Gisteren bij vorige pony wezen kijken :'-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Gisteren bij vorige pony wezen kijken :'-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 08:59

Hai allemaal,

Gisteren ben ik samen met Tiffy de eigenaresse van mijn bijrijdpaarden naar mijn vorige fjord geweest...
Het was vreselijk. Ze staat nu helemaal in Diepenveen ( bij deventer ) dus we hebben hier 400 km voor afgelegd.
Maar goed ik begin wel bij het begin.
Toen we dus na een reis van 2 uur eindelijk bij de eigenaren aankwamen bleken het al hele rare mensen te zijn. Alles in hun huis incl. hunzelf waren vreselijk smerig.
Ze hadden binnen 4 honden 2 katten en 2 ratten. Het stonk daar en alles was goor.
Maar oke, even er doorheen kijken dadelijk zouden we naar tammy ( de fjord ) gaan.
Ze liet nog een boekje zien waar een foto van haar in stond ze had meegedaan aan keuringen en heeft een premie behaald.
Dus wij dachten dat ze er wel geweldig uit moest zien al viel die foto best tegen.
Maar goed op naar tammy.
Toen we bij haar kwamen kreeg ik de schrik van mijn leven. Tammy heeft altijd al last gehad van maneneczeem maar met een middeltje van de DA was dat altijd goed te verhelpen en had ze er niet zo'n last van. Ik heb ook aan die mensen doorgegeven hoe het heette etc.
Ze had dus weer vreselijk lopen schuren vooral haar staart zag er niet uit. ( ze hadden dat middeltje niet voor haar gekocht. Boos! )Ze was moddervet en haar karakter was veranderd van lieve aanhankelijke fjord tot irritant beest die je continu omver liep. Ik had haar geleerd netjes stil te staan e.d. maar ze eiste steeds alle aandacht op. ( ze was nog wel lief dat wel. )
Ik wist gewoon niet wat ik zag. Maar oke ze stond in de wei en ik dacht we gaan haar nu zeker even poetsen en dan rijden. Maar nee er werd onmiddelijk een zadel en hoofdstel uit het jaar nul op haar gekwakt. ( lees keihard )En ik moest in de wei maar op haar gaan rijden.

Ze struikelde continu, ze bokte, wilde niet lopen. Ze was 1 blok beton van voren, en aan de zijkant. Ze reageerde niet op hulpen van mijn been. Ze was absoluut niet nageeflijk, die dikke nek was keihard even als haar mond. Boos! Huilen Boos!
Dit was mijn lieve paardje wie ik alles zelf geleerd heb...ik ben geen fantastische ruiter maar ik kon echt niets met haar.
Na een paar rondjes stappen en draven had ik het gehad. Ik vond ook dat ze zo raar liep maar omdat ik erop zat kon ik dat niet zien. Gelukkig heeft tiffy het ook gefilmd en kon ik later zien waarom... Ze was dus vreselijk aan het maaien met haar voorbenen. Het leek wel een mongooltje zoals ze liep. Huilen Ze was gewoon zo dik dat ze amper zichzelf kon dragen en laat staan met mij erbij dan.Die vrouw die erop reed was veels te zwaar voor tammy. Tammy is een fijne fjord van maar 1.39 hoog. Die vrouw woog zeker 110 kilo! Dat kan toch niet?! Dat maaien deed ze vroeger niet, haar mond was vroeger zacht en het fijnste beenhulpje was al genoeg. Huilen
Dit is dus een 5-jarige fjord die voor de rest van haar leven verziekt is. Huilen Huilen
En dit is nog het ergste, ze staat te koop voor 2000 euro!
Ten eerste word ze nooit voor die prijs verkocht en ten tweede zal ze nu wel eindigen als manegepony... Huilen Boos!
Misschien met veel aandacht en werk dat ze weer de oude zou kunnen worden maar die benen komen iig nooit meer goed... Verdrietig

Dus als iemand een fjord zoekt eigenlijk heel lief is nog een goed tehuis wil geven als kinderponytje of fokmerrie PB me dan even. Misschien komt ze dan nog goed terecht... Verdrietig In mijn profiel staan twee foto's van haar zoals ze was.
Binnekort zal ik de foto's erop zetten van gisteren.

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen... maar mijn lieve pony waar ik het zo goed mee voorhad is compleet verziekt, door mensen die geen paard verdienen... Verdrietig

groetjes van Relly...

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:14

ahhh dat is ook niet leuk dat moet pijn gedaan hebben sucses!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 09:44

Ja zeker, ik hoop zo dat ze nog een goed tehuis krijgt, waar mensen haar met respect behandelen en weten waar ze mee bezig zijn. Ik hoop dat iemand haar idd zou willen hebben als kinderpony of fokmerrie. Ze is 100% verkeersmak en heel lief. Ze moet nu alleen heropgevoed worden en heel erg afvallen. Arme tammy...Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:50

Wat ontzettend rot om je paardje zo aan te treffen...

Relly schreef:
Dus als iemand een fjord zoekt eigenlijk heel lief is nog een goed tehuis wil geven als kinderponytje of fokmerrie PB me dan even. Misschien komt ze dan nog goed terecht... Verdrietig In mijn profiel staan twee foto's van haar zoals ze was.


Toch lijkt de pony me uit jouw verhaal geen echte kinderpony... Toch hoop ik dat ze goed terecht komt! Sterkte.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 09:59

Yorghos schreef:
Toch lijkt de pony me uit jouw verhaal geen echte kinderpony... Toch hoop ik dat ze goed terecht komt! Sterkte.


Hai, ik begrijp dat het idd zo overkomt maar wat ik ook al zei met veel aandacht en werk kan ze idd weer de oude worden.
Toen ik hara nog had liet ik er ook altijd kinderen op zitten enzo. Ze is eigenlijk ontzettend lief en heel braaf. Maar gewoon zo slecht behandeld de laatste tijd, daar zou elk paard knorrig van worden.
T'is een echt knuffelbeest en vind aandacht heerlijk, ze is op dit moment gewoon ontzettend verpest.
Dat bokken kwam omdat het gewoon te zwaar voor haar was om te lopen, ze liep ook vreselijk te hijgen. Ze bokt ook echt maar een paar centimeter. Het was meer protest omdat ze het niet aankon. Niet om me eraf te krijgen.
Maar ik begrijp je punt hoor. Lachen

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:20

Ooh meid verschrikkelijk om je oude pony zo aan te treffen.
Je zal waarschijnlijk wel spijt hebben gehad dat je bent geweest.

Rot dat je haar zo aantrof.

Nou sterkte en hopenlijk komt ze nog goed terecht.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:30

Jeetje joh!
Dat is echt vervelend Boos!
Ik heb wel eens een foto van Tammy voor je geupload, voor het Fjorden Forum. Daar zag ze er super uit inderdaad Verdrietig
Echt erg, vooral omdat jij haar alles had aangeleerd, en dat er niks meer van over is...
Naja er is hoop, want toen ik mijn Fjord kocht, was het ook een verwaarloosd wild beest, en dat is ook (redelijk, haha *LOL*) goedgekomen!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:43

Oh wat erg! Ach gut
Lijkt me echt erg als je je ouwe pony weer ziet en dat ie er zo slecht uit ziet! Ik hoop echt dat ze verkocht word naar een plek waar ze weer de oude kan worden, zoiets verdient ie niet!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:57

Jeetje, dat is vervelend! Ik hoorde zaterdag van Simone dat jullie zouden gaan kijken, maar dan verwacht je tch niet zoiets.
Ik hoop voor je dat ze alsnog een goed tehuis krijgt.

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:00

owwhh wat erg dat zal je vast heel veel pijn hebben gedaan om haar zo te zien jij verwacht dat ze goed staat terwijl ze dat eigelijk niet is .. Verdrietig
echt veel sterkte Ach gut

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 11:03

Hai, bedankt voor de lieve reacties allemaal. Lachen Ik voel me al wat beter. Lachen
Het is idd zonde om zón jong ding zo te zien. Ik had haar alles zo goed mogelijk aangeleerd. Netjes stilstaan, geen mensen omver duwen blabla de hele rits. Maar dan zie je hoe jouw werk zo de grond is in gestampt...nee daar wordt je niet vrolijk van.
Ik hoop gewoon dat iemand haar nog een kans wil geven en dat ze daar oud mag worden. Een sportpony is het nooit geweest maar dresuurmatig rijden was geen probleem. Maar nu is er alleen maar mee buiten gereden vind je het gek dat ze niet meer wil. Ze is het niet meer gewend om te werken.
Zucht...zielig he?Dat beestje vragat er niet om, ze is zo gemaakt door die mensen...Boos!bah! Mar thanx voor alle reacties. OK dan!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:45

Het was idd niet wat we verwachtten te zien Huilen . Die mensen vielen al tegen, maar goed je hebt mensen die hun dieren boven zichzelf stellen. We wilden dan ook niet gelijk de conclusie trekken dat Tammy het slecht had. Het was echt schrikken toen we bij Tammy waren, dit was echt het tegenovergestelde van wat ik verwacht had uit de verhalen van Relly. Duidelijk een voorbeeld van mensen met een paard, ipv paardenmensen Frusty . Ik kan er niets beters van maken (zo heb ik het nog netjes geformuleerd Knipoog ).

Je moet je maar troosten met de gedachte dat ze er eigenlijk alleen maar op vooruit kan gaan als ze verkocht is . Ik zal voor je duimen dat je straks contact op kan nemen met de nieuwe eigenaren en dat ze het daar stukken beter heeft .

Ik hoop dat je vanavond een beetje afleiding en troost kan vinden bij de dames Ach gut .

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 12:19

Dank je Mo! Ja afleiding genoeg hoor met Sokje en Zuurtje. Haha!
Ik hoop idd dat d'r nieuwe eigenaren beter voor haar zullen zijn.
Maar we zien het wel, voorlopig heb ik idd mijn handen vol aan de dames. Knipoog
Enne ik weet niet of je me gemailt hebt maar volgens mij doet mijn mail weer debiel. Verward doei
Lachen

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:35

AAAAAAAH...jeetje ik hoop dat die Fjord een goed tehuis krijgt!! Dat kan echt niet met die vrouw!!!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 16:36

Nee ik weet het, ze is echt veel te zwaar voor tammy....sommige mensen...

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:38

Jaaa..ik snap het gewoon niet. Dat doe je een pony toch niet aan (teminste een normaal mens). Dat met het zadel ook..je borstelt een pony eerst..maarja daar hebben ze daar vast niet van gehoord..

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:47

Jeetje wat erg, en wat lijkt me dat verschrikkelijk om je lieve, 5 jarige fjordje dan zo aan te treffen!!!
Heb je niet zoiets dat je der nu terug wil, omdat je bang bent dat ze weer verkeerd tercht komt???
Kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken, aar kan me wel voorstellen dat je dit echt heeeel erg vind!!!
Sterkte verder he...

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:56

Wilde foto kijken, alleen ik zie kruisjes....

T is echt zwaar poedersuiker voor je....
Ik ben ook gevraagd om te kijken naar mn oude pony (foto's profiel), maar inderdaad niet durf ik het niet voor als dit gebeurt....

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 08:51

ilsjuh schreef:
Jeetje wat erg, en wat lijkt me dat verschrikkelijk om je lieve, 5 jarige fjordje dan zo aan te treffen!!!
Heb je niet zoiets dat je der nu terug wil, omdat je bang bent dat ze weer verkeerd tercht komt???
Kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken, aar kan me wel voorstellen dat je dit echt heeeel erg vind!!!
Sterkte verder he...


Helaas kan ik haar niet terugkopen, heb net een huis gekocht...dus ik vind het te risicovol om er nu een paard bij te nemen i.v.m. de kosten. Verdrietig
Ik zou haar idd uit medelijden terugkopen alleen die benen...dat is echt een probleem. Stoom uit je oren Zulke mensen daar Misselijk ik echt van!

Ik zag idd dat er kruisjes stonden, ik snap ook niet waarom ik ga vandaag wel ff kijken. thanx voor de recaties allemaal. OK dan!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 08:52

huh? Dat heb ik niet getypt? vaag

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:50

Jeetje, wat erg om je pony zo aan te treffen.
Niet banketstaaf bedoeld, juist positief, maar als manegepony zou ze beter af zijn dan bij de mensen waar ze nu bij is.
Sterkte ermee!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 10:31

Ja dat weet ik randy, elk paard op een manege is wel een lieveling van iemand. Ze worden vaak lekker vertroeteld etc. Maar ik had zón toekomst nooit voor haar in gedachten. Ik wil dat ze iemand eigen paardje blijft waar ze het goed heeft en oud mag worden...Dat zou fijn zijn...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:48

Ja, je hebt absoluut gelijk, maar ik bedoelde het als vergelijking.
Ik hoop écht dat ze goed terecht komt!!!
Jammer dat er altijd mensen zullen zijn die het belang van hun pony/paard niet voorop stellen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:21

Jeetje, wat rot om je paardje, die je met goede bedoelingen hebt verkocht zo aan te treffen...
Als ik de ruimte, de tijd en het geld had.... maar helaas.
Ik hoop voor je dat ze nu toch nog goed terecht komt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:42

Het zal je vast ontzettend veel pijn doen om je pony zo terug te zien.

Toen je je pony aan deze mensen verkocht, was de situatie toen beter ?

Probeer het maar als positief te zien dat je pony te koop staat, veel slechter dan dit zal het vast niet worden.