Paard Koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Paard Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 19:41

Hey,

Ik had vandaag wedstrijd te hollandsche rading, paardje was vanochtend niet naar buiten geweest!! Ik om terug van de wedstrijd paard even op stal gezet dat ze wat kon eten & drinken!! Rond 15.00 uur lekker even in het land gezet! Wil ze om 17.00 uur binnen zetten, ligt mijn paard helemaal plat in het plat en reageerde ook helemaal niet ! Ik in ontzettende paniek naar haar toegelopen!!! Ze stond met veeeel pijn en moeite op niet meer mee willen lopen!!! Uiteindelijk opgang gekregen ik haar naar stal gelopen (was gelukkig maar een klein stukje) ik vastgebonden temparatuur opgenomen geen koorts!!! Ze stond vast ze wilde gaan liggen ik met SPOED de dierenarts gebeld was er gelukkig binnen 10 min ja hoor koliek!!!
Ze heeft nu medicijnen gekregen, twee flessen morfine (als ik het goed schrijft), moet het aankijken nu, de dierenarts heeft het door middel van een neuszonde aangebracht vond mijn paard niet echt fijn!! Uiteindelijk begon ze vervelend te worden ze had er een bloedneus aan over gehouden!!! Ze mag niet eten, moet wandelen, hopen dat het niet erger gaat worden!!!!!

NU MAAR HOPEN DAT HET NIET ERGER GAAT WORDEN WANT DAN MOET IK BELLEN EN MOET ZE MISSCHIEN NAAR DE UITHOF Huilen

Groeten,
Wilma1983!!!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:33

Bah wat verschrikkelijk zeg. Ik weet hoe het is om je paardje zo aan te treffen, een nachtmerrie. Maar ik denk dat je parafine bedoeld wat met de neussonde is ingebracht, dat is om de darmen te spoelen zeg maar, tenminste ik geloof dat het daarvoor dient.

Veel beterschap en sterkte, ik duim voor jou en je paardje dat ze snel weer helemaal opknapt Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:34

Als het toch erger mocht worden heb je gelukkig een voordeel dat je dicht bij de Uithof woont!Veel sterkte!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 20:37

Hey maya,

Dat klopt dat heeft ze gehad! Heb net weer met haar gelopen, gaat wel iets beter maar nog niet helemaal!!
Mijn paard is nu 9 jaar nog NOOIT koliek gehad, ik was echt helemaal in paniek het leek wel of ze dood in het weiland lag! Echt verschrikkelijk het lieve dier had heeeel veel pijn!!!
Helemaal tegen je aankruipen echt lief, dan kan je toch zien dat je een band met een paard/dier heb!!!!

Nu maar hard duimen!!!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:44

Hoi Wilma, ook ik was bij de Hollandsche Rading na twee maanden niet op wedstrijd te zijn geweest, en van instructie veranderd sinds 4 weken.
(nu les van Rhijnauwen). OK dan!
Arm diertje, hij zag er zo goed uit met losrijden. Succes verder, en hoop voor je dat het niet gekker gaat worden. Toy, toy...... Verdrietig

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 20:46

Hey Eusebio,

Ja heb ook een leuk beestje hoor!! Mooie combinatie!! Dat is grappig ik heb ook van Rhijnauwen les OK dan! OK dan! OK dan!
Ja echt zielig om te zien hoor, maar goed ik hou haar goed in de gaten!! Ik hoop dat ik om tien uur niet de uithof hoeft te bellen!!!
Had jij goeie punten......... Verward ikkkkkke had niks
Ga jij ook daar de indoors starten!!!!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:55

sterkte....

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:24

Hee willie, zielig joh van je paardje! Ieder paardje krijgt weleens koliek! Ik hoop maar dat het allemaal snel over is. Veel stertkte

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:32

Veel sterkte meid!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:41

ik was ook in de Hollandse Rading en kwam 's middags thuis en ook mijn paardje had koliek Lips are sealed gelukkig heel licht, geen dierenarts (het is ook wel logisch dat hij een beetje koliekerig word, hij mag al 3 weken niet lopen ivm zijn been) het was wel even paniek, heel veel sterkte met Gabber Wilma!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:02

Jeetje Wilma, ik weet wat je doormaakt! Ik hoop dat ze er gauw weer bovenop is! Ach gut

Maar die twee flessen morfine moet vast twee flessen PARAFFINE zijn! Dat is het spul wat ze met een neussonde inbrengen( ja, ik ben zo langzamerhand ook een beetje expert geworden! )

Die van mij had vanochtend ook weer een lichte koliek, hoop maar dat het deze keer bij een lichte blijft! Verdrietig

Sterkte!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:25

sterkte

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:48

en hoe gaat ie nu?

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 09:39

Bedankt voor al jullie reactie!
Gelukkig gaat het al wel weer iets beter met Gabber! Vannacht ieder uur er uit om te kijken hoe het ging!! Gisteren was ik van plan om om 23.30 uur te uithof nog te bellen! Ze lag weer helemaal plat in de stal ik ben bij haar gaan zitten helemaal het hoofd op mijn bovenbenen neerleggen echt lief!! Dan kan je toch zien dat een paard ook van het baasje houdt!!!!
Ze mag nog geen eten pas vanavond weer!!!!!
Tequila het is inderdaad Parafine sorry had het verkeerde woord!!! Maar Gabber vond dat niet echt fijn, moest dus een praam op, tevens had hij is beschadigd erguh logisch gabber stond niet stil ze kreeg ook nog een bloedneus!!!
Volgens mij komt ze er snel weer boven op!!! Maar wat ben ik geschrokken!!
Dan moet nog een klant zeggen ik dacht dat ze lag te slapen, terwijl mijn paard dat normaal gesproken nooit doet en dan ligt ze nooit plat!!!!! Grrrrrr ik kon haar wel ...... op dat moment!! Gelukkig gaan we de goeie kant op!!!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:31

Hoi Wilma, gelukkig alles goed met Gabber. Nee, ook ik had geen punten maar daar ging ik ook niet van uit .Bloos Heb pas sinds kort les van Rhijnauwen OK dan! maar het gaat wel super goed (na ongeveer 4 lessen).
Ik zat al bijna een half jaar vast met een vorige intructrice, en we zijn helaas door haar koppigheid met een soort van ruzie uit elkaar gegaan.
Ja, it happens.......... Boos! M'n paard gaat met de dag vooruit, jeetje wat een eenvoudige aanpak van die Rhijnauwen Schijnheilig ontspanning, ontspanning en nog een ontspanning en rust. M'n eerste proef ging niet goed, oke 145 pnt. mee eens, maar onze tweede was een heel stuk beter *LOL* helaas maar 142 pnt. en had stiekem toch gehoopt op een puntje of er net tegen aan, maar ja, we komen er wel. Ik spreek je nog.
P.s. heb gisteren voor het eerst tequela (sorry) ontmoet bij de wedstrijd, een kleine meeting met Nerootje, Eusebio (ik) en Rhijnauwen, helaas was jij er niet. Kom je naar de meeting op 18 oktober bij Rhijnauwen?
Ik hoor het wel, hoe wist je trouwens wie ik was gisteren?

Groetjes,

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:52

Fijn om te lezen dat het weer iets beter gaat......
Geef Gabber maar veel kuffels en beterschap.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:03

Fijn te lezen dat ze opknapt. Hopen dat het goed blijft gaan. Ik blijf nog even duimen Knipoog

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:17

Ah gossie dat is snel gegaan jemig. Heel veel sterkte voor jullie allebei!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:52

Gelukkig gaat het weer beter !

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 17:13

Ik heb vanmiddag even gelongeerd een kleine tien minuten en tot nu nog geen achter gezien!! Heb haar nu net voor het eerst weer wat te eten gegeven! Yes ze is er gelukkig weer boven op gekomen!!!!! Het arme verdiend het namelijk echt niet!!!!!!!!