me aan.

Bugatti: maakt zelf zijn staldeur en de staldeur van Emansie open.

Emansie: wil niet met deken op de stal in lopen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:47

Ailin gaat helemaal uit der dak als ze der hals kan schuren tegen een paaltje van de poetsplaats. staat dan helemaal te genieten en weet van geen ophouden. voor de rest als er een drol in stal ligt weet zij hem altijd te vinden met haar witte vlekken. maar dat is typisch tinker.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:48

Mijn paard is 17 en een ongelofelijke hengsten-, ruinen- en veulengek. Daar kan ze uren naar staan kijken en roepen. Ze heeft dus ook een verschrikkelijk groot moederinstinct.
Verder is ze selectief doof. Als ze naar binnen mag, om te gaan eten komt ze anders doet ze of ze je niet hoort. Bij mijn grootvader, die haar alleen maar gaat halen om binnen te zetten, doet ze eerst of ze hem niet hoort, waarna hij naar haar toe gaat, als hij dan een paar meter van bij haar is, komt ze naar hem toe en gaat hem gewoon voorbij en gaat aan de poort staan wachten.

Ze is ook ongelofelijk trouw aan haar oude vriendje. Dat vriendje (een ruin) is verkocht aan de manège en zij heeft vorige winter in de stal naast hem gestaan en het was weer liefde op het eerste gezicht en als ze samen in de piste waren duldde ze geen enkel ander paard in haar buurt, alleen haar vriendje! Ze zijn dus echt helemaal Lovers

En als je met het hoofdstel aankomt, doet ze haar mond al wagenwijd open om het bit aan te nemen.

En ze heeft een verschrikkelijke hekel aan schimmels, die zou ze helemaal verrot slaan terwijl ze anders nooit slaat!

_________________
Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorien op 2001-09-27 11:57 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:53

Tijdje geleden was me bij Ameretto al opgevallen dat hij hinnikt naar veulentjes en hele kleine pony's. Moest er een beetje om lachen, vroeg me af of hij wel een pedopasje had. Maar verder geen aandacht aan besteed.

Zegt m'n zusje afgelopen zaterdag: "Ameretto heeft iets geks joh, hij hinnikt naar veulens en kleine pony'tjes!". Hihi, doet-ie dus niet alleen bij mij...

Gek paard. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:55

Hahaha,
die is wel leuk!

Toen ik nog veel op de Friese merrie reed werd ze altijd psinijdig als het bonte welshje van de manege binnen een straal van 20 meter kwam!
Met haar oren in de nek probeerde ze zich te ontrekken aan de hulpen om hem dan aan te vliegen! *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:10

Mmhh leys heeft een hekel aan schimmels en Sjitlanders. Oren gata plat in de nek en ik sta niet in voor zijn reaktie. Hij heeft er namelijk een aangevallen toen ik hem net had. Was heel eng om mee te maken voor hetzelfde geld gebeurt er wat.

Waar ik nu sta is Leys weer helemaal verliefd op een Welsh pony Roosje. Hij wil iedere keer naar die stal toe. En als hij er staat is hij helemaal blij (laat ook alles hangen Schijnheilig ).
Euh hij heeft ook de gewoont om errug verliefd te zijn op bepaalde ruinen laat dan alles hangen tenzij er een super hengstige merrie in de buurt is Knipoog .

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:18

Snoop is redelijk normaal. Ed niet.

Ed hinnikt gigantisch hard als ik eraan kom, en blijft net zo lang hinniken totdat ik het voer geef. Eerst m'n fiets wegzetten, klompen aandoen, voer pakken...
Dus het kan wel ff 2 minuutjes duren voordat ie z'n voer krijgt, en dan blijft ie gewoon 2 minuten hinniken (en echt hard...).
Voor de omwonenden is het dus niet zo lekker, als ik al om half 7 s ochtens ofzo kom...

Ook als ie een palominokleurige pony of een haflinger ziet, laat ie z'n stembanden werken.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:20

ooohhh dat zijn er teveel......maar ja een paar van amulet, hij eet van de schapen af (als hij morst en het valt op de schapen vreet hij het eraf), Hij is hlemaal gek van andere haflingers (als er een op het pad achter het weiland loopt helemaal showen enzo, en dat alleeen bij haflingers).
HIj "spuugt" met z'n water en hij heeft een of andere rare voorliefde voor petten.. Boos!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 13:28

O, ik weet er nog meer:

Toon: dol op waterplanten, staat dus ook regelmatig half in de sloot!
Hij poetst trouwens ook altijd zijn tanden langs iets hards, als hij gegeten heeft!

Kaminka: met poetsen gaat ze helemaal krom staan, net als een hondje. Toch wel soepel, dat olifantje van me!

Rare beesten die paarden! Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:30

Nou ik kan echt niet alles gaan opnoemen! Even wat dingetjes:

Als hij op stal staat en z'n staldeur zit onderaan nog niet dicht, dan wacht die net zolang totdat iemand langsloopt om vervolgens heel hard met z'n hoofd een ram tegen die deur te geven, zodat je een deur tegen je knijter aankrijgt.

Rond etenstijd wordt die ongeduldig en gaat die uit frustratie mensen tackelen en met alles gooien wat maar in z'n buurt ligt. (borstels, bezems, kruiwagens, mensen) En als je dan boos wordt en je kijkt hem strak aan gaat die meteen slapen, oogjes dicht, hoofd omlaag, zo van ik deed niks, ik slaap.

Hij speelt graag met autobanden en gooit die dan ook heel per ongeluk juist tegen mij aan.

Als je z'n hoeven uitkrapt en je hebt een riem om, dan pakt hij je daar aan vast om je vervolgens heen en weer en op en neer te schudden.

Waar mijn paard ook zo'n last van heeft zijn vliegen midden in de winter. Loop je met hem op het erf, zit er weer zo'n daas die hij toch echt even weg moet jagen. En om dan natuurlijk snel z'n hoofd omlaag te doen om even wat afval van de bodem op te rapen.

Ik zal jullie verder niet vermoeien met z'n grappen en grollen, kan er wel een boek over schrijven.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 13:35

Mirte, jij hebt een apart paard hoor! Heel erg speels volgens mij!

Je verveelt je nooit met dieren, inderdaad kun je er zonder problemen complete boeken over schrijven!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:51

[**]: probeert Nora te dekken als 1 van de 2 een deken op heeft Verward Haha!
Verder valt het wel mee met de rare gewoonten...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:04

O ja! Ik ben nog een hele leuke van Ed vergeten:

Als ie meeloopt aan een halster met touw, dan probeert ie constant met z'n lippen het touw te pakken. Als ie het touw dan te pakken heeft (word ie steeds sneller in), dan houd ie het in z'n mond op de plek waar het bit anders zit.

Hij blijft gewoon zo lopen, en het is soms net alsof hij zichzelf wil vasthouden... Das wel een komisch gezicht.

Ook pakt ie emmers bij de hengsel op en loopt ie er overal mee heen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:14

Wjerdo: eet winegums alleen uit emmer,
Youri: is gek op lollies en vertrouwd alleen de mensen die ie kent.
florenske, is een vetlap eerste klas, gooit haar etens bak om, en gaat met haar voeten in de badkuip staan waar het water in zit, en is DOODSBANG vioor water.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:25

Citaat:
Op 2001-09-27 10:19, schreef kimmy:
Cartouche: Hij komt in de stal met de oren plat in de nek naar je toe en opengesperde mond, en als ie vlakbij je is, doet ie zijn oortjes naar voren en lijkt als of ie zegt: Schrok je ook?


Hahaha daar herken ik Kenzo heeeeeeeelemaal in *LOL*

Enne Bolivia.. Ehm, ze is echt lomp, als je haar richting een muur zou laten lopen dan zou ze ook gewoon er tegenaan lopen als je niks deed en nog veeeeel meer maar k heb nu ff geen zin om zo lang te typen Haha!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:30

jino is heeeeeeeel ongeduldig als ze bijv nog vast staat met dr peesbeschermers om en ik ga eeerst zadel wegbrengen en ik kom terug heeft ze ze zelf afgedaan.
ze gooit altij heel hard haar stal deur open, als ik die bijv open doe om het halster om te doen gooit ze de deur heeel hard open maar ze blijft wel altijd staan en als ik danbijv wegloop trekt ze de deur weer dicht en weer open en weer dicht

ze heeft een schoenentik (net als ik hihi)
ze ruitk altijd wel even aan mn schoenen of als ik mn sportschoenen aan heb gaat ze de veters dr uit trekken

uuuh oja ze houd het bit altijd nog even vast tot ik zeg laat nou lohos dan laat ze los

nouja eigenlijk is jino nog niet eens zo maf
Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:45

Lois is een en al rare gewoontes Haha!
- met z'n kop tussen z'n poten gaan staan, bovelip laten hangen en scheelkijken als ie "lief" wil kijken
- met z'n voorpoot om een paal draaien alsof ie zo de paal eruit wil trekken om aandacht te krijgen
- in volle galop naar de muur rennen en dan omkijken van "ben ik zo niet braaf"
- sliding stops en rollbacks maken als ik hem losgooi in de bak om merries te imponeren
- alle knopen die je maar kunt verzinnen losmaken en vervolgens heeel onschuldig met z'n kop de kruiwagen met voer induiken
- kuilen graven als ie vaststaat en ik geef hem even niet genoeg aandacht
- in het bos bij wildvreemde hondenbezitters om hondebrokjes gaan schooien
En ga zo maar even door....

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:49

kvika hinnikt altijd naar alles en iedereen ( vooral eten Haha! )

na het eten gaat de altijd gapen ( zo en nu een tukje doen *LOL* )

als ik haar deken om doe steekt ze bijna altijd haar hoofd er zelf al door ( de schat Pling )

tijdens het rijden als iemand vrolijk haar naam roept gaat ze gelijk rennen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:35

queen:
hinnekt als een man
behalve met voeren
queen begraaft eigen mest
als ze brokken heeft gegeten gaat ze zichzelf onderkwijlen??
is gelijk verliefd op andere paarden als ze er een keer me in de trailer heeft gestaan kan ze al nie meer zonder
als ze weigert gaat ze altijd met haar hoofd naar beneden om te kijken wat er nou precies staat
ze weet alles beter en leest ook altijd mee met het staartje weet zij ook watz e beter moet doen

maar verder is het een heeeeeel normaal paard hoor *LOL*

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:40

Evita; ze maakt altijd een kussentje van haar stro.. een heeel hooog kussentje zodat de rest van de stal bijna leeg is haha!! en er staat 1 lege emmer voor de stal (staat er al onwijs lang) en daar moet ze altijd even met haar neus in.. terwijl ze best weet dat er niks te eten zit in die emmer!

Funnyboy; pakt het zweepje in z'n mond en laat NIET MEER los! en in de winter als ik thermoboots aan heb maakt ie altijd met z'n mond de klitteband los. of hij kan zijn eigen peesbeschermers af doen. en een rottrucje, hij pakt het touwtje van mijn jas vast en dan laat ie het schieten (auw als ie in je gezicht komt!)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:42

Haha leuk dit *LOL*

Jur gaat als ze boos is altijd heel hard gapen, uit frustratie, helemaal met haar tong uit haar mond enzo.
Verder maakt ze alle touwen los en als je met haar wandelt pakt ze ook het touw vast.
Verder grijpt ze Razinda altijd als die over de box hangt met haar koppie, dan gaat ze door het open stukje boven de voerbak met haar neus en probeert ze Razinda te bijten, maar die reageert helemaal niet.
Verder kijkt ze ongelooflijk verwaand als je met een pluk hooi aan komt zetten en dan trekt ze dan in 1 keer uit je handen.

Razinda trekt altijd enorme pruillippen.
Verder maakt ze ook haar touwen los en pakt alles vast.
Als je bukt dan gaat ze je staart vastpakken.
Als ik met haar in de bak ben en ik ben aan het uitstappen, dan wil ze hinneken naar de andere paarden, maar het enige wat eruit komt is een heel zielig gepiep.

Er is vast nog veel meer maar ik kan er nu even niet opkomen!