Het bos in?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 12:05

Wat voor "hobbels"moeten jullie allemaal nemen om lekker te kunnen buiten rijden? Wij boffen, rijden na 100 mtr. zo het bos in, maar je hoort wel eens andere verhalen, half uur over de harde weg en zo....
Ik ben benieuwd!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:10

Bij ons thuis einde van de oprit linksaf,
over een rustig weggetje,
ca. 300 meter verder sta je in het bos!

Maar......
Sinds een paar maanden hebben we een vluchtheuvel!
Schijnen gevaarlijke obstakels te zijn die je in één hap opslokken Koe

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:12

Ik zet mijn paard in de trailer, rij 5 kwartier en kom dan in Soest aan bij Suzanne waar ik heerlijk in het bos kan rijden! Haha!

Helaas heb ik geen bos in de buurt, alleen maar saaie polderwegen! Verdrietig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:42

Op het ene land sta ik bijna aan de rand van het bos. en in het andere land moet ik de weg over en dan sta ik in het bos Knipoog ..........veluwe trail!!!!
Sta eraan maar ik heb het nog nooit gereden Frusty

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:11

Ik geef geen commentaar *LOL*
Of toch... Haha!
Een kwartiertje, hangt er vanaf waar ze in de wei staan, en ik ben op het strand. Op het moment al in 5 minuten, ook iets van 2 minuten ofzo en ik ben in bos of duinen!
Eigelijk kanik altijd direct goed rijden, het is hier perfect!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:17

Hier in Houten (bij Utrecht): alleen maar weilanden en geen bos, niet echt lekker buitenrijden dus. Amelisweerd zou nog kunnen, maar dat is een p*kke-eind weg en onder drie tunnels door en over vier bruggen heen ofzo. Frusty

In Twente, waar mijn ouders wonen: de straat uit en dan begint 200 meter verderop het Hollands Schwarzwald (veel bos), dat overgaat in de Friezenberg (veel heuvels en zandpaden), het Elsenerveld (veel heide) en de Sallandse Heuvelrug, voor het gemak ook wel Holterberg genoemd (van alles wat). Altijd heerlijk om daar te rijden, heb afgelopen weekend weer genoten! Party!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:38

Stukkie weg met redelijk wat verkeer (300 m?) en dan lange rustige weg, helaas komen daar veel boeren langs met van die enorme enige maismaalmachines of zoals van de week scheurend met trekker en noe ff roepend als je hem tot een iets rustiger tempo maant 'als je je paard niet aan kan, mot je er niet mee op de weg komme'....Fijn. Vroeger had ik ook al last van die beoren due een fazant neerschoten als je net drie meter van ze af stond. Zelfde opmerkingen kon je verwachten.
En dan hebben we het nog niet gehad over op scooter/brommer scheurende pubers die effe extra gas geven, kods die uit de bosjes komen rennen 'paardjes!!!' gillend etc....

Maar ik blijf stug elke week naar buiten gaan hoor!! Haha! Haha! Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:50

Ik woon in de polder, maar ik zet t paard in de trailer en hoef dan maar een kwartiertje te rijden.
Naar Bergen, Egmond, Castricum etc. Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:53

Waar woon jij dan Anneke? (Ben even nieuwsgierig). Ik zit ongeveer een half uurtje van Bergen etc. af.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:01

van mijn huis ben je stappend binnen een kwartiertje in het bos. Als je gaat draven 5 minuten.

VAn de stal waar ik werk is het 2 minuten stappen. alleen zitten er in dat bos nogal veel dazen dus gaan we in de dazentijd altijd iets meer richting garderen.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:02

Citaat:
Op 2001-09-25 13:17, schreef Karin:
Hier in Houten (bij Utrecht): alleen maar weilanden en geen bos, niet echt lekker buitenrijden dus. Amelisweerd zou nog kunnen, maar dat is een p*kke-eind weg en onder drie tunnels door en over vier bruggen heen ofzo. Frusty




je kan de put op daar ben ik binnen 5 min jij binnen 1min

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:08

Yep Thirz, maar vanaf maandag niet meer... Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:08

Het stalterrein af, linksaf en dan ben je al op de hei! Je kunt ook rechtsaf, drukke weg oversteken (met stoplichten en veel aardige buschauffeurs die je over laten steken), klein stukje langs het fietspad en dan ben jij op de ander hei, kun je doorrijden tot aan de Lage Vuursche of zelfs nog verder.
Naar het bos is ruim 20 minuten rijden, maar dat zijn dan wel 20 minuten over de hei, dus dat is goed te doen. Wel een enge spoorbrug over.
Ideaal dus! Stap altijd uit op de hei als het nederlandse weer dat toe laat. En natuurlijk heel veel buitenritten.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:09

Ja, wij zitten hier ook in de polder, maar dat is heel goed buitenrijden hoor, nou heb ik mazzel dat Nena nergens van onder de indruk is, dus is het lekker rijden *LOL*

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:19

Eeehh, langs een drukke weg, over een brug die tanden heeft en die van paarden houdt Extreme duivel dan over stuk grasveld, dan rechtsaf, een stukje over het fietspad en dan ben ik in het bos. In stap ongeveer een half uur. Het bos is weliswaar verboden voor paarden, maar dat houdt mij niet tegen Extreme duivel

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:29

eerst het erf af ,hek door dan via de stoep naar rechts een klein stukje stappen (afhankelijk van wie ik bij me heb erop of ernaast ),de bocht om gauw voorbij de noodwinkel (glasbak rammelende winkelwagentjes) en voorbijscheurende auto's of nog veel erger de bevoorradingsvrachwagen die halve berm meeneemt en als je niet uitkijkt jouw erbij Extreme duivel en dan eindelijk de rust van het proostmeergebied

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:50

moet eerst een kwartiertje met de trailer.
bij ons in de buurt heb je alleen maar weilanden en harde weg.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:31

Wat dat betreft heb ik het wel getroffen, na 10 meter sta ik in het bos Haha!

Floor
Berichten: 54
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:57

met 2 m sta ik in ons eigen bos... dat is wel aardig groot, maar ja daar heb ik het nou wel gezien maar als je de andere kant op gaat ben na 400 mtr in het grote bos.. en dan zit er na 1 weg tussen en dan heb je 10/20/30 km bos achterermekaar...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:31

Ik kan helaas nie meer in t bos rijden omdat we dan een weiland over moeten steken en die boer word dan kwaad! Boos! Maar naar het bos moet ik 'ons' weggetje uit (weggetje wat alleen naar onze stal gaat) en dan de straat oversteken door een soort landweggetje en dan ben ik dus in dat weiland en die moet ik schuin oversteken en dan ben ik in het bos. maar achter onze stal loopt een weggetje waar je heerlijk een rondje kunt rijden dat duurt ongeveer een half uur en daar ben ik in 5 sec. vanaf de bak Haha!

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:30

Ik heb dan wel geen eigen pony, en tot nu toe nog geen verzorgpony, maar ik rijd op een manege!
De manege is aan het Westerpark gebouwd, waar je vanuit de stallen over een ruiterpad, naar het bos word geleid!
Het is niet al te groot, en er zijn maar 2 routes, maar het is heerlijk rijden, soms heuveltje op en dan weer naar beneden, of wat slingerbochtjes!
Met de manege pony's gaan we nooit naar het echte westerpark, omdat dat gevaarlijk of te ver is ofzo Verward
Weet niet precies.
Je moet dan een weg oversteken waar nog wel eens een beetje vaak een auto rijd, onder een spoorweg als ik me niet vergis, en dan ben je er na circa 100/200 meter.
Er zijn veel heuveltjes, grindpaden of fietspaden, met uitgestrekte grasvelden (soort heide).
Ook lopen daar wat wilde pony's rond.
Het is niet zo super als het klinkt hoor, maar mij lijkt het heerlijk om daar te rijden!
Mijn vriendin Sanneli, gaat helemaal uit Stompwijk met haar verzorgpony ernaar toe om te rijden (ongeveer een half uur of langer)
Doet ze niet elke keer hoor!
Ze moet een lang pad volgen die bijna vanuit Leiden ofzo naar het einde van Zoetermeer leid!
Ik heb het zelf nog maar alleen vanaf de fiets gezien Verdrietig
PP say: c u ltrz

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:33

bij ons thuis is het 2 seconden lopen, aan het eind van de straat maar daar heb ik niet veel aan als het om rijden gaat. Bij onze stal is het hemelsbreed een meter of 100 ofzo, maar je moet eerst de lange oprit af en dan aan de overkant van de sloot weer etrug. Je hoeft geen verharde weg te hebben, en de andere kant op kunnen we naar het kanaal, waar ze van onze oude stal ook altijd rijden(Desiree, Smaxie)

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 19:18

Wij hebben het bos ook wel dicht bij, en het strand ook. Voor het bos in stap zo ongeveer een half uur, of iets langer, maar zeker niet minder! Eigenlijk best wel een pokkeend als je er naast je pony heen moet. Strax kan Fox voor de kar en hoef IK lekker niet meer te lopen. Schijnheilig

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 19:34

Jaloers ben ik op al die mensen die het bos zo dicht bij hen hebben ...
Ik moet zo verschrikkelijk veel moeite doen voor een buitenrit, dat ik bijna geen buitenritten maak.
Maar ja, op iedere stal is het wat .... dus ik heb me er maar bij neergelegd.
Een buitenrit van anderhalf uur kost me in totaal 5 uur of zo.