het gaat WEER slecht met Meike...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

het gaat WEER slecht met Meike...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 20:06

pff... ik weet niet echt of ik het wel weer moet neerzetten... maar wil het toch even kwijt eigelijk Scheve mond

Meike heb alweer een tijd veels te lange hoeven, hoefsmid zou wel kome maar god mag wete wanneer..
en ze is alweer tijdje hoefbevangen, teminste, ik gok dat het weer hoefbevangenheid is... en kan amper lopen

vandaag kwam ik daar, en zag dat er nu ook al scheuren in dr hoeven kwamen.... dus ik meteen maar weer naar die vent toe om te zegge dat het nu wel echt haast heeft (had het al maar goed..) maar hij was er weereens niet Scheve mond

toen heb ik dr maar gepoetst en terug gezet, en gereden met de andere shetters, en toen k weer terug kwam zag ik dr liggen... wat ze eigelijk in de afgelopen jaren (2 jaar) nooit heeft gedaan als wij erbij waren...
toen ben ik een tijdje bij dr gaan zitten, ze ademde heel hard en onregelmatig, en bij het uitademen deed ze eerst een stukje uitademen en dan verder zeg maar een diepe zucht en dan weer inademen....

ze ging ook de hele tijd eerst gewoon liggen, en dan liet ze zich weer op dr zij vallen en dan wer overeind en zo een tijdje door....
ze zweete verder gelukkig niet...

na een tijdje stond ze wel weer op en ging ze de hele tijd van dr ene been op dr andere been wiegen, en af en toen 1 beentje optillen.... en na een tijdje maar weer liggen

toen heb ik nog een hele tijd bij dr gezeten en uiteindelijk stond ze weer op en liep heel voorzichtig strompelend de wei weer in en ging eten....

ze zag er zo zielig uit Huilen en dit is al de zoveelste keer dat het zo erg is.... morgen is in ieder geval zeker die eigenaar er.... dan zal hij heel heel misschien een dierenarts halen, maar das een vriend van hem, en vorige keer keek hij amper wat er was loopt alleen maar grapjes te maken echt een sukkel en volgens mij helemaal niet goed.... maar aangezien het een vriend van hem is zal hij die toch wel weer halen.....
net zoals de hoefsmid, altijd de goedkoopste van de goedkoopste.....

ik ga morgen in ieder geval proberen of ik een hoefsmid mag regelen en dat hij betaalt..... dan komt er teminste een keer een goede, en of ze op een klein landje mag zodat ze niet zoveel eet... hopen dat het dan beter gaat ik weet het verder ook niet meer

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:08

aah wat erg zeg!
Hopelijk mag je een dierenarts en een hoefsmid laten komen
heel veel sterkte en beterschap

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:08

Sterkte anne!! Ik wil binnekort wer even mee.. Mag dat ??? Ik zie je snel weer!! Kuss aan de paardjes Lachen

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 20:15

tuurlijk mag je een keer mee....moeten we maar ff keer afspreken....

ik kan al amper hoefjes meer krabben, je ziet nieteens meer wat hoef, straal en viezigheid is Verward en ze kan nie zolang op 3 benen staan dan valt ze zowat om

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:17

Arme Maike, We gaan die man slaan Lachen

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:00

Aaaah...dat is niet zo mooi.......Hopelijk haalt de eigenaar een goede hoefsmid! Zielig hoorz...Laat het ff weten als er en hoefsmid is geweets!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:53

arm shettebeest!
sterkte!

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:44

Het is de geloof ik niet echt gegunt...en meike ook niet!!! Huilen Verdrietig
Hoop echt zo verschrikkelijk dat er nu eens iets GOEDS gaat gebeuren...jij heb zoveel voor die pony over!!! *LOL*
Heel veel sterkte ook aan meike en suc6 met de dierenarts!!!
Hou me op de hoogte Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 14:51

fotos zijn hier te zienn : [ITP] Zielige fotos van Meike Boos!

vandaag toen ik aankwam lag ze weer in de wei. heb een tijdje bij dr gezete en ging toen heel ff naar de andere paarden en toen k terug kwam stond ze weer....
ze kon op 2 benen (1 voor en 1 achter) amper staan en de ander 2 ook niet echt...ik wilde ff aan dr benen voelen maar toen ik ze aanraakte tilde ze ze op en schoot meteen naar achter waardoor ze bijna viel.....

later ging ze weer liggen.... bleef weer tijdje liggen en ging weer staan na een tijdje...

toen kwam eindelijk de eigenaar thuis, dus hem ff meegenomen en laten zien, pakte hij 1 been op, dus meike zakte zowat door dr andere benen maar hij vond dr een aansteller en zei dat we maar ff de hoeven moesten uitkrabben.. ja dat gaat ook echt lekker met en pony die nieteens kan staan op 3 benen... Verward ze zakte daarna door de achterbenen dus hij liet gelukkig los.... Scheve mond

nu gaat hij de hoefsmid bellen dat hij met spoed moet bekappen en dan moet hij zeggen wat hij er verder van vind....

ik hoop echt niet dat het al zo erg is dat dr hoefbeentje ofzo gekanteld is en het nooit meer goedkomt.... Huilen Huilen Huilen

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:16

Jeetje, wat een verhaal!
Ik hoop echt dat hij er een goede dierenarts en hoefsmid bijhaalt, ook al zijn het voor hem 'maar' shetjes.
Echt niet normaal, die fotos, je ziet toch zo dat daar met giga veel spoed een DA bij moet komen!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:35

Jee, daar schrik je dan toch wel even van...
Hopelijk komt ze er weer boven op, het lijkt me zo'n lieverdje
Weel beterschap voor Meike en sterkte!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:47

wat rot zeg veel sterkte!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:50

Heel veel sterkte, toch jammer dat er nog zulke eigenaren zijn...
Ook voor jou!!! Is erg moeilijk als je het ziet gebeuren en niets mag doen...

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:34

ach, heeel veel sterkte en maar hopen dat ze snel weer beter wordt!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:02

jeetje !
ik vraag me echt af waarom die eigenaar dan shetlanders heeft als ie er toch nix mee doet !

naja.....veel sterkte ermee

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 19:56

heb weer wat nieuwe fotos neergezet in het topic van vandaag... ze lag alleen nog maar meer over vandaag lees je daar