Rex is naar Someren geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Rex is naar Someren geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 16:56

Twee jaar geleden was Rex voor het eerst kreupel. Hij was toen negen jaar oud.. Toen het maar niet opschoot is m'n moeder met hem naar Someren geweest en hij bleek artritis te hebben http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=252187&highlight=#252187 Na de injecties heeft hij lang stil gestaan. Daarna heeft hij twee jaar goed gelopen, maar een paar weken geleden was het weer raak, hij liep weer kreupel.. We gingen er vanuit dat hij weer een ontsteking in zijn gewrichtskapsel zou hebben maar om het zeker te weten is mijn moeder vandaag toch maar weer met hem naar Someren gegaan. Eerst wat laten draven en de buigproef, na drie passen draven mocht hij weer stoppen want hij liep echt heel erg kreupel. Er is een echo gemaakt en hij bleek een peesblessure te hebben. Ze adviseerden om hem op stal te zetten, maar daar kan hij absoluut niet tegen, hij is gewend om lekker elke dag op de wei te komen en bijna elke dag gereden te worden. Twee jaar geleden werd hij echt super chagrijnig en het werd bijna onmogelijk om met hem te stappen, hij kreeg streken die hij nog nooit gehad had. Mijn moeder wil hem nu gewoon elke dag op de wei hebben. Het risico dat zijn pees weer beschadigd is natuurlijk erg groot, maar dat gedraai en gemep op stal is er ook absoluut niet goed voor en het zou ook gewoon zielig zijn voor hem om als maar op stal te staan, dat kan je hem gewoon niet aandoen. Het is eigenlijk best een opluchting dat hij nu geen artrose heeft ofzo, want daar zat ik toch wel aan te denken.. Dit kán in ieder geval genezen. Ik hoop dat het goed geneest Scheve mond

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:38

Ik hoop dat het weer helemaal geneest en alles weer goed komt.

Niets is fijner dan een paard daat weer lekker is toch? Knipoog

Succes de eerste tijd!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:50

Jeetje. dat is ook niet leuk. Rex kan inderdaad niet op stal blijven staan. Dat gaat volgens mij echt niet goed.

Geef hem maar een extra knuffel van me.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:04

Die bruine van mij heeft eens op haar achterbeen een trap van een ander paard gehad, pezen waren aan elkaar verkleefd, advies: afmaken of pensioen of als ik het toch nog wilde proberen 2 mnd op stal houden. Mijn hoefsmid kwam daarop in opstand en heeft een hartig woordje met de DA gewisseld (maar volgens mij was het meer een monoloog Haha! ) In overleg was daarna het advies 4 mnd op de wei en nog eens scannen. Die wei-rust heb ik zelf 6mnd van gemaakt + een heleboel potten antiphlogistine zalf + brandnetel en kamillethee door de zemelen. De scan daarna was helemaal goed! Ook nooit meer last van gehad, het is zo'n 7-8 jaar geleden nu.

Sommige paarden kunnen er nu eenmaal niet tegen om op stal te staan, die van mij breekt de boel af of hij gaat rondjes lopen-wat natuurlijk nog slechter is voor het been !!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 11:40

Wat fijn zeg dat het weer goed gaat met je paard, Mist. Stalrust is natuurlijk ook zo onnatuurlijk als ik weet niet wat, daar maak je een paard nou eenmaal niet gelukkig mee.. Maar ja, mij zou je ook niet gelukkig maken als je me maanden op zou sluiten, terwijl ik zou barsten van de energie..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:43

Heike schreef:
Geef hem maar een extra knuffel van me.

én van mij ook.

Wat een pech zeg... Boos!
Hopelijk geneest het. Beterschap voor Rexje en sterkte voor jullie Ach gut

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:37

Je kan ook een paard vind ik niet alleen maar op stal houden, dat vind ik gewoon zielig, maar lijkt me moeilijke keus.
Veel suc6 met je paardje!

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:44

Veel succes ermee Amina!!