Daar komt het winterhaar weer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Daar komt het winterhaar weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 21:19

vandaag lette ik er op maar een pony waarmee ik rijd komt dus weer merkbaar dikker in haar-->winterhaar dus.
eigelijk heb ik er een beetje een hekel aan. sommige zien er wel uit als beertjes maar om te poesten en droog te rijden...
en dan nog die ruiperiodes. Ik kijk al weer uit naar de zomer

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:42

die van is ook al wer lekker aan het ruien en weer overtollig haar aan het aanmaken. Waarschijnlijk dit jaar scheren, dan maar een "lelijk beest" maar wel zo practisch.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:53

Par staat al een paar dagen binnen, en moet zeggen dat ik nu al het verschil merk met vorig jaar...toen was er geen doorkomen aan.
Binnenkort de deken erop en lekker verwend stalpaardje spelen dit jaar...

Vin het wel een lief gezicht..maar arme beest staat gewoon uren zeiknat onder een zweetdeken net als vorig jaar..is ok geen pretje.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:56

oww de shets krijgen ook al hun wintervachie... zo lief Lachen ik ging net fotos kijken van vorig jaar in de sneeuw, van die wollige dikkie Lachen Lachen maar in het voorjaar als alles er weer afvalt.... phoe das wel een ramp

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:05

Lang leven de dekens Haha!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:06

Merkte het vandaag voor het eerst met poetsen...Dat wordt wat Cool

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:13

Ja het staat lief maar verder is het alleen erg onpraktisch. Pjelk is mijn `sportpaardje` die ik ondanks zijn Fjord zijn wel door ga trainen in de winter. Om dat moelijk te maken ga ik hem net als vorig jaar weer in het stengenmodel scherwen en krijgt hij als het vriest een dekentje op. Soms heb ik ook wel zin om Beau te scheren (alleen borst en onderkant hals bv) omdat hij dan ook swinters doorwerken kan. Maar aangezien hij de hele winter in de open stal plus uitloop verblijft is dat toch te koud.
Hoe dan ook, ik zie liever gladde glimmende korte zomervelletjes !

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:16

Vandaag bij poetsen ging er weer behoorlijk wat zomerhaar mee. Ik werd ook zowat een tinker:P
Ik vind het wel lief hoor, zulke bolletjes wol. Voor hun is het praktisch, inde winter zal er toch wel niet veel van rijden toe komen omdat het zo donker is of het regent of vriest en de buitenbak is nu al snel een modderpoel. Laat hun het maar lekker warm hebben in de wei en op stal in de winter, dat rijden mag dan wel een poosje stil staan hoor.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:21

Vind het niet zo erg. Mijn mooie zwarte paardje is deze zomer door de zon helemaal bruin geworden. Merk dat ze nu weer donkerder wordt! Nog even en ze is weer zwart.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:46

Ivanka laat ook weer behoorlijk wat haren in mn borstels achter ja Knipoog
Wilde eigenlijk vroeg met de deken beginnen, maar de dekens die ik heb zijn te dik voor nu en ik heb eigenlijk geen goede deken op het oog, waarvan ik zeg van 'oeh, dat zou een goede voor nu zijn!'
Welke hebben jullie erop liggen dan?

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:09

Ilse schreef:
Lang leven de dekens Haha!

Inderdaad!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:21

Destiny staat tot 1oktober op het land,ik moet haar daarna dus wel scheren.....
En dat vind ik bestwel k*t want ze was al zo bruinig door de zon en strax met scheren is ze bruin....
Huilen Huilen Huilen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 00:26

Tinne schreef:
Citaat:
Welke hebben jullie erop liggen dan?


Elke keer wat anders. 's nachts 300 gr. (al aantal keren gewassen, dus stuk minder warm) vanochtend niks, (was mooi weer), 's middags zomerdek, na het rijden fleece, toen weer zomerdek, en vanavond de dikkere staldeken weer op gedaan... O, en ik heb mevrouw ook nog op stal gezet als het begon te regenen en er weer uit gedaan toen de bui voorbij was (en dat 3x) Leuk he, paard aan huis, maar je bent er de hele dag ook mee bezig...

waterkippie2

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 02:01

Ach ik kan me niet druk maken om een wintervacht!
Ik stap wel watlanger uit hoor!
Heb er weinig behoefte aan om een naturlijk iets te verstoren...
En een beertje = juist stoer Haha!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 02:42

whisje word ook een beertje Nagelbijten / Gniffelen

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:06

Oh heerlijk wintervacht, en dan zonder zadel gaan rijden, echt een kussentje en lekker warm in de winter

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:16

Gewoon lekker een 200o grams dekentje erop. Lachen
Heb er nog te koop voor mensen die er nog een (of drie Tong uitsteken) zoeken. Lachen

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:52

Baloe staat sinds n dag of 3 onder deken Lachen
Een regendekentje, omdat hij overdag wel op weiland staat! En scheren dat krijg ik n muisjesgrijze knol, en das echt niet mooi Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:56

jaah oh das zo irritant winterhaar! dan krijg je al da aangekoekte strond er haast niet van die hakken af Haha! najah.... ik zie iig weer uit naar de zomer!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 20:56

wel lief maar lastig als je moet rijden. een paardje waar ik vroeger mee reed was elke winter een echt beertje + wit en dan lag hij snachts neer in zn stal met het gevolg dat alles aangekoekt was aan zn buik en dat kreeg je echt niet meer af enkel met de waterspuit maar dat kan je niet doen als het vriest hé. en hem scheren wilde de eigenaren niet. idd dekens helpen wel.

Romeertje

Berichten: 120
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:07

waterkippie2 schreef:
Ach ik kan me niet druk maken om een wintervacht!
Ik stap wel watlanger uit hoor!
Heb er weinig behoefte aan om een naturlijk iets te verstoren...
En een beertje = juist stoer Haha!


iederdaad zo denk ik er ook over Knipoog Het wordt dan weer mij tedybeertje Lovers

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 15:00

wat wel handig is, is zo een solarium. en dat komt lekker op stal, dat vind ik wel iets handig dan zit je geen uur uit te stappen voor ze droog zijn. als je maar een paardje rijd is dat geen probleem maar rijd je er meerdere op een dag zo'n stuk of tien dan kan je dat wel gebruiken denk ik.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:12

Dat wordt heel lang uitstappen Haha!
Passion krijgt geen deken op en wordt weer een teddybeer, en zweet erg snel. Dan maar wat langer uitstappen en minder rijden, heb ik tenminste wel een lekker hard paardje Cool

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:21

heb het ook al gemerkt dat mijn paardjes langer in het haar komen, maarja ze staan op dit moment ook nog dag en nacht buiten.
word lekker veel poetsen en lang uitstappen

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:46

het enige wat ik kan zeggen: mijn paardje begint ook al aardig te verharen en als het kouder word krijgt tie beslist een winterdeken op> ma hij ziet dr wel heeeeel schattig uit met die dikke vacht>> net zoon wollig beertje Lachen egt sjattig!! Lachen
kus machogirl