De winter begint, aso lui komen tevoorschijn!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

De winter begint, aso lui komen tevoorschijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 21:06

Nou, dat ging weer lekker vandaag!
Ik was vandaag eens lekker vroeg klaar met werk, om 16.00 omdat ik van de week had overgewerkt. Dus ik met mijn vriendin/collega Camilla naar stal waar ze vandaag haar proefles zou krijgen, met het paard van een andere vriendin die Camilla bij gaat rijden. Ze waren lekker alleen in de binnenbak. Bleek vlak daarna ponyclub te zijn, grrr... Boos! dus ik dacht, dan ga ik daarna wel. Dus wij rustig afgezadeld, en Koortje klaar gemaakt. Kom ik bij de bak, bomvol!!! Had een of andere idioot bedacht eens een springlesje voor pony`s in te lassen! Bak ramvol pony`s met kindjes die denken te kunnen rijden, en langs de kant moeders die nog veel erger denken dat de kindjes kunnen rijden. Frusty Stoom uit je oren Je kent het scenario wel... Dus ik keipissed, ben naar de buitenbak gegaan in de miezerregen. Niet te doen, een groot zwembad! Dus ik weer terug de binnenbak in, bijna een dik wijf omver geduwd met Kore Nagelbijten / Gniffelen omdat ze na drie keer vragen nog niet aan de kant ging (hoor ik achter mn rug verontwaardigd gemompel, dus ik zeg terug dat ik een paar keer had gevraagd of ik er langs mocht! ). Nou, heb daar drie kwartier wat tussen die rotjong door gehuppeld met Kore die wonder boven wonder echt heel braaf en netjes liep...!
Maar zoiets doe je toch niet!! Met regen weer gaat iedereen binnen rijden, dan kan je het toch niet maken een springles in de binnenbak op te zetten?! De instructeur van de ponyclub was ook pissed off, omdat hij zn ruitertjes het uur daarvoor expres niet had laten springen ivm minder ruimte met de regen. En diezelfde ruitertjes gingen dus het tweede uurtje gewoon door met het springen van die hindernissen met een man die amper verstand van paarden heeft... Sigaar
Enfin, ik kan nog wel even doorgaan, maar het zal de winter nog wel vaker voorkomen. Stel aso rotlui, bah!!!!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:12

tsja, lijkt me ook erg k l o t e.
Wij hebben alleen een buitenbak, da's ook wel jammer in de winter! Soms net een zwembad (zoals vandaag..)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:14

Ach, je hebt iig droog kunnen rijden...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:16

Gelukkig zijn er bij ons op stal vaste tijden dat er lessen worden gegeven....Want het is idd wel heel erg balen als je eerst een lege bak ziet en dus lekker wilt gaan rijden,eenmaal klaar zie je een hoop hobbelende kindertjes die ongelplande springles volgen....

Gelukkig heb je ondanks alle ergernissen nog lkkr gereden Knipoog

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:17

Humm, kan me voorstellen dat je echt pissed was!!!
Maar je hebt in ieder geval gereden, zal alleen maar niet meer vragen hoe...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:19

dat is wel vervelend zeg!
hopen voor je dat het niet al te vaak voor komt!

gelukkig hebben wij 2 binnen banen en 1 buiten! 1 binnenbaan is bij ons voor de lessen en de andere voor de pensionpaarden/pony's Haha!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:22

Gelukkig hebben wij alleen een buitenbak. Ook als het regent. Binnen rijden.............getsie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:14

En met de aso-rotlui komt ook de intolerantie weer voor den dag.... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:49

ik zie dat je ook in Breugel woont. Voor het zelfde geld als dat je nu betaalt kun je bij Wim van Osch gaan staan. Heb je ook een binnenbak. staat je paard nog lekker dichterbij ook. Bij Wim staan hooguit 3 ponies op stal, de rest zijn allemaal volwassenen. Ook het rijniveau ligt daar wat hoger.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:56

Dat is echt k*t, maar ja beter droog dan zeiknat Toch??????

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 15:56

Desiree schreef:
ik zie dat je ook in Breugel woont. Voor het zelfde geld als dat je nu betaalt kun je bij Wim van Osch gaan staan. Heb je ook een binnenbak. staat je paard nog lekker dichterbij ook. Bij Wim staan hooguit 3 ponies op stal, de rest zijn allemaal volwassenen. Ook het rijniveau ligt daar wat hoger.


Bij van Osch vind ik de regeling met het al dan niet op de wei zetten wat minder. Had gehoord dat je dat zelf moet doen ofzo, en de weides zijn er ook niet echt veel beter als in Nederwetten... Verder ken ik het niet echt daar, dus wat ik zeg kan niet kloppen. Ik meende namelijk ook dat het stro daar nogal zuinig uitgedeeld wordt? Kore staat nu onder het stro op een dikke laag zaagsel, maar dat zie je niet. Je voelt het wel, ze heeft altijd een kurkdroge schone stal. Heb het bij Van Osch wel eens anders gezien... Verder is het inderdaad dichterbij, maar die 5 minuutjes in de auto maken me niet zoveel uit...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:17

Tja, Ik ken het probleem. Wij hebben 2 binnenbakken maar dat je nou kan zeggen dat je s'avonds binnen kan rijden. In de ene bak is altijd manege les en aan de andere kant moeten ze altijd springen (en de meeste spring ruiters bij ONS hebben het motto prikkers moet je overhoop rijden).
En stel dat je ergens in kan rijden is vaak de bodem ook nog zeer slecht...

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:55

Jetta schreef:
Gelukkig hebben wij alleen een buitenbak. Ook als het regent. Binnen rijden.............getsie!


zeg je dat met -10 nog steeds, als jij buiten niet kan rijden en de rest binnen wel?

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:58

Jetta schreef:
Gelukkig hebben wij alleen een buitenbak. Ook als het regent. Binnen rijden.............getsie!
wij ook, ben het met je eens

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:51

newforestlover"]
[quote="Jetta schreef:
Gelukkig hebben wij alleen een buitenbak. Ook als het regent. Binnen rijden.............getsie!


zeg je dat met -10 nog steeds, als jij buiten niet kan rijden en de rest binnen wel?
[/quote]
Hey laat dat nou Knipoog Ik ben al zo gefrustreert dat ik geen (binnen)bak heb, dus dan moeten wij even lekker hier de binnenbak afzeiken; watjes Haha!
Trouwens echt niet kunnen rijden heb ik niet zo vaak meegemaakt.