morgen is ze er niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

morgen is ze er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 23:09

morgen wordt het paard van mijn vriendin afgemaakt. het was een erg moeilijke beslissing, maar uit eindelijk het beste voor het paardje. ik ken haar al jaren en ook haar paard dus. ze heeft mij gevraagd er bij te zijn voor haar. dit wil ik graag doen. Ik zie er wel erg tegen op. heb het al wel een paar keer eerder meegemaakt, maar het blijft toch erg verdrietig.

het abses wat ze in haar oor had is zo erg dat veeartsen het niet zien zitten om het operatief te behandelen omdat de kans van slagen 0 is. het dreigt hersenvliesontsteking te worden en dat willen we haar niet verder aan doen.

gelukkig hebben we de mogelijkheid en de "luxe"om een lijden te stoppen.
ookal klinkt dit crue


na 6 weken iedere dag de wond schoon te spoelen en heel veel antibiotica moeten we het dan opgeven. er zit geen verbetering in.. alleen maar verslechtering. nu is ze nog redelijk vrolijk, maar ook dat zie ik al wel veranderen nu.

vandaag hebben we samen een kort afscheidsritje gemaakt (rondje stappen in het bos) dit was erg bijzonder maar o zo verdrietig.
Ik weet het dit soort dingen horen bij het leven, maar toch.

morgen om 16.00 is het zo ver. ze krijgt een spuitje in haar wei en wordt daarna direct opgehaald. ik zie er tegenop.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.



mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 23:28

wow dat is mooi zeg mikkie. ik ben absoluut niet gelovig, maar dit is wel heel mooi. dit ga ik copieren voor mijn vriendin en zal haar dit als ze er klaar voor is laten lezen

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 23:30

ik ben ook erg benieuwd hoe mijn paardje er op reageert. ze staat in de wei er pal naast. Ik laat haar gewoon buiten staan. we maken al jaren samen buitenritjes en vakanties mee met beide paardjes.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:25

het was vreselijk. morgen zal ik verslag doen.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:34

ik ben zoo moe nu maar kan toch nog steeds niet slapen. dus hier het eerste deel: het plan was tris in haar eigen wei in te laten slapen en de veearts zou zorgen dat ze die zelfde dag nog opgehaald werd.

vanmorgen werden we gebeld door de veearts dat het bedrijf wat dit normaal doet geen vergunning meer heeft om kadavers bij partikulieren op te halen. andere optie was de algemene kadaverdienst . die zou dan pas morgen komen en dan moesten we zorgen dat tris langs de kant van de harde weg zou komen te liggen want die vrachtwagen die dan komt is te zwaar voor een zandpad. dit was dus ook geen optie want dan zouden we haar op de stoep van de buren moeten leggen. zo'n groot paard wat daar dan nog een dag ligt en alle kinderen die daar langsfietsen. dit vonden we etisch niet kunnen.

dus hoe vervelend dan ook een trailer geregeld en op naar bemmel naar de kliniek waar ze het dan zouden doen.

de dag begon al goed

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:38

daar aangekomen kwam er een arts aan die kennelijk niet wist wat de bedoeling was en ziet het oor van tris (waar abses zat enz) en zegt: o misschien kunnen we daar wel wat mee. paard moet op stal..... nou ja zeg. is er stad en land afgebel;d en geen enkele veearts ziet het zitten (paard met zomerexeem, zonnebrand,een kapot gescheurd oor met bloemkoolwoekeringen in de gehoorgang en restanten abses en pusbellen
en 25 jaar oud
Laatst bijgewerkt door mjet op 08-09-03 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:43

mijn vriendin wordt echt helemaal beroerd en ik ook en ze kijkt me aan en zegt : neeee dit wil ik niet dit kan ik niet meer waaarom en rent weg.

waarop ik in tranen het enige wat ik kan doen is uitleggen waarom we tot deze beslissing zijn gekomen en het hele verleden vetellen en dat we echt zeker weten dat het niet meer goed komt en we echt de tekenen van achteruitgang al weken zien. ookal oogt ze nu nog redelijhk. ze is echt slechter. kortom het was echt zo'n nare situatie.
vriendin komt terug en onze eigen veearts is er ook en staat wel achter onze beslissing en andere arts wenst ons veel sterkte en we mochten haar in een stukje gras langs de weg laten inslapen. iedereen liep voorbij, maar we hoorden en zagen niks meer. we waren zo beroerd allebei dat we er bij zijn gebleven tot dat ze verdoofd was en haar vriend(die hierin wat afstandelijker is en dit wel kopn gelukkig) nam het over en wij zijn om de hoek gaan wachten tot het over is.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:46

gelukkig is dat wel goed gegaan en lag ze er mooi bij toen we gingen kijken en konden we alsnog afscheid nemen.

Ik ebn blij dat het allemaal achter de rug is. het was een slopende dag en ik had gehoopt dat het anders zou lopen.
gelukkig wel mooie afsluiting om nog even naast haar te zitten op de grond.
pff wat een dag. morgen ga ik naar haar toe. wat zal ze het moeilijk krijgen.

dank vopor alle steun hier. erg fijn. Ik weet dat ook dit alles is te realtiveren en dat er erghere dingen zijn maar toch. het voelt rot. het meest nare vond ik nog wel dat ik het geveol kreeg dat ik moest gaan verantwoorden waarom dit de juiste beslissing was naar een vreemde arts. alsof we stom en wreed waren of zo

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:49

ze is erg moe van alles mikkie. morgen ga ik naar haar toe.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:55

ja dank fab. zal ik doen. balen inderdaad dat het zo gelopen is.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:57

heb gedicht niet laten lezen nog maar wel toen tris daar zo tevreden stond stukje verteld van wat er in stond van dat baasje er nu nog klaar voor moets zzijn maar zij het al wel was

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 10:48

dank julie wel voor alle steun. ja heidi lover het was heel verdrietig.

nu beginnen we al wel de opluchting te voelen van dat het voorbij is en dat het de juiste beslissing is geweest. het is wel raar zo'n kale wei waar ze niet meer staat.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 23:21

er is met verschillende artsen gesproken ook door onze veearts, maar niemand had ooit zo iets mee gemaakt en geen enkele arts zag het zitten om met zo'n paared op leeftijd te gaan experimenteren.

daarom waren we zo verontwaardigd over die ene arts die er bij kwam en die opmerking maakte en niet op de hoogte van alles was(paard had nl ook hele erge zomerexeem waardoor ze de wond niet met rust kon laten en dus ook niet rustig op stal gezet kon wordfen voor genezing). toen ie dat hoorde was het hem ook wel duidelijk.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 17:56

het was hem duidelijk dat ze ingeslapen moest worden

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, bamisalami, DDDara, doezel2, ElinaSK, Inney, Kimm4, Lente, lina1998, MaanNaam, NorwayFjord, Poezebeest, Raineri, Rex_Rolfo, Tieme, urosa, Vagabondo, xRoossie95 en 90 bezoekers