neus achter de loodlijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:52

hmmm, ik heb zo'n flapdrol die vanzelf achter de loodlijn wilde kruipen, dit loste ik meestal wel makkelijk op door beengebruik (doet ze nu niet meer overigens, naar mijn mening door makkelijker ruggebruik/makkelijker achterhand eronder brengen). Maar om maar even aan te geven dat de paarden er zelf ook een handje van kunnen hebben. Kan eventueel komen door het ontwijken voor een voor hun moeilijke lichaamspositie(?). Kent iemand van jullie dit ook?


AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:49

Ja kijk en dat vind ik dus niet gaan, achter de LL, ik heb daar zelf een beetje een hekel aan. Dat van Anky wist ik niet, en ook ik vind dat het niet hoort hoor, zo'n paard met de kin op zijn borst, maar ze zal wel weten waar ze mee bezig is(?). Maar even over de LL, het is altijd zo geweest dat een paard hierop beoordeeld werd, een paard moest gewoon niet achter maar op de LL lopen. En nu als dat niet gebeurt, wat je natuurlijk vaak genoeg ziet, wordt er nauwlijks op gereageerd! En de juryleden die er op reageren worden dus meteen conservatief genoemd (zo hoorde ik er afgelopen weekend ook weer praten). Dat klopt toch niet meer! We moeten toch echt eens weten met z'n allen wat we willen! Als achter de LL nu ook al wordt getollereerd, dan kunnen we ook gaan trainen achter de LL gaan trainen en dat maakt alles een stuk makkelijker. Anders krijg je dat gezeur van: 'de ene vindt dit en de andere vindt dat...' In de bit (4 nummer terug of zo?) stond een artikel van Bert Rutten, ik kan me grotendeels in zijn mening vinden (zie boven).

Iedereen heeft natuurlijk hier weer verdeelde meningen over, maar daar zijn deze forums dan ook weer zo handig voor, toch?

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:07

Ik weet van mezelf ook wel dat ik af en toe mijn paard achter de LL werk, maar nooit trekkend en nooit dat kin op de borts-effect. Het kan idd goed aanvoelen, zoals hier boven mij al werd gezegt. Ik denk dat het in een zekere zin goed is om even achter de LL te komen en een goede verzameling vraagt, dat het paard zijn achterhand er echt goed onderbrengt, als je dat maar niet te lang en te veel doet. En na zo'n oefening vind ik ook dat je het paard dan even de ruimte moet geven om te strekken of iets in die geest, even weer helemaal lekker los. Of het helemaal goed is of ook zo moet zullen de meningen wel weer over verdeeld zijn, maar ik heb wel altijd het idee gehad dat je een paard hier lekker los en ontspannen mee kan krijgen, mits het ook allemaal in ontspanning gebeurt...!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jorissie, Letje01, miekjuh3, onpaard, Saartjuh_b en 85 bezoekers