Welk Discipline wekt jouw belangstelling?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Welk Discipline wekt jouw belangstelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 22:31

Op bokt leer je mensen kennen die met verschillende disciplines van de paardensport te maken hebben.

Zelf rijd ik hoofdzakelijk dressuur en maak ik buitenritten als afleiding zo een paar keer per maand.
Springen vind ik ook leuk. Zo af en toe nemen we ook een sprongetje en ik ben zelfs aan het overwegen om zelfs een keer in de twee weken springles te nemen...

Maar waar ik door bokt eigenlijk steeds meer belangstelling voor heb gekregen is endurance. Sommige bokkers kunnen daar zo heerlijk enthousiast over vertellen, dat het mijn interesse getrokken heeft.
Ik weet wel, mijn paard zou daar waarschijnlijk niet zo geschikt voor zijn, maar dat geeft. Interesse voor hebben betekent nog niet dat ik het ook daadwerkelijk ga doen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die door Bokt interesse hebben gekregen in een andere discipline van de paardensport dan waar je jezelf mee bezighoudt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:36

Zeker !
Dressuur heeft sowieso mijn interesse.
Springen ook, alhoewel je me niet makkelijk springend aan zult treffen Knipoog
Endurance lijkt me ook een leuke sport (niet om zelf te beoefenen maar wel interessant) en hetzelfde geldt voor mennen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:49

Ik heb hetzelfde als jou, Mickey.
Als ik zie wie er allemaal laatst ook weer geweest zijn, word ik erg nieuwsgierig en zou de sfeer wel willen proeven.... Dat heerlijke ongedwongen...

Verder blijf ik het prschtig vinden om naar hoge dressuur te kijken.... daar kan ik echt heel blij van worden....

Zelf rijd ik het liefst dressuur, spring van tijd tot tijd. Gaat steeds beter en ik zit er over te denken om het zelfs echt erbij te gaan doen.... Maar ik ben niet zo'n held in springen. Maar mijn paard gaat het steeds beter doen en vind het echt leuk. Dus ik doe gewoon mee... en ik pak het redelijk op... Nagelbijten / Gniffelen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:50

dressuur was ik zowiezo bekend mee maar het heeft me nooit en te nimmer aangetrokken, nu vind ik het wel interresanter
ijslanderen, dat gevoel word steeds sterker mede door bokt
en zeker endurance vind ik door bokt erg interresant gewoprden

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:56

Ik rij vnl buiten en dressuur (en af en toe een sprongetje). Endurance zat ook al in de gedachtengang, maar dat komt zuiver doordat er elk jaar bij ons op stal een Endurance georganiseerd wordt (en wij dus elk jaar al posten aan het bemannen waren, helpen opbouwen, noem maar op: meerijden is de eerstvolgende logische stap Lachen ). Een sprongetje komt ook nog voor (hoewel te weinig naar mijn smaak).

Ik was ook al geintresseerd in NH, hoewel ik daar in praktijk weinig mee doe (zit wel in de planning om te beginnen met Level 1 van Parelli).

Zaken waar ik via Bokt in geintresseerd ben geraakt:
- meer springen, niet af en toe een sprongetje, maar echt een parcours. Wellicht een keer een heuse B wedstrijd (maar goed, hoe dit het beste aan te pakken....?)
- SGW: niet dat ik het durf maar als ik die foto's zie en de verslagen lees lijkt het me enorm gaaf. Eerst maar eens een springparcours afleggen en dan zien we verder.
- Rijtechnische theorieen: gevoelsmatig koos ik altijd al een bepaalde benadering en instructie die daarbij hoort. Nu blijken er gewoon allerlei theorieen te zijn over het dressuurmatig rijden (LDR? nooit van gehoord voordat ik op Bokt kwam Lachen ). Vanuit dat oogpunt vind ik de clinics die gegeven worden ook zo leuk: gewoon even kijken hoe een ander dit aanpakt.
- laatst de topics over de instructieweken in Ermelo. Iets dergelijks lijkt me ook enorm gaaf. In 1 week tijd veel disciplines en veel instructie.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:10

endurance!! zeker weten!! ik heb het via hier leren kennen (ja wist wel wat het was), vind het magnifiek.

verder doe ik alles al een beetje. zou wel graag eens een oefencross rijden. en terug gaan ijslanderen...!

nh/vd wat minder, maar heeft me ook wel aangesproken.

die in ermelo vond ik ook supergaaf. ik zou me eigenlijk (door bokt dus) willen doorwerken op veelzijdig vlak met nadruk op springen, met goede dressuurbasis en werken aan de lengtespieren.

wat apple zegt, LDR wat is dat? en nu na al die theorieen etc... nieuwe dingen leren, en zelf kijken wat je zal gaan toepassen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:11

Ook endurance. Ik ben altijd al een buitenrijder geweest en wist eigenlijk het bestaan van endurance niet, maar ben nu 2x op een wedstrijd geweest, heb er door het groomen met mijn neus bovenop gestaan, heb ontzettend veel informatie erover gelezen en wilde ook heel graag met Tinka starten dit jaar, maar dat is er helaas niet van gekomen. Maar nog steeds zou ik het erg graag eens proberen
Ook krijg ik steeds meer zin om dressuur te gaan rijden, om eindelijk zelf ook eens wat bij te leren op dat gebied, dat is er de laatste jaren niet echt van gekomen.
Dus beide trekt me wel, maar als ik zou moeten kiezen, dan zou ik vast voor endurance gaan

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:47

Ben nu de endurance ingedoken. Verder vind ik wedstrijden niet zo nodig, maar die sport, daar wil ik mee door.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:07

DRESSUUR als 1e, springen als 2e, maar SGW lijkt me zoooooooo gaaf!

sinds ik crossles heb gehad in Ermelo tijdens de trainingsweek, en ik merkte hoe gaaf mn paard het vond, lijkt het me zo gaaf!!

ook endurance lijkt me heel leuk!

en gewoon buitenrijden natuurlijk ook

(ben gee dressuurmuts haha afgelopen jaren wel te veel dressuurmuts geweest ivm lastig paard, met mn pony deed ik ook alles!maar t lastige paard is nu relaxed aan t worden )

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:08

Ik ben eigenlijk meer een springruiter maar van dressuur rijden kan ik ook echt genieten.
Cross heeft mijn belangstelling eigenlijk wel gewekt als ik al die leuke foto's van crossmonster zie.
Dat lijkt me wel iets om ook te doen.
Maar endurance lijkt me ook wel leuk om te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:13

Dressuur is voor mij de hoofdmoot en daarna springen, voor mezelf dan. Behalve die kijk ik ook graag naar sgw, maar dan wel die mooie internationale terreinritten en ik kijk graag naar 4-span marathon.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:16

Het IJslander rijden is absoluut mijn ding Lachen. Vooral het "sleutelen" aan gangen vind ik heerlijk om te doen. Of het nou een stijve vijfganger is die niet draaft...of een erg zware vierganger waarbij je de tolt eruit moet persen....maakt niet uit...als het maar meer kan dan 3 versnellingen Knipoog

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 05:37

Western Haha!
Ik ben er pas 1,5 jaar mee bezig maar het bevalt goed.

Soms heb ik nog wel heimwee naar mijn dressuurtijd (de wedstrijden waren veel dichterbij)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:22

Nee,
voor mij is er niets verandert.
Ik had altijd al veel intresse in dressuur en springen voor ik op Bokt kwam, verder had ik voor die tijd ook al een endurancerit achter de kiezen alsook een paar sgw's.
Mijn ouders mennen al jaren dus ook die kant ken ik van dichtbij.

Ik ben alleen wat sceptischer geworden ten opzichte van VD en NH.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:50

Dressuur heb ik altijd al leuk gevonden.
Laatste tijd is daar western bijgekomen, stoere zadels en hoofdstellen en de hele zooi erbij Haha!

Ga Par ooit nog weleens helemaal in het western slepen, al is het alleen nog maar om te zien hoe stoer het staat Cheese!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:58

Het marathon rijden. En dan het liefst meer-span. Ik had er eerst helemaal niets mee en nu is dat echt een droom van mij geworden.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:05

Sjuimpje schreef:
Ik ben alleen wat sceptischer geworden ten opzichte van VD.


Nou, dat heb ik ook.
Verder was ik al enthousiast over dressuur, maar door Bokt ben ik wel kritischer en fanatieker geworden!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:12

ik ga ter kennismaking een keer endurance starten (Wanroy oktober) maar verder blijft mijn hart waar het altijd al was (sgw, springen, dressuur, in die volgorde).

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:24

ik deed zoieso al vaak aan dressuur,springen en mennen, maar nu lijkt endurance me ook heel leuk. Ik maak wel eens bosritten waar mooie sprongen staan maar da's natuurlijk lang niet te vergelijken met echt endurancerijden. lijtk me echt gaaf. al heb ik het het goede paard niet voor denk ik, (ze is al ouder, weinig conditie dus....)
een discipline waar ik vooral minder enthousiast over geworden ben is dressuur. er is zoveel gekibbel over, nee dan vind ik springen mennen en lekker buitenrijden toch het leukste.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:35

xxappiexx, bij endurance wordt er niet gesprongen, wel bij sgw.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:43

Ik denk sgw, maar dan wel op laag niveau. MAar het oefenen gaat niet echt handig. weinig gelegenheid om hier te kunnen galopperen buiten, (zowiezo buitenrijden moet veel op het asfalt hier) en we hebben geen gelegenheid om te springen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:48

Desiree, een gezond paard dat 5 * in de week getraind wordt en regelmatig een parcoursje springt kan zo een B cross lopen (qua conditie), daarvoor hoef je echt geen talloze kilometers galopwerk te doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:58

Dan moet ik wel iedere week op springles en dat moet ik doen met iones, want met mijn onbetrouwbare paddy lukt het me nog niet. Maar het lijkt me wel ontzettend leuk hoor!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:14

Niet zozeer door bokt, maar toch Western, endurance en mennen

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:22

Normaal de drafsport, door bokt wat meer endurance. Ik rij op twee dravers die allebei een goed uithoudingsvermogen hebben, dus misschien ooit.... Tong uitsteken Een van de twee is ook een vijfganger dus gangenpaarden ben ik me ook wat meer in gaan interesseren