Groep van 4 personen, ingedeeld, op paard geholpen. Zij alvast stappen in de buitenbak
. Vriendlief ging op Kevje naar het strand en ik zou een manegepaard nemen. Paard in kwestie zet geen stap verkeerd op het strand, maar heeft vooral in de winter wat last van stalmoed. Dit uit zich in: ontsnappen uit zn stal, ontsnappen bij opstappen (en vervolgens zich 10 minuten lang niet laten vangen), snurken, groot maken. De hele reutemeteut
. Hij moet dus ook echt elke dag lopen en het liefst 2 uur per dag anders wordt hij te fris. Het viel me al op dat het paard stond te bonken en te schrapen in zn boks (toen had er eigenlijk al een kwartje moeten vallen, maar ja, blond he
). Buiten zijn stal zou ik 'even vlot' op het pad opstappen zodat we meteen met de groep weg konden rijden. Tja, hij draaide wel wat, maar dat leek me geen probleem. Om daarvoor nou assistentie te vragen leek me ook wat overdreven
.Linkervoet in de beugel, rechtervoet omhoog en daar spoot het paard in galop richting buitenbak
. Nog net mn rechterbeen over het paard gewerkt en daar zat ik. Achter het zadel
.Paard in kwestie deed zn hoofd naar beneden en gaf een bok. Goed. Nu zat ik in elk geval in het zadel
. We sloegen rechtsaf tussen longeerbak en buitenbak door, richting paddocks en daar kon hij niet verder (en had ik mn rechterbeugel gevonden en mn teugels op maat). Vervolgens veel commentaar 'ik dacht dat je er af zou vallen' 'je bent goed blijven zitten' 'fijne rit nog verder he }>'. Tsja, het is mn eer te na om met eraf te laten vallen terwijl de groep die ik als begeleiding heb mn publiek is (verder nog een volle kantine en een groepje buiten op een bankje). Iets teveel publiek
.Bleek dat paard in kwestie donderdag maar even uit zn stal was geweest, want beetje kreupel. Vrijdag had stilgestaan en dan nu zaterdag met mij mee mocht. Tsja, dan vind ik het niet vreemd dat hij zo zn box uit komt
.Onder raar gehinnik en gesnurk vervolgens het terrein afgekomen
. Op het strand vervolgens natuurlijk niets meer aan de hand en geen stap verkeerd gezet
. Raar paard.
, pas nadat we een stuk gegaloppeerd hadden kregen ze weer wat praatjes