Paard stout = 3 dagen geen eten :S:S:S:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Paard stout = 3 dagen geen eten :S:S:S:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 07:36

Ik had zaterdag op de manege een hele rare discussie. Ik stond met iemand te praten over het opvoeden van het paard. En ik had zoiets van, 1 week lang extra streng en duidelijk, en je hebt de rest van de tijd een ontzettend lief gehoorzaam paard...

toen kwam er iemand aan... ja die en die geeft het paard 3 dagen geen eten als het paard iets verkeerd heeft gedaan en dat werkt echts.

Ik had echt zoiets van huh Verward:?:? hoe kan een paard nou de connectie leggen tussen 3 dagen geen eten en stout zijn. Dat ons mensen hoofd zo ingewikkeld in elkaar zit betekend toch niet dat dat bij paarden ook is. een paard kan toch nooit die link leggen tussen stout zijn en geen eten krijgen....

Ik zei dat dus, zij zo... ja maar het helpt echt, na die drie dagen is hij hartstikke braaf....

Ik dacht van.... ja, gek he als je 3 dagen geen eten hebt gehad en je dus helemaal geen energie meer hebt om te gaan klieren...

wat vinden jullie hier nou van, daar klopt toch niks van?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 07:37

te gek voor woorden. Veel meer kan ik er niet over zeggen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 07:41

Als je gewoon normaal consequent bent hoef je ook geen week strafkamp te houden, want de voordelen van die methode zie ik ook niet helemaal eerlijk gezegd.

Maar goed, zo weet ik ook wel mensen die, wanneer een paard in het drinkbakje gemest heeft, dit 1-2 dagen laten zitten, zo zou het paard wel begrijpen dat hij dat niet meer moet doen... *zucht*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 07:44

Beetje vreemde oplossing.
Zo heeft er op mijn oude stal ook een paard in pension gestaan wat slechts miniem gevoerd werd omdat zij niet te houden was. Tja, dat kan je ook zien als oplossing.... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:05

Als ik 3 dagen geen eten krijg ben ik ook hartstikke braaf. Kan dan geen pap meer zeggen, ben dan zo moe, vind alles goed dan hoor.

Jemig de pemig. Ken ook iemand die zijn paard een dag geen drinken geeft en dan in een emmer met gaten, zodat hij heel snel moet drinken.

Doet die persoon dat ook thuis? Hopelijk heeft hij geen kinderen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:29

Wat voor iemand is dat nou, die zijn paard 3 dagen niet voert als ie vervelend is geweest... Dat paard begrijpt het verband echt niet! Is gewoon "liever" omdat ie totaal geen energie meer heeft om vervelend te zijn!
Hier kan ik met mijn verstand niet bij, hoor Verward

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:14

Tjonge, hebben die mensen dan geen benul hoe slecht dit voor hun paarden is? Boos! Ik kan mij zo voorstellen dat paarden die 3 dagen geen eten of drinken hebben gehad dan zo schrokken of snel drinken dat ik binnen het uur de veearts kan bellen omdat ze koliek hebben.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:21

Belachelijk! Moeten ze eens bij die persoon doen! Boos!

Hoe lang rijd deze persoon al paard! En hoe oud is ze anyway???

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:34

Sjuimpje schreef:
Maar goed, zo weet ik ook wel mensen die, wanneer een paard in het drinkbakje gemest heeft, dit 1-2 dagen laten zitten, zo zou het paard wel begrijpen dat hij dat niet meer moet doen... *zucht*


Ja, dan hang je toch de drinkbak iets hoger, of je slaat er een plank voor zodat hij niet meer met z'n kont er tegen aan kan gaan staan.

Zou lekker zijn, als ik bijvoorbeeld iets verkeerd deed, dat ik dan 3 dagen geen eten meer kreeg van m'n vriend Verward

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:38

Ik dacht eerst dat het een grap was eerlijk gezegd...Ik ken iemand die gaf zijn paard een paar dagen geen water in de wei, dan kwam ze wel als hij riep Boos! Echt schandalig, maar daar viel echt niet tegenaan te praten (dus dan maar water geven...)

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:39

Wat een rare mensen.
Nou ik zou dat nooit doen met mijn paardjes.
Want dan had mijn merrie nu al 6 jaar geen eten gehad Knipoog

Maar goed ik heb ook weleens gehoord dat niet 3 hele dagen maar 1 week geen eten en drinken gaven dat ze van de manege krijgen.
Maar 1 keer wordtels en een uurtje per dag drinken.
Is volgends mij ook geen oplossing

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:41

Een paard heeft iedere dag voldoende ruwvoer (hooi etc.) nodig om zijn darmen op gang te houden. Als je dan opeens weer gaat voeren krijgt het paard ontzettende krampkoliek.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:55

Sjuimpje schreef:


Maar goed, zo weet ik ook wel mensen die, wanneer een paard in het drinkbakje gemest heeft, dit 1-2 dagen laten zitten, zo zou het paard wel begrijpen dat hij dat niet meer moet doen... *zucht*



Dan zou Viking nu een hele mesthoop op zijn drinkbak moeten hebben Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 11:40

Ja belachelijk he, ik kan er ook niet met mijn hoofd bij. Maar het meest vreemde is nog! Dat mens rijd echt al KEI lang paard, is een officieel instructrice en geloof mij, ze geeft ook echt GOED les!! ze is echt heel goed, daarom vond ik het al zo vreemd dat dat meisje zei dat die vrouw dat deed Verward

Ik vind het ook echt verschrikkelijk... paard snapt dat toch niet Verward

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:43

Het lijkt me heel stug hoor dat dat waar is.
Iedereen die maar een beetje meer verstand heeft van paarden dan gemiddeld (als zij officieel instructruce is heeft ze dat ook) weet dat dat ontzettend gevaarlijk is.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:46

verschrikkelijk!!!!!!!!
hetzelfde toen mijn vorige pony ziek was zei iemand, dan moet je haar nu inrijden, want ze heeft niet veel bij te zetten dan leert ze het sneller...
Nee dank je, ik verdom het om zo met dieren om te gaan.. dominante egoistische mensen zijn het... als ze net zo vrijen als dat ze met dieren omgaan dan zijn het waardeloze lovers.... Tong uitsteken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:55

Ten eerste: rare mensen heb je toch! Dat dit uberhaupt in je hoofd opkomt!

Maar...ik moet wel zeggen dat dit soort verhalen niet nieuw voor me zijn. Ik heb ook meerdere keren van 'beroepsruiters' mogen horen dat dit soort acties heel normaal zijn hoor. En soms nog wel ergere dingen.

Eigenlijk vind ik dat je die mensen hetzelfde aan moet doen, zullen zij ook beter/rustiger worden van 3 dagen niet eten? En natuurlijk niet erbij zeggen waarom ze geen eten krijgen, paarden weten het tenslotte ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:12

Wederom een bewijs dat er steeds meer mensen met paarden en steeds minder paardenmensen zijn.... Diep triest....

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:18

Wat een onzin.. Als ie "stout" is geweest en je bestraft een half uur later weet ie al niet eens meer waarvoor dat was.. laat staan drie dagen geen eten. En die van dat water vind ik nog erger. Vind dat eerder dierenmishandeling.. Maar ja misschien is het een goed idee om een keer aan die vrouw te vragen of ze dat bij haar kinderen ook zo oplost (mocht ze die hebben)..

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:19

Citaat:
daarom vond ik het al zo vreemd dat dat meisje zei dat die vrouw dat deed



Hier wordt al duidelijk bewezen dat het weer een roddel is Slapen

Ik geloof er geen barst van.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:47

Wat een stel idioten Boos!

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:47

Wat denk je van een paar dagen geen water geven zodat hij braaf is.

Vooral bij de oude tuigpaardmensen heb je veel van dit soort dingen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 16:48

BTW ze heeft kinderen Knipoog een dochter en die geeft mij les Knipoog en die is niet echt extreem mager hoor Knipoog Het meisje van wie ik het hoorde is niet bepaald iemand die dat soort dingen verzint.... ze is best een goede vriendin van me, en loopt zo'n beetje elke dag op de manege, dus kan ze dat best weten... toch vind ik het ook maar vaag.. dan spoor je toch niet?

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:52

Vraag is natuurlijk wat er hier precies bedoelt wordt met niet voeren. Geen biks/krachtvoer of ook geen hooi/ruwvoer?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 17:00

ik denk gewoon niks anders dan het stro waar hij op staat Verward maar goed of dat nu zo voedzaam is Verward